Skip to main content

Vind het erg irritant dat er op de nieuwe tvbox in de tv gids geen herinnering zit, erg onhandig

 

Admin: topics samengevoegd

Dit heeft geen enkele prioriteit heb ik begrepen. Men beweerd zelfs dat daar nauwelijks tot geen gebruik van werd gemaakt. Ik mis het ook, maar denk niet dat het terugkomt.

Je kan het ook via de TV-gids van KPN op je telefoon doen, daar is de functie nog wel beschikbaar.


@ronvmeijer  @Tomeva 

 

Ik gebruikte heet ook wel eens (op de Arris 2952), maar ik mis het niet. 


Missen is een groot woord. Ik heb een bloedhekel aan dat geouwehoer van Johan Derksen en zijn kornuiten, maar kijk wel graag even naar Hart van Nederland. Dan is het heel erg welkom zodat ik niks van die ellende hoef te zien. 😆


Goedemiddag, de nieuwe afstandsbediening gaat maar 12 seconden vooruit bij het pijltje naar rechts (of links) op de ok knop, bij de oude bediening was het 30 seconden, je blijft drukken. Eigenlijk wil ik terug naar mijn vorige tv box. Ik zie op de nieuwe kleine box ook niet op welke zender ik zit. De abonnementskosten zijn nu lager maar de ergernis is groter


Als je 5 minuten verder wilt gaan, druk je op “5 0 0” en dan op de toets met twee pijtjes naar rechts (naast de play/pauze toets).
 

Hoe belangrijk is het nou dat je op een display ziet op welke zender je staat. Je kijkt toch naar een programma? Maar als je tijdens een programma wilt zien waar je bent druk je op de gele toets en heb je alles in beeld. 


Ik zie op de nieuwe kleine box ook niet op welke zender ik zit.

Er zijn volgens mij maar 2 zenders die geen logo in beeld hebben. BBC One en Two. Alle andere hebben het logo. NPO, RTL, Veronica, Net5, Eurosport en noem ze maar op.

Zendernummer bij kpn? Even op pijltje omlaag drukken. Dan is het te zien bij de voortgangsbalk. Maar het huidige nummer hoef je dus niet te weten, daar zit je al op. En zie het logo. Je gaat meestal juist naar een ándere zender.

de nieuwe afstandsbediening gaat maar 12 seconden vooruit bij het pijltje naar rechts (of links) op de ok knop, bij de oude bediening was het 30 seconden, je blijft drukken.

10 seconden zelfs. En zoveel mensen zoveel verschillen. Ik vond die 30 seconden áltijd te veel als je even iets terug wilde (meestal bij sport). Ik typ(te) dan altijd 2 0 (twee, nul) in. Er komt dan in beeld 0:00:20. Met de terug- of vooruitspoelknop verspring je dan je zelf gekozen aantal seconden. Of minuten. 

Bijvoorbeeld 8 0 0 ( 0:08:00) om een reclameblok van 8 minuten over te slaan.

8 3 0 ( 0:08:30 ) voor bijvoorbeeld 8 en een halve minuut.


Heb besloten om terug te gaan naar mijn oude tvbox van kpn. De diw7022 vind ik echt niets, deze is ook pas een half jaar op de markt. Je zou verwachten dat deze sowieso de mogelijkheden van de oude tvbox zou hebben met extra’s, dit is zeker niet het geval, het is 10 stappen terug. Had nog bedenktijd; ben heel goed geholpen door een medewerker van kpn, ga ook terug naar mijn oude tarief maar dat is het dubbel en dwars waard.


Je hebt gelijk als je het hebt over dat deze box op z’n minst de features van de Arris VIP zou moeten hebben, jammer dat je omruilt, want als deze box af is, is het een juweeltje. Helaas duurt dit gewoon te lang dus ik snap je beslissing volledig. 


@Tomeva 

Helaas kan je niet meer terug als je bent overgestapt naar het KPN tv+ abonnement.

En de DIW7022 is ondertussen al aardig stabiel, maar je moet er wel aan wennen.

Je kan bij instellingen en startscherm kiezen hoe hij moet opstarten.

 

@ronvmeijer 

Ik heb gelezen dat de Ziggo Next Mini er een jaar na introductie pas aardig begon te werken.

En ik denk dat de DIW7022 al goed op weg is nu.


Maar het duurt allemaal wel erg lang. Dingen die je van de Arris VIP gewent was, zijn er nu (nog steeds) niet. Biedt ze dan nog niet aan voor de abonnees. Niet elke abonnee wil “resetten, instellingen aanpassen, dit proberen, dat proberen”. De meeste hebben er geen sappie van zoals mijn meiden thuis, maar worden er wel mee geconfronteerd wanneer ze TV willen kijken. Ik krijg vaak commentaar van “jij met je kastje, de vorige deed het toch prima” en dat soort teksten. Ik kan er wel tegen hoor, maar ze hebben wel gelijk. Een auto die je koopt is ok af, rijdt, remt en doet alles wat je mag verwachten. Er moet wellicht iets aan bij gespijkerd worden, maar alles werkt wel. 
 

Inderdaad begint het allemaal wel wat beter te worden, maar een heel heet hangijzer zijn de synchronisatie problemen. Op bijvoorbeeld RTL4, compleet out of sync. Ik kan doen ok sterren wat ik wil, maar het blijft zo en een ander moment is er niks aan de hand. Kom niet aan met dat het aan mijn apparatuur zou liggen, want dan was het altijd zo en niet soms. Eurosport bijvoorbeeld is een vreselijk drama en ik las dat espn dat ook was. De publieke omroep is wel goed. Dus aan apparatuur (nogmaals) ligt het niet. Ik zou willen dat dit net als het HDR-verhaal nu eens voor eens en voor altijd in orde gemaakt zou worden. Dat is toch niet zo gek gedacht?

De Mediabox Next van Ziggo was in het begin ook niet geweldig, maar als je bij Ziggo vandaan komt en nu een prima Box gewent was, je bij KPN de VIP 5xxx krijgt die goed werkte, je overgaat naar de nieuwste techniek van KPN+ verwacht je niet dat je weer helemaal opnieuw gaat beginnen met uitproberen etc.

 


@ronvmeijer 

 

Voorop gesteld, je mag inderdaad verwachten dat de DIW7022 100% goed zijn werk doet.

 

Je mag de Arris KPN tv decoder en de DIW7022 niet met elkaar vergelijken.

Dat zijn echt 2 compleet verschillende apparaten.

 

De Arris (ik had de 2952) is een echte tv decoder met een paar (slecht) werkende app's.

Maar wel een goede en stabiele decoder (in het begin niet, maar vrij snel wel).

 

De DIW7022 is een mediabox.

Dat is heel wat anders.

Werkt ook heel anders.

En daar ligt ook meteen het probleem, de meeste mensen willen niet aan iets nieuws wennen en dat kan ik begrijpen.😉

 

Ik zag bij updates (de laatste) dat er inderdaad veel problemen zijn met de update.

1 van de grootste problemen volgens mij is dat hij niet opnieuw opstart en daardoor problemen geeft.

Zie ook hier. 


Kijk en dit blijft als een schilderij stilstaan op m’n beeld wanneer ik m’n TV aanzet. Geen beweging meer in te krijgen. Wederom een reset, met als gevolg dat nu het geluid om de zoveel tijd even stopt … 

Je kunt natuurlijk zeggen dat je beide apparaten niet met elkaar mag vergelijken, maar wat moeten de consumenten dan? Eerst een cursus volgen of beide boxen verschillen van elkaar en zo ja met wat? Voor ons consumenten is de een de ander met wellicht wat meer mogelijkheden. 

Ik baal er van dat wanneer ik onder de douche vandaan kom even voordat ik naar het werk ga het nieuws wil kijken en ik allerlei handelingen moet uitvoeren om überhaupt beeld en geluid te krijgen. Dit is niet elke keer zo, maar vanmorgen weer wel. 
Mijn meiden kunnen hier absoluut niets mee en is het dus niet af en al helemaal niet consument-vriendelijk.