Skip to main content

Hallo, 

Sinds vandaag ervaar ik problemen met de KPN app. Ik krijg foutcode 404-10146_64 zodra ik een programma selecteer om (live) te kijken. Ik krijg dit bij elke zender. Ik heb het modem al herstart, maar dit had geen effect. Ook de app opnieuw opgestart, had ook geen effect. Hebben jullie een oplossing?

mvg, Maarten.

Wat voor een Chromecast gebruik je en vanaf wat voor een apparaat (merk, type en OS versie) ben je aan het casten?


Ik gebruik een Google chromecast met Google tv. Daarbij heb ik de KPN app geïnstalleerd op de chromecast. Via de KPN app kijk ik dan tv. Ik stream dus niets vanaf een ander apparaat, maar rechtstreeks via de app van KPN. Door volledig uit te loggen en weer in te loggen lukt het weer om tv te kijken. Vreemde is dat de foutcode tijdens het kijken van een programma gebeurde (was dus gewoon aan het kijken en in één keer valt de app uit). 


Helder, je gebruikt dus niet de TV+ app op jouw telefoon of tablet maar de smart-TV app op de Chromecast Google TV. De titel van dit topic deed anders vermoeden. 😉

Begrijp ik het goed dat het probleem verholpen is door opnieuw in te loggen in de smart-TV app?


Klopt wat je zegt, en het is inderdaad opgelost door volledig opnieuw in te loggen. Wat wel opvalt is dat elke keer als ik via de smart tv app kijk het beeld na ongeveer een minuut zo’n 2 tot 5 seconden stil staat en dan de uitzending weer verder gaat. Hierdoor kijk ik nooit live tv, maar loop ik achter. Heb je enig idee waarom het beeld even stilstaat?


Wat wel opvalt is dat elke keer als ik via de smart tv app kijk het beeld na ongeveer een minuut zo’n 2 tot 5 seconden stil staat en dan de uitzending weer verder gaat.

Dat issue ervaar ik niet op mijn Chromecast Google TV HD. De smart-TV app werkt daar eigenlijk altijd prima op.


Reageer