Skip to main content

Nadat ik mijn nieuwe TVbox heb ontvangen vorige week, heb ik problemen met het geluid bij het terugkijken optie. Ik heb alle instructies reeds opgevolgd via mijn KPN app, maar helaas geen succes.  Na alle stappen had ik gehoopt een medewerker te kunnen spreken, maar ook geen succes. Leuk alle chatbots, maar geen oplossing. 

Ik heb hetzelfde probleem hier. Echt heel irritant, want zonder geluid ga je natuurlijk geen programma terugkijken. Hetzelfde probleem heb ik ook wannneer ik televisie pauzeer. Soms duurt het ook lang voordat ik ergens weer geluid heb. Ik switch dan maar wat tussen de geluidssettings.


Beste @Geen geluid bij terugkijken en @ditismijnforumnaam, welkom! Wat jammer om te lezen dat jullie hier tegenaan lopen. Ik begrijp dat dat alleen het geval is bij het terugkijken en bij uitgesteld kijken? Kunnen jullie aangeven hoe jullie de TV+ Box aangesloten hebben? Is dit conform aansluitbeleid? En hebben jullie een soundbar of iets dergelijks aangesloten? Hebben jullie daarnaast de geluidsinstellingen van de TV+ bekeken? Zet bij aanwezigheid van een soundbar o.i.d. het geluid op Passtrough. 


Bij mij is het inmiddels opgelost met een factory reset in de instellingen op de box. Wel gek dat het probleem ineens ontstond. De eerste dag na ingebruikname werkte alles prima!

Ik heb geen tijd om het hele aansluitbeleid te lezen nu, maar ik heb een TP-Link Deco XE75 Pro mesh systeem. De KPN-modem (waarvan wifi uitgeschakeld is) is via ethernet aangesloten op de gigabitpoort van de hoofdrouter, die draadloos communiceert met de andere router via 6ghz-band, en dan is de KPN-tv-box daarop weer bedraad aangesloten op een gigabitport. Het is een recente Wifi 6E-router, en de gemeten snelheden van speedtest.net op een ander apparaat wat op diezelfde router-satelliet is aangesloten zijn heel hoog, dus ik ga er van uit dat daar niet het probleem ligt. 


P.S. O, en mijn audio is allemaal analoge HiFi, een Rega-versterker die geen enkel digitale aansluiting heeft. Ik kan de afstandsbediening er helaas ook niet van koppelen! Dat kon bij Ziggo wel, vreemd genoeg. Passthrough en terug naar andere settings zorgde weer voor geluid bij live-tv, toen dat zelfs weg viel. Maar tot nu toe werkt dus die factory reset prima.