Skip to main content

Sinds een week deze klachten. Eerder nooit problemen. Al gebeld met KPN. Aantal zaken doorgenomen. Nu kastje van boven en beneden verwisseld en het probleem blijft. Live pauzeren lukt. Maar als je dan gaat terugkijken springt die er opeens uit en ga je terug naar de live uitzending. Ook opnames terugkijken geeft problemen. 
Wat te doen?

Dag @Sandrasnip! Welkom terug hier. Begrijp ik goed dat dit probleem alleen voorkomt wanneer je een opname wilt terugkijken of wanneer je een programma wilt terugkijken? Live tv kijken is geen probleem? 
Dit probleem speelt op beide ontvangers ongeacht je ze omwisselt van plek of speelt het probleem alleen op de plek van de eerste ontvanger? In het laatste geval kan het dan aan de verbinding liggen tussen Experiabox en tv-ontvanger. 

Hoe zijn de ontvangers aangesloten op het modem? Bekabeld, via een draadloze verbindingsset(DVS), versterker of switch? 


Hallo @Lisa. 
het probleem doet zich voor op beide ontvangers (ik heb ze even gewisseld) als ik die beneden aansluit  

live tv kijken geeft geen enkel probleem. Alleen terugkijken of live pauzeren. 
de ontvanger is aangesloten via draad op een experia wifi ontvanger en die is weer bedraad op het modem aangesloten. Dit alles uitgevoerd door een KPN monteur. 3 jaar nooit problemen gehad en nu speelt dit. Wel sinds 2 maanden een Samsung the Frame. Maar het probleem is ruim een week geleden ontstaan. 


@Sandrasnip Ik zie geen problemen in de verbinding, maar het kan aan de indirecte verbinding liggen via de Experia Wifi. Dit werkt over het algemeen prima, maar dit soort issues kunnen wel voorkomen en dan moeten we even kijken of de Experia Wifi opnieuw gekoppeld dient te worden. Voordat ik hier over uitweid, vraag ik me nog iets af.

Je hebt de verbinding beneden getest met beide ontvangers. Beide ontvangers geven dit probleem. Of beide ontvangers doen het niet goed, of de verbinding beneden is niet in orde. 

  1. Krijg je ook een foutcode op de ontvangers als die boven zijn aangesloten? De ontvanger boven gaat namelijk direct naar het modem. 
    • Uitkomst 1) Ja, beide ontvangers geven nog steeds een foutcode. Het ligt aan de ontvangers.
    • Uitkomst 2) Nee, beide ontvangers werken goed en geven geen foutcode. Het ligt beneden aan de verbinding van modem naar ontvanger.
    • Uitkomst 3) Één van de ontvangers geeft ook de foutcode boven. Die ontvanger is niet goed. 

 

Â