Skip to main content

Sinds begin van deze week heb ik wel geluid maar geen beeld op kanaal 694, ESPN UltraHD. Alle overige 4K kanalen werken wel gewoon met beeld EN geluid.

Ik heb alles al herstart en mijn KPN TV+ box teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar het probleem blijf. Alles is overigens bekabeld aangesloten, keurig met UTP 8.1 kabels 👌🏻

Heeft iemand misschien een idee wat het kan zijn, of is het misschien een storing die bij KPN reeds bekend is?

Sinds wanneer zend ESPN in Ulta hd/4k uit en welke overige 4k kanalen? 

Ondanks een 4k tv en een 4k tv ontvanger wil niet zeggen dat u naar 4k kijkt

Bij kpn worden alleen 2 zenders in 4k uitgezonden die geactiveerd moeten worden en die kost €2,50 p.m.


Sinds wanneer zend ESPN in Ulta hd/4k uit en welke overige 4k kanalen? 

Ondanks een 4k tv en een 4k tv ontvanger wil niet zeggen dat u naar 4k kijkt

Bij kpn worden alleen 2 zenders in 4k uitgezonden die geactiveerd moeten worden en die kost €2,50 p.m.

Klopt inderdaad, ik betaal er ook extra voor.

Het gaat om de kanalen:
692: INULTRA (Doet het; beeld & geluid)
693: LoveNature 4K (Doet het; beeld & geluid)
694: ESPN UHD (Alleen geluid, zwart beeld)


ESPN UHD  (niet 4k) is er al sinds augustus 2021 @J.D.P 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/espn-uhd-wordt-volwaardig-247-voetbalkanaal/

Kpn geeft het door in het 4k/uhd zenderpakket.

Daar heb je nu storing mee @PSV_Freak ?


ESPN UHD  (niet 4k) is er al sinds augustus 2021 @J.D.P 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/espn-uhd-wordt-volwaardig-247-voetbalkanaal/

Kpn geeft het door in het 4k/uhd zenderpakket.

Daar heb je nu storing mee @PSV_Freak ?

Yep, dat klopt. Ik heb wel geluid, maar géén beeld sinds begin deze week. Daarvoor deed hij het uitstekend. 


Okee. Dit zal met een paar dagen wel opgepakt worden door een kpn moderator. De wachttijd is nu tot 72 uur. Topic al op beantwoord helpt effe niet. 

Daarna kunnen ze het doorspelen naar de techneuten. 

Voorlopig even via de gewone kanalen kijken. Maar dat doe je al denk ik.


Okee. Dit zal met een paar dagen wel opgepakt worden door een kpn moderator. De wachttijd is nu tot 72 uur. Topic al op beantwoord helpt effe niet. 

Daarna kunnen ze het doorspelen naar de techneuten. 

Voorlopig even via de gewone kanalen kijken. Maar dat doe je al denk ik.

Super, hartelijk dank voor deze reactie en inderdaad. Dit weekend overleef ik wel, via de gewone kanalen 😊


ESPN UHD  (niet 4k) is er al sinds augustus 2021 @J.D.P 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/espn-uhd-wordt-volwaardig-247-voetbalkanaal/

Kpn geeft het door in het 4k/uhd zenderpakket.

Daar heb je nu storing mee @PSV_Freak ?

Ok ,dankjewel, wist ik niet. Ik heb 4k tijdje geleden gestopt. 


Het foutief geselecteerde antwoord heb ik doorgegeven. 


Goedeavond beste psv_Freak bij ons doet het gewoon de zender 694 UHD.er is nu AZ-SCcambuur bezig. 😀


@cornelis48 @PSV_Freak Bij mij ook zwart beeld (via KPN TV+) andere 4K zenders werken wel. Tijdelijke oplossing door even 1 seconde te pauzeren en dan weer te hervatten. Dan wel beeld, maar loop je een paar seconden achter.


@cornelis48 @PSV_Freak Bij mij ook zwart beeld (via KPN TV+) andere 4K zenders werken wel. Tijdelijke oplossing door even 1 seconde te pauzeren en dan weer te hervatten. Dan wel beeld, maar loop je een paar seconden achter.

GENIAAL! Dat werkt inderdaad, prima oplossing totdat alles is opgelost. Heel hartelijk dank 


Had het gisteren ook al gemeld maar nog geen reactie gekregen.🙄


Die pauzestand werkt inderdaad. Maar waarom is het beeld veel donkerder dan het normale kanaal. De andere 4K kanalen zijn namelijk wél helder. 


Goedemiddag beste dat kanaal is een UHD zender en niet HD. Maar u kunt het uit zetten in u decoder probeer het eens hoopt dat het beeld weer naar u zin is. Het is niet 4k.😀


Goedemiddag beste dat kanaal is een UHD zender en niet HD. Maar u kunt het uit zetten in u decoder probeer het eens hoopt dat het beeld weer naar u zin is. Het is niet 4k.😀

Op de 5202 werkte alle 4K/UHD kanalen perfect. Op de TV+ blijft ongeacht welke instelling ik ook probeer, kanaal 694 donkerder dan 692 en 693. 


Zet HDR prioriteit eens op HDR 10. Deze staat standaard op Dolby Vision en dat werkt niet op alle tv's.

tandwiel - apparaat - apparaatvoorkeuren - weergave en geluid - schermresolutie 


Ook bij HD blijft het beeld donker,dus het zelfde als bij 4k - UHD.


Zet HDR prioriteit eens op HDR 10. Deze staat standaard op Dolby Vision en dat werkt niet op alle tv's.

tandwiel - apparaat - apparaatvoorkeuren - weergave en geluid - schermresolutie 

Bedankt voor je reactie; geen verschil. 


Jammer. Bij mij was/is het verchil schemering of dag.

In de tv (Samsung) heb ik beeldmodus/hdr op “standaard” staan. Stond op dynamisch.

En in de box dus voorlopig SDR. Totdat HDR automatisch er weer is.


Wellicht verstandig om een HDMI port te zoeken op de tv die ACR ondersteund (dit met betrekking geluid issues)

 

Suc6