Skip to main content

Simpele vraag ( twee keer btw): wanneer brengen jullie, enige, ja énige logische functionaliteit onder in interactieve TV???  Menu? Afstandsbediening??? Opnemen van programma's? Vooruit of terug spoelen??  Wat is dit voor antiek gedoe??  Ik ben van Ziggo overgestapt naar KPN, maar man man man, wat een spijt...jullie liggen jaren achter….. Is er iemand ( PO of SM?) die hier iets over kan roepen?

 

*admin: samengevoegd met eigen topic

Fijne medegebruikers,

 

Ik zag op het Forum een Topic genaamd ´KPN Interactieve TV, het nieuwe menu´. Dus ik dacht als Purmerender en net overgestapt van Ziggo naar KPN: Jaaaaaaaa ze luisteren naar de klant!!! Dus ik klik het Topic  aan…………..2 jaar geleden aangemaakt...2..TWEE JAAR! Need I say more???  Nog een paar maandjes afzien en dan snel terug...van VHS naar 8K...blijf maar lekker hangen in de VHS tijd KPN...My Godddd…….

 

*admin: samengevoegd met eigen topic


Hoi @MarkM1968 . Ik begrijp dat je functionaliteit van de itv interface niet fijn vindt? Mocht je bugs o.i.d. tegenkomen kan ik dat natuurlijk altijd aankaarten bij de developers. 


Euh, ik ken Ziggo toevallig via/van de Mediabox Next. Via kennissen en familieleden. Maar dat verschilt eigenlijk helemaal niet met KPN.
Ik vond het juist zo grappig te constateren dat Ziggo zich had opgehaald aan kpn. Want zeg nou zelf: de humaxen, cisco's, XL's enzo waren toch niet handig. En stroomvreters. En best groot.

Verder bij Ziggo is er niet veel verschil:

Ook een afstandsbediening

een menu (via welke je óók naar opnames moet)

opnemen werkt hetzelfde (cloud)

Vooruit / terug spoelen

Dat laatste kan bij kpn ook sneller/eenvoudiger. Met kijken opname bv 8 0 0 en dan » indrukken om in één keer 8 minuten door te springen.

En… wat is een PO of een SM ( behalve publieke omroep en sado masochist )

En verder zijn de ontvangers stukken zuiniger in verbruik dan die van Ziggo. Next Mini uitgezonderd. Die is ook ongeveer 5 watt / 0,5 watt.

De 5202 van kpn: aan 4,4 watt, stand-by 3,4, eco uit 0,3.


 Ik ben van Ziggo overgestapt naar KPN, maar man man man, wat een spijt...jullie liggen jaren achter….. Is er iemand (PO of SM?) die hier iets over kan roepen?

*admin: samengevoegd met eigen topic

Ben niet van PO en doe ook niet aan SM maar ik zou zeggen: ga lekker terug als het bij Ziggo zoveel beter is. Mijn ervaring is om diverse redenen juist tegengesteld.


Ik reageer, maar geen idee waarop, ook iets wat dus niet goed is ingericht op dit forum. Een PO is een ProductOwner welke een team aanstuurt om verbeteringen in de soft- en hardware  te bepalen en in te plannen, een SM is een ScrumMaster welke er voor zorgt dat het team zo goed mogelijk zijn/haar taken kan uitvoeren. Kortom, de SM neemt hindernissen weg. Los van dit alles; de interface van KPN ( het kleine zwarte kastje) voor ITV loopt ver achter op wat de markt momenteel te bieden heeft. Dit, icm de lack of response van KPN maakt al goed duidelijk dat ze daar 1; niet de juiste mensen hebben zitten en 2; wanneer je niet het verschil weet tussen een bug en ontbrekende functionaliteit….tja….waarom dan mijn energie hier nog insteken...


Euh, ik ken Ziggo toevallig via/van de Mediabox Next. Via kennissen en familieleden. Maar dat verschilt eigenlijk helemaal niet met KPN.
Ik vond het juist zo grappig te constateren dat Ziggo zich had opgehaald aan kpn. Want zeg nou zelf: de humaxen, cisco's, XL's enzo waren toch niet handig. En stroomvreters. En best groot.

Verder bij Ziggo is er niet veel verschil:

Ook een afstandsbediening

een menu (via welke je óók naar opnames moet)

opnemen werkt hetzelfde (cloud)

Vooruit / terug spoelen

Dat laatste kan bij kpn ook sneller/eenvoudiger. Met kijken opname bv 8 0 0 en dan » indrukken om in één keer 8 minuten door te springen.

En… wat is een PO of een SM ( behalve publieke omroep en sado masochist )

En verder zijn de ontvangers stukken zuiniger in verbruik dan die van Ziggo. Next Mini uitgezonderd. Die is ook ongeveer 5 watt / 0,5 watt.

De 5202 van kpn: aan 4,4 watt, stand-by 3,4, eco uit 0,3.

via via via, dus geen gebruiker………….beter je dan ook van commentaar te onthouden. Wat denk je zelf?


Wat een stomme reactie, @MarkM1968 . Alsof ik dan daar de Next niet zelf gebruikt heb. 

Maar goed. Geen idee waarom je dus naar kpn ging als het bij Ziggo gewoon beviel. (?)

Je hebt je kennelijk niet eerst georiënteerd door bijvoorbeeld eens te kijken bij een bekende die kpn heeft.

Verder staat het je vrij om weer naar Ziggo te gaan. Als je abonnement nog geen 14 dagen actief is zit je zelfs nog in de annuleringsperiode. 


Simpele vraag ( twee keer btw): wanneer brengen jullie, enige, ja énige logische functionaliteit onder in interactieve TV???  Menu? Afstandsbediening??? Opnemen van programma's? Vooruit of terug spoelen?? 

Wat is nu het probleem want het opnemen van programma's en het vooruit en terugspoelen is toch mogelijk en eenvoudig of mis ik iets?


Simpele vraag ( twee keer btw): wanneer brengen jullie, enige, ja énige logische functionaliteit onder in interactieve TV???  Menu? Afstandsbediening??? Opnemen van programma's? Vooruit of terug spoelen?? 

Wat is nu het probleem want het opnemen van programma's en het vooruit en terugspoelen is toch mogelijk en eenvoudig of mis ik iets?

Dat begin ik me nu ook af te vragen. Je zou bijna denken dat @MarkM1968 nog gewoon via de coax van ziggo kijkt ofzo. Kan dat? Ik lees hier wel vaker dat da soms gewoon blijft werken ...


Wat een stomme reactie, @MarkM1968 . Alsof ik dan daar de Next niet zelf gebruikt heb. 

<knip>

Je hebt je kennelijk niet eerst georiënteerd door bijvoorbeeld eens te kijken bij een bekende die kpn heeft.

@PeterG, dat had ik ook willen melden als reactie. Als je zoveel kennis van zaken hebt, of zegt te hebben, zoals @MarkM1968 bij de start van deze topic (en verderop) beweerd, kan ik me niet voorstellen dat hij 'blindelings' overstapt, zonder zich eerst goed te verdiepen in de aangeboden hard- en software en aanverwante zaken.

@MarkM1968, zeker het kan altijd beter maar het VHS-tijdperk hebben wij, maar ook KPN allang achter ons gelaten. KPN als ProductOwner, als mede de ScrumMaster (ik ken (en begrijp) dankzij jou deze begrippen nu 😉), zullen vast meelezen en in het belang van hun klanten er hun voordeel mee doen, vast!!  

Voor mij hoeft er niet veel in het menu te veranderen. Ja toch één ding: zet 661, NPO1 Glas, op één en 662 op 2, enz.    

Met onderstaande configuratie heb ik een perfect werkend internet, tv, telefoon en wifi netwerk. 


Simpele vraag ( twee keer btw): wanneer brengen jullie, enige, ja énige logische functionaliteit onder in interactieve TV???  Menu? Afstandsbediening??? Opnemen van programma's? Vooruit of terug spoelen?? 

Wat is nu het probleem want het opnemen van programma's en het vooruit en terugspoelen is toch mogelijk en eenvoudig of mis ik iets?

Dat begin ik me nu ook af te vragen. Je zou bijna denken dat @MarkM1968 nog gewoon via de coax van ziggo kijkt ofzo. Kan dat? Ik lees hier wel vaker dat da soms gewoon blijft werken ...

Hier 'dopt' Ziggo vrijwel direct de aansluiting fysiek af zodra men geen abonnee meer is. Ik woon in een appartementencomplex waar zowel KPN en Ziggo een eigen centrale kast hebben. Ziggo is bijna kind aan huis om verbindingen 'af te doppen', dan wel 'vrij te geven'.  


Mannen,

Ik kom van Ziggo inderdaad, en ben recentelijk overgestapt naar glas van KPN. Wat betreft de internetverbinding, ja, die is stabieler dan die van Ziggo echter, de ITV ( interactieve TV) geeft de meeste frustratie. De ontvanger trekt het gewoon niet wanneer je gebruik maakt van streaming diensten als Netflix etc, na een tijdje reageert de afstandsbediening niet meer, of het kastje op de AB, heb je als gebruiker geeen idee meer óf er nog iets gebeurt, van de voeding afhalen is dan de enige oplossing, bijna dagelijks, sorry maar het is echt zo. Er is al een monteur geweest en die heeft alles bekabeld (bekabeld in 2022...huh??) wat het uiteindelijk niet beter maakt. Verder, als je vooruit spoelt bij programma's x16 of x32 of x64. heb je geeeeeen idee waar het programma verder gaat, soms een minuut te vroeg, soms te laat, je blijft corrigeren, wat super irritant is en tijd kost, soms gaat niet spoelen sneller, oeps!  Vooruit spoelen (commerciële zenders) is niet mogelijk, terwijl er geen reclameblok gaande is op dat moment. Irritant! Opnemen gebeurt vanaf het moment van starten opname en niet vanaf het begin van de uitzending. Menustructuur is niet logisch, je springt over de afstandsbediening van boven naar onder, zooo niet over nagedacht….een gemis. Het zit gewoon niet logisch in elkaar. Dus dat is mijn probleem en frustratie, want Ziggo had dat met de Next toch echt 10x beter ingericht.

 

Resume, ik heb KPN vandaag gesproken met het verzoek het contract te ontbinden, daar word ik over teruggebeld, en dan ga ik terug naar Ziggo, niet om de stabiliteit van de internetverbinding, want dat kan inderdaad stukken beter, maar wel om het ‘TV-stukje', want daar bij Ziggo wel goed nagedacht...concessies, laten we het maar zo noemen

 

Zijn we allemaal weer een beetje rustig nu?


Wel bijzonder trouwens dat er nog geen enkele reactie van KPN zelf is geweest op dit topic…...


@MarkM1968, terug naar Ziggo, dat is in uw geval misschien wel het beste voor iedereen. 


Wel bijzonder trouwens dat er nog geen enkele reactie van KPN zelf is geweest op dit topic…...

De KPN moderator @Erwin_ heeft hierboven 5 dagen geleden al gereageerd.

De gekozen functionaliteit is een gegeven, maar fouten en bugs geeft hij altijd door.
Ook zijn suggesties ter verbetering van het product altijd welkom.


Wel bijzonder trouwens dat er nog geen enkele reactie van KPN zelf is geweest op dit topic…...

Jawel hoor.  En ik zal je feedback meenemen naar development. 

 


Ooh. Die streaming apps. Ja, dat is matig. 

Maar ja, zijn beetje bedoeld als men geen smart tv heeft. 

Met een smart tv gebruik je dié natuurlijk. Werkt veel beter dan de apps in ontvangers van providers. 

Zelf heb ik er voor de tweede tv een chromecast bij.

Voor kpn tv is de ontvanger uiteraard het meest geschikt. 


Zelf heb ik er voor de tweede tv een chromecast bij.

Ik dacht dat je een Nokia Streaming Box 8000 4K Android TV op jouw 2e televisie aangesloten had i.p.v. een Chromecast.

 

Overigens ervaar ik geen problemen met Netflix (streaming app) op onze 5202 en 8001. Naar mijn weten spelen die issues alleen op de 2952.


Hier staan 3 tv's.