Skip to main content

Sinds twee weken hebben wij thuis de foutcode stb-nmc-400 en kunnen we maar op één tv tegelijk interactieve tv kijken (we hebben twee aansluitingen). We hebben van alles geprobeerd, waaronder resetten en in overleg met de KPN helpdesk de aankoop van KPN Super Wi-Fi (want ook het draadloze internet presteert matig). Na twee weken van alles proberen heb ik geen idee meer wat te doen.

Kun u vertellen welke Experiabox u heeft en welke ontvangers? Hoe zijn deze ontvangers aangesloten? Met een kabel bestaande uit 1 stuk zonder dat er andere kastjes ofzo tussen zitten? 


Experia box 12, beide tv ontvangers zijn rechtstreeks verbonden met de experia box. Ik had er eerst Wi-Fi verstrekkers tussen zitten, maar die heb ik er ook tussenuit gehaald


Welke ontvangers heeft u? Welk merk? En heeft u glasvezel of een DSL verbinding? En u gebruikt dus geen switch in uw netwerk?


DSL verbinding, tv ontvangers zijn van het merk Arris VIP2952 V2. Ik gebruik geen switch. Had ik eerst wel, maar heb ik er uitgehaald nadat de melding kwam


Ok. DSL dus. Hoe snel is de verbinding bij u volgens deze site? 

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl


211 Mbit, maar we halen max 11 Mbit. We hebben een abonnement tot 50 Mbit. Kpn meette op afstand 64 Mbit


Euhm.... die 11 mbit is via WiFi zeker?


Klopt


Klopt

En als u meet op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Dan hoop ik dat da meer is als 11 mbit. Anders is het niet zo vreemd dat uw tv ontvangers haperen.


Bekabeld haal ik niet meer dan dat op dit moment. Download is wel 127 mbps


Bekabeld haal ik niet meer dan dat op dit moment. Download is wel 127 mbps

Wat bedoelt u hier nu mee? Haalt u niet meer dan 11 mbit, of haalt u 127 mbit?


Sorry, ik zeg het verkeerd. Download niet meer dan 11. Upload 127


Sorry, ik zeg het verkeerd. Download niet meer dan 11. Upload 127

Huh? 127 upload? Op een DSL verbinding? Dat zou technisch heel niet mogelijk zijn volgens mij. Heeft u daar een schermafdruk van die u hier kunt plaatsen? Een KPN medewerker zou hier even naar moeten kijken. Want er klopt iets niet volgens mij.


Met andere speedtests kom ik niet boven 7Mbit download en upload ook maar 3 MBit