Skip to main content

Goedenavond, 

Sinds een paar dagen hebben wij meerdere malen problemen gehad met het geluid tijdens het kijken van een opname of een tv-programma. Het geluid dat we via een soundbar van Polk afspelen via de optische kabel, valt vaak uit na doorspoelen of terugspoelen. Dit is een probleem waar we eerder al last van hebben gehad, maar eigenlijk al een tijdje niet meer voorkwam.

Als het geluid wegvalt kan ik vanalles proberen, maar niets helpt eigenlijk echt áltijd. De ene keer werkt het om de opname te verlaten en andere zender te kiezen, de andere keer moet de soundbar helemaal van de stroom en opnieuw verbinding maken via de optische kabel om weer geluid te krijgen... Aangezien het alleen na door- of terugspoelen gebeurt, denk ik dat ik het probleem bij KPN moet zoeken. 

Herkent iemand dit probleem? Of, nog beter, weet iemand een oorzaak of oplossing voor ons? 

Alvast bedankt, 

Wesley

Hoi @Wvb43

Welkom op het KPN Forum! Wat apart dat je soms ervaart dat je na vooruit- of terugspoelen geen geluid meer hoort via je soundbar. Heb je al eens met een andere optische kabel getest? Blijft het na spoelen wel goed gaan als je het geluid rechtstreeks via je tv laat lopen in plaats van via de soundbar?

Als je meerdere tv-ontvangers van ons hebt, raad ik je aan om de tv-ontvangers eens onderling om te wisselen, en te kijken of het op de andere tv-ontvanger ook speelt. Verder adviseer ik om de tv-ontvanger te resetten via manier 2 op deze pagina


Reageer