Skip to main content

Hi, sinds gister 10-07-2021 weigert mijn (interactieve) tv. Ik heb al van alles geprobeerd. Als laatste heb ik met verschillende kabels in verschillende poorten op m’n modem connectie proberen te leggen. Alles faalt met foutcode 143. Is er iets stuk?

U gebruikt 1 kabel, dus bestaande uit 1 stuk zonder dat er andere kastjes ofzo tussen zitten?


ja. 1 kabel. rechtstreeks van modem naar tv-ontvanger. In de eigenlijke configuratie gebruik ik zo’n verbindingsset over het elektriciteitsnetwerk, maar dat heb ik er tussenuit gehaald.


klantenservice gebeld. 0800 0402.

Kon niet direct op afstand gefixd worden. Er wordt binnen 48 uur contact met me opgenomen. Het zal wel een nieuwe ontvanger worden denk ik.


U gebruikt toch niet dit soort dingen? 

 


U gebruikt toch niet dit soort dingen? 

 

In m’n oorspronkelijke configuratie gebruik ik die wel. Maar om het probleem te traceren heb ik die er ff tussenuit gehaald.


Neem deze link eens door

 

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-140-141-142-143-144-843.htm#/ser-tv-pro-fout-143/ser-tv-pro-fout-143-herstart-tvontvanger


De UTP CAT5 kabel die u nu gebruikt, is toch wel een 1 op 1 kabel?

Want er bestaan ook cross kabels en dan werkt het niet.

En hij is ook 8 aderig? (4 aderige bestaan ook en ook dan werkt het niet).

 

Dus rechtstreeks van de Experiabox na de TV decoder.

Zijn alle lampjes groen op de Experiabox? 

 

Foutcode 143 zie hier voor de betekenis. 

Dit betekend dat de TV decoder geen verbinding heeft met de Experiabox.


 

Hoi Jimmy, je was me net voor met de link.

TIP: Je kan met het symbool tussen het hoofdje (smileys en zo) en soort bergsymbool (afbeelding invoegen) de link in een tekst zetten.


Voor ik hier postte had ik al die links en selfservice-tips al doorgenomen. Ik heb idd een 8 aderige 1 op 1 kabel gebruikt. Het is nu in onderzoek bij KPN.

 

Bedankt voor het meedenken.