Skip to main content

Goedemorgen,

ivm een probleem (elke ochtend uitval signaal) op jullie verzoek de modem laten vervangen. Sindsdien de beruchte codeĀ stb-nmc-400. Contact is geweest met KPN en er is gesproken over de netwerkswitches die ik gebruik. Deze allemaal vervangen, maar nog steeds de beruchte stb-nmc-400, ondanks alle stappen die online te vinden zijn en die door de helpdesk geopperd zijn.. We hebben nu dus al enkele weken problemen met onze producten. Begint storend te worden.

Let wel: de stb-nmc-400 problemen zijn begonnen na het vervangen van de modemā€¦. lijkt me dus geen thuisnetwerk probleem. Direct aansluiten van de decoder aan de modem helpt ook niet. Ik ben nu eigenlijk wel klaar met dit probleem en wil graag een oplossing!

mvg

Roald Schaad

Welk modem heeft u nu? En welke switchen heeft u nu in gebruik?

U gebruikt geen Motorola ontvangers meer?


Ik gebruik nu de KPN box 12 met TP link SG-108E switch, maar als ik mijn decoder direct aansluit op mijn modem heb ik het zelfde probleemā€¦..


Ik gebruik nu de KPN box 12 met TP link SG-108E switch, maar als ik mijn decoder direct aansluit op mijn modem heb ik het zelfde probleemā€¦..

Heeft u het probleem ook als u alleen de tv ontvanger aansluit en verder alles losgekoppeld is?

Heeft u zonnepanelen? Gebruikt u een draadloze verbindingsset in huis?


Ik heb inderdaad zonnepanelen en een draadloze verbindingsset in huisā€¦..

De zonnepanelen zijn alleen via wifi aangesloten, ik ga de verbindingsset er eens tussenuit halen.


Van welk merk is de omvormer? Misschien van SMA?


Klopt


Als u SMA omvormers heeft, dan heeft u daar het probleem te pakken denk ik...

https://forum.kpn.com/internet-9/problemen-met-sma-omvormers-548135

Ā 


ModeratorĀ @Denise_Ā Ā heeft gezegt dat als je de box 12 een reset geeft terwijl de omvormer is aangesloten is, dat dat het oplost.

Dat is het proberen wel waard denk ik.

De box 12 reset je zo:

Ā 


Ik ga het proberen! Bedankt voor de antwoorden.Ā 


Helaas, geen effect. Moet er maar mee leren leven of overstappen naar een andere providerā€¦.


Helaas, geen effect. Moet er maar mee leren leven of overstappen naar een andere providerā€¦.

Misschien kan een KPN medewerker zorgen voor een andere router. Bijvoorbeeld een Experiabox v10. Dat was voor de topicstarter @Problemen met SMA omvormersĀ in dat andere topic de oplossing.Ā 


Misschien kan een KPN medewerker zorgen voor een andere router. Bijvoorbeeld een Experiabox v10.

Maar dan wel persƩ een V10, ook geen V10A:)


Hoi @itvonline full screen, welkom hier.Ā 

De beruchte foutcode dus zoals je het zelf noemt. Deze wordt veroorzaakt doordat er te weinig pakketjes aankomen op jouw tv-ontvanger. Vermoedelijk dus door de omvormer in het netwerk. Dat allemaal sinds het nieuwe modem.

Ik wil graag eens kijken wat ik kan betekenen. Zou je jouw profiel van gegevens willen voorzien. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan kijk ik mee.Ā