Skip to main content

Ben ik nou de enige (ex-Telfort) abonnee, die vind dat de afstandsbediening heel slecht en onlogisch is en dat het kastje 2 minpunten heeft??

Het kastje: heeft geen analoge geluidsingang meer, waardoor je voor doorschakelen naar een versterker weer een extra apparaat nodig hebt (converter digital naar analog) en het is onhandig, dat de actuele zender niet meer zichtbaar is..

Afstandsbediening: Zit geen stopknop op, wat bij opnames terugkijken vervelend is, want als je de opname dan wilt verwijderen moet je hem eerst weer helemaal via menu gaan opzoeken.. Terugkijken zijn nu ook veel meer handelingen voor nodig dan bij TELFORT… Het gaat allemaal wel, maar je verwacht bij overgang naar KPN toch verbeteringen en geen stappen terug.. Ik heb hierover geklaagd, maar als er niet MEER klachten komen doet KPN hier niets mee…

Ben ik nou de ENIGE, die hier van baalt..???

Hallo @Jacco44,

Deze klachten hoor ik niet heel vaak. Het klopt dat de 5202 geen analoge uitgang meer heeft, en dat is vrij lastig en weinig aan te doen. 
Wat betreft de afstandsbediening, je kan een opname stoppen door de '’terug'’ knop te gebruiken. Je krijgt dan de vraag of je de opname wil stoppen, kies ja en daarna krijg je meteen de kans om de opname te verwijderen. Terugkijken kan je gewoon via de gids knop doen en het programma door middel van de spoeltoetsen opzoeken en dan de groene knop indrukken, dan start de opname direct.


Ik heb nog de Arris 2952 en Arcadian 2260 V2

Ik gebruik een Logitech AB, dat is een universele AB die je via de computer programmeert en alle apparaten mee bediend. 

Hier zit een stopknop op.

Ik weet niet of dit ook een optie is voor de nieuwe 4K TV ontvanger 5202.

 


Ik weet niet of dit ook een optie is voor de nieuwe 4K TV ontvanger 5202.

Ja, want ik gebruik hem in die combi @joop2011. Het IR signaal is niet anders als bij de HD ontvangers.


Ben ik nou de enige (ex-Telfort) abonnee, die vind dat de afstandsbediening heel slecht en onlogisch is en dat het kastje 2 minpunten heeft??

Het kastje: heeft geen analoge geluidsingang meer, waardoor je voor doorschakelen naar een versterker weer een extra apparaat nodig hebt (converter digital naar analog) en het is onhandig, dat de actuele zender niet meer zichtbaar is..

Afstandsbediening: Zit geen stopknop op, wat bij opnames terugkijken vervelend is, want als je de opname dan wilt verwijderen moet je hem eerst weer helemaal via menu gaan opzoeken.. Terugkijken zijn nu ook veel meer handelingen voor nodig dan bij TELFORT… Het gaat allemaal wel, maar je verwacht bij overgang naar KPN toch verbeteringen en geen stappen terug.. Ik heb hierover geklaagd, maar als er niet MEER klachten komen doet KPN hier niets mee…

Ben ik nou de ENIGE, die hier van baalt..???

Wat je noemt zijn in eerste instantie geen zaken van de afstandbediening, Maar het sinds kort geintroduceerde verbeterde menu. De verbeteringen zijn in mijn ogen ver te zoeken. Echter KPN heeft in ieder geval voor de invoering een gebruikersgroep opgericht. Ik weet niet of deze groep de minpunten heeft teruggekoppeld en ook niet wat KPN er mee heeft gedaan om te besluiten het nu al in te voeren. Voor mij is het in ieder geval alleen verbeterd voor Mondriaan liefhebbers die van mooie rechte vlakken houden. Ik mis heel veel en de koppeling met de afstandbediening is ook veel minder geworden. (Vooral in het gebied van opnames dus).

Er staan nu alleen al 17 pagina’s met opmerkingen achter de beschrijving van dit nieuwe menu. Het is te hopen dat KPN hier iets mee gaat doen, want het is waarschijnlijk alleen maar het topje van de ijsberg van niet tevreden gebruikers. (Ook los in dit forum staan eindeloos veel keren geschreven dat het erg gebruiksonvriendelijk is). 

Er zijn overigens meer typen afstandbediening, dus je kan niet spreken van de afstandbediening. 


Dag @Jacco44 Goed dat je dit in elk geval meldt. Zelf heb ik deze feedback ook nog niet zo vaak gehoord. Een ervaring is natuurlijk ook persoonlijk, maar als er meer mensen zijn die dit ook zo ervaren zal er zeker naar gekeken worden. Dan moet het echter wel structureel worden aangegeven, dus blijf het melden. 


Reageer