Skip to main content

Hallo,

Sinds een maand zijn wij klant van KPN. Tot op de dag vandaag kan ik nog niet zeggen dat ik erg tevreden ben met het netwerk. Wij maken al enige tijd gebruik van UniFi accespoints. Samen met ziggo ging dit altijd probleemloos. Nu zitten we bij kpn en wanneer wij tv willen kijken wordt er altijd wel een foutmelding stb-nmc-400 gegeven. Wanneer ik de accespoints van UniFi uitschakel kan ik wel tv kijken. 
Het betreft hier alleen accespoints van UniFi en de standaard v12 router vanuit KPN. Tot nu toe dus 1 hoop ellende en ik hoop dat iemand hier een goed antwoord heeft. De kpn helpdesk weet niets anders dan telkens maar weer een reset van de router te doen..

Zitten de tv ontvangers rechtstreeks aangesloten op de KPN Box? Of gebruikt u een switch in het netwerk? 


Rechtstreeks in de kpn box


Hoi @nevs_mee welkom hier. 

Wat jammer om te lezen dat je nog helemaal tevreden bent. Met de foutmelding snap ik dat ook wel. Het lijkt dus te komen door de UniFi acces points. Ondersteunen deze IGMP Snooping? Staat dat aan? Want dat zou wel eens de boosdoener kunnen zijn. 


Ja dit wordt ondersteund en staat ook aan. Zou niets mogen uitmaken. Ontvangers zitten rechtstreeks op het modem van kpn. Het is gewoon ongelofelijk dat het zo gevoelig is. 


Ja dit wordt ondersteund en staat ook aan. Zou niets mogen uitmaken. Ontvangers zitten rechtstreeks op het modem van kpn. Het is gewoon ongelofelijk dat het zo gevoelig is. 

Er zijn volgens mij wel vaker problemen met apparaten van Unifi. Zitten de accesspoints ook rechstreeks op de KPN Box?


Er zijn volgens mij wel vaker problemen met apparaten van Unifi.

Het komt inderdaad verrassend vaak voor dat er accesspoints van Unifi in het spel zijn bij het optreden van de beruchte STB-NMC-400 melding.

@nevs_mee, Wat kan je t.a.v. IGMP allemaal instellen op zo'n Unifi accesspoint?


Dit kan ofwel aan of uit. Verder zijn er geen opties helaas. Met ziggo liep het allemaal zoveel makkelijker. V12 box is ook niet vooruit te branden. Keer op keer opnieuw inloggen. Echt een drama gewoon


Dit kan ofwel aan of uit. Verder zijn er geen opties helaas. Met ziggo liep het allemaal zoveel makkelijker. V12 box is ook niet vooruit te branden. Keer op keer opnieuw inloggen. Echt een drama gewoon

Als de user interface van de V12 traag is, geef hem dan een factory reset.

Blijft hij traag die dat dan nog een keer en wellicht zelfs nog een keer.

Bij mijn hoogbejaarde ouders waren ook drie factory resets nodig om de V12 normaal te laten functioneren.

 

Kan je eens een screenshot posten van wat aan of uit kan t.a.v. IGMP op de Unifi accesspoints?