Skip to main content

Hallo,

 

Sinds kort heb ik problemen met ontvangen van zenders op mijn Mac Pro.

De NPO zenders geven geen problemen maar de rest wel zoals RTL/SBS etc.

Op een andere laptop doet alles het perfect!

 

Als ik een betreffende zender aan klik dan zie je hem laden maar volgens 

blijft het op stilstaand beeld. Op mijn gewone TV en Iphone ondervind ik hierbij

geen problemen. Cookies heb ik reeds verwijderd.

 

Weet iemand hier wellicht een oplossing voor?  De klantenservice gaf aan

dat het met Apple zelf te maken zou hebben..

 

Alvast bedankt!

 

Esmeralda

Hoi Esmeralda! Alleen de commerciële zenders kun je dus niet bekijken. Krijg je ook weleens een foutmelding te zien of blijft het programma ‘laden’?
Is je laptop met de wifi thuis verbonden of gebruik je een VPN-verbinding?  


Hi Lisa,

 

Bedankt voor je reactie!

 

Klopt inderdaad dat ik geen commerciele zenders kan ontvangen..

Het is verschillend, de ene keer krijg ik een foutmelding en de andere keer blijft de zender even laden, stopt dan en krijg ik stilstaand beeld te zien met de pauze-knop. Je kunt overigens wel zien tot hoever het programma is maar hij “slaat niet aan”..

Erg vreemd dus!

Mijn laptop draait thuis op WIFI.

Groet,

Esmeralda

 


Weet je toevallig ook welke foutmelding in beeld verscheen? De foutmelding helpt ons achterhalen waarom je de zenders niet (fatsoenlijk) kunt bekijken. :blush:


Hallo Lisa,

Voorheen was dat 6002, met melding “undifined” en nu krijg ik geen foutmelding meer maar gaat het als volgt.

Wanneer ik de optie kies “nu op TV” zie je alle zenders in beeld, klik ik een commerciele zender aan dan laadt hij even maar blijft dan vervolgens gewoon op de afbeelding van de zender staan..

 

Echt vreemd dat ik hier voorheen geen last van had!


Kijk! Daar kunnen we iets mee. Welke browser gebruik je normaliter? Kun je eens een andere browser proberen zoals Google Chrome? 
Als dit geen succes is. De Cache legen kan nog wel eens helpen. 


Ik heb inderdaad ook andere browsers geprobeerd, hij gaf nu melding: er is een onverwachte fout opgetreden. Probeer het later nog eens. (6002) Maar opnieuw proberen heeft helaas weinig zin..

 

Cache heb ik ook reeds verschillende malen geleegd maar zonder resultaat!

 


Aah, jammer! Ik duik er even in. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer én abonneenummer heb ik nodig. 
Hoor graag van je:blush:


ok dank je!

 

Ik heb het profiel ingevuld maar mijn abonneenr. zo snel niet terug kunnen vinden,

is dat wellicht een ID-nummer?


Super, dank! Ik ga ernaar kijken. En geen probleem wat betreft het abonneenummer. Ik kan 'm met de gegevens die je ingevuld hebt wel vinden. Als je het nummer voor neus had liggen, dan was dat gewoon wat sneller:laughing:.

EDIT: Kon het zo 1..2..3.. niet vinden wat er aan de hand is. Is de laptop incl browser up-to-date en voorzien van de nieuwste IOS versie? Ik heb hier alvast een ticket voor aangemaakt. Mijn collega's nemen binnen 2-3 (werk)dagen contact met je op. Ik ben benieuwd naar de uitkomst. 


Top, bedankt voor je moeite!

 

Ik heb al updates gedaan maar helaas..

 

 


Ik heb helaas geen reactie meer ontvangen..

 

Is er wel een ticket aangemaakt??

 


@Sophia70 Hmm… Dit had ik niet verwacht. Ik mail er voor je achteraan. Zodra ik een reactie ontvangen heb, laat ik het hier weten.
Kun je eens testen of je de foutmelding niet krijgt als je een lagere beeldkwaliteit instelt om tv te kijken? 

  • Log in de app of op de website
  • Ga naar instellingen via het 'Profiel' icoon
  • Kies de optie 'beeldkwaliteit'
  • Kies de optie 'Laag, Kijk ongeveer 1.5 uur per GB'

Hallo, in mijn profiel instellingen kan ik beeldkwaliteit niet vinden

 


Hey @dominggus! Begrijp ik goed dat jij de foutcode 6002 te zien krijgt? 
Hoe is je computer verbonden met het internet? Welke browser gebruik je? Probeer eens met Google Chrome:slight_smile:
Als je een VPN gebruikt, zet deze dan uit!


Hallo Lisa, ja 6002. Ik gebruik edge chromium en fire fox op m'n tablet. Zoals eerder genoemd in dit forum kan ik NPO 1 2 3  bereiken maar de commerciële zenders niet. Gebruik geen VPN.


Aah oké, net een andere situatie gezien je de tablet gebruikt @dominggus. Ik heb een aantal vragen voor je: 

  • Zit je op een KPN wifi netwerk of ergens anders?
  • Heeft de app het in het verleden wel gedaan? 
  • Wat voor snelheden meet je op dit netwerk (via bijvoorbeeld www.fast.com
  • Kun je testen of je wel beeld hebt op de commerciële zenders je de kwaliteit van de stream lager zet? Dat doe je via het profiel-icoontje, vervolgens instellingen, beeldkwaliteit. 
  • Heb je alleen problemen met de commerciële (live) zenders benaderen? Of ook problemen bij on-demand content/terugkijken?