Skip to main content

Sinds de update naar het nieuwe tv menu eerder dit jaar krijgen we bijna elke avond minstens 1x de foutmelding stb-nmc-400 op de TV.

We moeten dan even van zender veranderen en dan werkt alles weer. Ook gebeurd het regelmatig dat het beeld even bevriest (2-3 sec), we krijgen dan geen foutcode.

 

Goedemorgen @Emllr, welkom op het forum! Deze melding betekent eigenlijk simpelweg dat je ontvanger geen verbinding heeft met ons. Werkt de rest van je verbinding nog wel op het moment dat je deze foutmelding krijgt? 
Kun je toelichten hoe deze ontvanger aangesloten zit op de TV ontvanger?
Op deze pagina kun je de stappen vinden om dit probleem op te lossen.


Hoi Thomas, bedankt voor je reactie.

De TV is aangesloten dmv een DVS1200 verbindingset. De rest van de verbindingen werken nog gewoon als we deze foutmelding krijgen. We hoeven ook alleen maar van zender te wisselen en dan werkt alles weer.

Wat ik raar vind is dat we dit probleem alleen ervaren bij live tv kijken. We hebben nog nooit (verbindings)problemen gehad tijdens het film kijken via een streamingsdienst.

De pagina waarnaar je verwijst heb ik niets aan omdat we het probleem kunnen verhelpen door alleen van zender te wisselen.

 


Een gebruiker heeft een verband ontdekt met (een instelling van) de DVS 1200. En die gewijzigd (vraag me niet hoe maar waarschijnlijk de Devolo Cockpit).

met dank aan @MikeyPikey .

 

*admin: url aangepast


Een gebruiker heeft een verband ontdekt met (een instelling van) de DVS 1200. En die gewijzigd (vraag me niet hoe maar waarschijnlijk de Devolo Cockpit).

met dank aan @MikeyPikey .

Ik vind het een hele vage en wonderlijke reactie 😄 Het is ook iemand die speciaal voor deze reactie een account aangemaakt heeft. Dus lijkt me een spammer.

*admin: url aangepast


Een gebruiker heeft een verband ontdekt met (een instelling van) de DVS 1200. En die gewijzigd (vraag me niet hoe maar waarschijnlijk de Devolo Cockpit).

met dank aan @MikeyPikey .

Ik vind het een hele vage en wonderlijke reactie 😄 Het is ook iemand die speciaal voor deze reactie een account aangemaakt heeft. Dus lijkt me een spammer.

Spammer geenszins… na vele berichten alleen gelezen te (kunnen) hebben zonder eenduidige oplossing heb ik getracht om mijn eigen experiment met de DEVOLO-verbinding hier kenbaar te maken. Helaas moet ik na twee dagen melden dat de NMC-400 melding ook met deze nieuwe instellingen weer terug is. Maar waar ik voorheen eigenlijk nooit live kon kijken, alleen opnames of door Pauze-Play te drukken (1-2 sec vertraagd in de tijd dus) heb ik nu wel tijdens enkele dagen testen verschillende malen ‘normaal’ live kunnen kijken. Bij het aanschakelen van de 2260 die achter de DEVOLO zit gaat het mis. Beneden zit een ander merk rechtstreeks op de Fritzbox router/modem en die geeft nagenoeg nooit problemen. Mike

 

*admin: url aangepast


Beste KPN

Afgelopen 2 maanden  krijgen we bijna elke ochtend e soms in de avond  minstens 3 de foutmelding stb-nmc-400 op de TV.

We hebben  zelf geprobeerd het op te lossen zoals aangeven is. maar helaas niks helpt.  Veranderen van zender helpt ook niet. 

gr Arlinda


@Arlinda, als je ook deze storing ervaart kun je hier het beste een eigen topic voor aanmaken. Deze foutmelding is eigenlijk de algemene melding dat je ontvanger geen verbinding heeft met ons. De oorzaken en dus oplossingen zijn eigenlijk voor iedere situatie en klant anders!

Dat gezegd hebbende, hebben @Emllr en @MikeyPikey allebei DVS adapters in gebruik. De foutmelding foutcode stb-nmc-400 zit hem vaak daarin.
In de onderstaande topics staat hoe je problemen hiermee oplost en op deze pagina van onze site (op http://kpn.com/dvs) staat ook nog een heel stappenplan!