Skip to main content

Wat een ramp om in contact te komen met een medewerker. Zie plotseling op tv de melding dat mijn zender geen contact meer maakt met modem. Allerlei stappen ondergaan. Vervolgens wil ik software opnieuw erop zetten mislukt dat ook en zit ik helemaal vast en krijgt foutmelding 301. Weer alle stappen doorlopen. Niks helpt of werkt. Niemand bij kpn te bereiken meer dan half uur naar bandje geluisterd. Wachttijd was langer als 15 min maar naar 45 min nog niks. Dus avond zonder tv. Kids druk daardoor. Man boos. Verplicht maar vroeg slapen. Wat een top service. 

Heb je een koper of glasvezel verbinding en welk modem heb je precies en branden er nog lampjes op het modem.

Wat heb je gedaan om de tv ontvanger weer aan de praat te krijgen


Dag,

Ivm bovenstaande melding: Typisch, maar na mijn bovenstaande melding is het een hele tijd goed gegaan. Bijzonder.

Nu is er afgelopen week een update van KPN van het modem geweest. En???!!!  Ja hoor. Elke dag storing!!!!.
Elke dag, overdag en s avonds krijgen we de melding op tv dat er geen verbinding met internet is. Ook op de laptop en onze mobiele tel is dan internet er af. Wij starten allen opnieuw op, doen de stekkers eruit zoals de melding luid…..Echt alles. Maar radeloos worden we er van.

Wij zijn er nu helemaal klaar mee.!!!!   We willen nu wel graag z.s.m. dat alles z.s.m. opgelost gaat worden. Her betalen we niet voor. GRAAG Z.S.M. REACTIE VAN UW KANT.!!

 

Ik heb ook veel problemen en storingen sinds overgang telfort naar kpn. Bij telfort had ik nooit problemen. Nu iedere dag wel wat. Code 301 of geen contact tussen zender en modem opeens uit het niets onder het tv kijken. Of tv ontvanger komt niet door met opstarten smorgens. Een woord vreselijk zo jammer en zo genoeg ervan. Kpn wordt wakker en help ons alstublieft 

Admin: Reactie afgesplitst van oud topic en samengevoegd met je eigen topic


Hoi

 

Koper verbinding. Geen glasvezel. Aller nieuwste v12. Alle lampjes branden. Alle stappen op site gedaan niks werkt. Wil software dan maar er opnieuw op zetten en nu zit ik helemaal vast. Mislukt steeds. 


Hallo @Angel-eye 

Hoe is jouw tv ontvanger verbonden met de KPN Box 12? Is dat met een (lange) kabel rechtstreeks of zit er soms een DVS set tussen?

 


Met een rechtstreekse kabel. En nee hij is niet zo heel erg lang. 


Ik las dat je foutcode 301 kreeg. 

Ik vond deze stappen voor je, misschien helpt dit? 

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-300-301-307-840-841-845.htm#/


Hey @Angel-eye!

Er zijn verschillende foutcodes die bij de opstart voor kunnen komen. 

  • 842 komt voor als er kabel inzit of de router staat niet aan.
  • 142 komt voor als er een router/switch wordt gedetecteerd, maar deze niet communiceert.
  • 301 komt voor als de bovenste twee stappen goed gaan, maar het niet lukt software te downloaden. Meestal is dit een fout in de router (Experiabox).

Om dit probleem op te lossen, kan in de meeste gevallen de volgende stappen uitgevoerd worden.
De volgorder is erg belangrijk, om het goed te laten werken.

  1. Verwijder de kabel met de gele aansluiting (heeft vaak een kleine hendel) van het TV kastje.
  2. Herstart de TV ontvanger met de schakelaar op de achterkant.
  3. Hou de stand-by knop (brand groen op de bovenkant van het kastje) in tot het systeem menu verschijnt.
  4. Selecteer software verwijderen en schakel het kastje weer uit via de knop achterop.
  5. Hierna komt de TV ontvanger weer terug op een scherm met foutcode 842.
  6. Schakel het kastje weer uit met de knop achterop en sluit de kabel weer aan die in stap 1 verwijderd is.
  7. Reset uw Experiabox met het resetgaatje op de achterkant, hiervoor heeft u een tandenstoker of paperclip nodig. Houdt het gaatje voor ongeveer 15 sec in tot alle lampjes uit gaan. Soms gaat het powerlampje rood branden, dit is op te lossen, door de Experiabox even stroomloos te maken.
  8. Wacht tot het TV lampje / services lampje weer groen brand op de Experiabox.
  9. Herstart uw TV kastje en nu zou de software moeten gaan downloaden.

 

Hieronder vindt u als afbeelding de locaties van de genoemde reset knoppen op de verschillende routers van KPN:

Reset locatie Experiabox V10
Reset locatie KPN box 12
Reset locatie Experiabox V10a

Hieronder vindt u de verschillende locaties van de hele kabel aansluiting:

 


Hallo @Angel-eye, kan me voorstellen dat je geen leuke avond hebt gehad zo zonder televisie. Hoe staat het er inmiddels voor met de verstoring? In de post hierboven worden nog wat tips gegeven om de specifieke storing te verhelpen.