Skip to main content

Ik krijg enkel beeld, maar geen audio van de Arris VIP 2952 via de HDMI naar mijn Samsung UE40F8000. Alles geprobeerd (4 verschillende HDMI kabels, software op Arris opnieuw geladen, verschillende HDMI poorten, settings op Arris gecheckt alsmede op TV) maar een flink aantal uren verder en ik weet niet hoe dit op te lossen. Helaas heeft de Samsung geen Scart aansluiting meer, anders was nog een optie geweest.

Apple TV via andere HDMI poort werkt feilloos dus ik weet dat settings op TV en speaker goed functioneren.

Audio uitganginstellingen op de Arris staan op HDMI?

 


Beste Dennis, je kan op de Arris niet zien of hij op optical of HDMI staat, maar ik heb het tabblad HDMI geselecteerd, op Stereo staan en bewaard en gesloten.

 


Ik heb hem nu aan de praat via de Scart aansluiting, met geluid. Niet ideaal qua resolutie, maar het lukt me gewoon niet via HDMI

 


@H. Mollema Als je een optische (optical) kabel naast de HDMI kabelgebruikt, lukt dat wel?


Nog een opmerking, je gaf aan dat je niet kan zien waar de Arris op staat wat optical of HDMI betreft. Nu heb ik geen 2952, maar ik kan me niet voorstellen dat dit niet onder menu-instellingen-geluid staat. 
 

Ik weet dat @Katana321 wel een 2952 heeft. 


@H. Mollema Als je een optische (optical) kabel naast de HDMI kabelgebruikt, lukt dat wel?

Hi Anneke, de optical port op de Arris werkt wel naar een externe speaker, maar de TV heeft geen input via optical dus ik kan het geluid dan nog niet uit de TV krijgen


Nog een opmerking, je gaf aan dat je niet kan zien waar de Arris op staat wat optical of HDMI betreft. Nu heb ik geen 2952, maar ik kan me niet voorstellen dat dit niet onder menu-instellingen-geluid staat. 
 

Ik weet dat @Katana321 wel een 2952 heeft. 

Hi Anneke, het zijn in het menu 2 tab-bladen, 1 voor HDMI en 1 voor Optical, maar het is niet duidelijk welke van de 2 geactiveerd is, het zijn tab-bladen met instellingen voor beide opties


Optisch en hdmi (en scart) geven allemaal tegelijk gewoon geluid. Dat zou tenminste moeten.

Heb je de bewuste hdmi kabel al uitgesloten?

Test déze hdmi kabel eens met de Apple TV. Komt er dan ook geen geluid is de kabel defect. Is dat wel zo dan is de hdmi-poort van de Arris vip2952 n.m.m. defect. En zou ie gewoon omgeruild moeten kunnen worden.


Optisch en hdmi (en scart) geven allemaal tegelijk gewoon geluid. Dat zou tenminste moeten.

Heb je de bewuste hdmi kabel al uitgesloten?

Test déze hdmi kabel eens met de Apple TV. Komt er dan ook geen geluid is de kabel defect. Is dat wel zo dan is de hdmi-poort van de Arris vip2952 n.m.m. defect. En zou ie gewoon omgeruild moeten kunnen worden.

Dank Peter. 4 kabels geprobeerd. Doen het wel met Apple TV maar niet via HDMI poort. Poort op Arris is OK, werkt wel in andere setup met andere TV. Ik ben er maar mee gestopt, blijft een raadsel. Heb ook TV settings met KPN medewerker doorgelopen, niets bijzonders kunnen vinden :-(


Het ligt dus om één of andere reden bij de TV begrijp ik. Andere hdmi poorten ook geprobeerd op de tv met de tv-ontvanger? Nota Bene: de hdmi-arc poort kan ik voor aansluiten van tv-ontvanger niet aanraden.

Uit mijn TV komt nooit geluid, het gaat altijd via de externe installatie. Daarbij worden de tv-speakers automatisch uitgeschakeld. (doen het wel overigens)


KPN adviseerde inderdaad ook een andere HDMI poort te gebruiken dan de HDMI-arc poort. De andere 3 HDMI poorten brachten helaas geen uitkomst!


Hallo @H. Mollema, welkom op het KPN forum! Ik zie dat medeforum-gebruiker al met je mee gedacht hebben naar een oplossing, fijn! Jammer genoeg nog geen oplossing gevonden. Ook ik denk graag even met je mee. Ik zie dat jouw televisie inmiddels al wat verouderd is. Kan je eens controleren welke HDCP versie deze televisie ondersteund? Het zou namelijk kunnen dat hier het probleem zit.


 Ik zie dat jouw televisie inmiddels al wat verouderd is. Kan je eens controleren welke HDCP versie deze televisie ondersteund? Het zou namelijk kunnen dat hier het probleem zit.

Dat zou toch geen rol mogen spelen, @Denise_ ? Een vriend van mij heeft een tv uit 2006 in gebruik via kpn en die geeft gewoon geluid. Bovenburen dito.


 Ik zie dat jouw televisie inmiddels al wat verouderd is. Kan je eens controleren welke HDCP versie deze televisie ondersteund? Het zou namelijk kunnen dat hier het probleem zit.

Dat zou toch geen rol mogen spelen, @Denise_ ? Een vriend van mij heeft een tv uit 2006 in gebruik via kpn en die geeft gewoon geluid. Bovenburen dito.

De leeftijd maakt niet direct uit, maar de ondersteunde HDCP versie kan wel uitmaken. De televisie moet minimaal versie 1.2 ondersteunen.