Skip to main content

Het wordt mij steeds onduidelijker hoe de status is van ondertiteling van buitenlandse programma’s.

Ik heb geen DIW7022 maar een Arris 2952, overigens niet relevant voor mijn vraag.

Als ik een programma opneem van de BBC kan ik dat via de Arris terugkijken met engelse ondertiteling. Ook op tv.kpn.com kan ik deze programma’s terugkijken met ondertiteling. Alleen via de (android) app krijg ik geen ondertiteling te zien. Is dat iets waar nog aan wordt gewerkt?

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Beste @sciurius, voor zover ik weet kan dit inderdaad niet via de app. Je krijgt dan wel gewoon de Nederlandse ondertiteling te zien, toch? 


Via de STB: Nederlandse ondertiteling van live en opgenomen programma’s alsmede Engelse ondertiteling van live en opgenomen BBC programma’s.

Via de web site: Nederlandse ondertiteling van live en opgenomen programma’s alsmede Engelse ondertiteling van live en opgenomen BBC programma’s. Bij opgenomen BBC programma's treden soms storingen op in de ondertiteling.

Via de app: Nederlandse ondertiteling van live en opgenomen programma’s.

Aangezien via de STB alles correct werkt is de uitzending en opname kennelijk in orde. Dat de web player niet alles correct laat zien is een defect. Dat de app geen niet-NL ondertiteling laat zien beschouw ik ook als defect.
“Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app” … toch?


Aangezien via de STB alles correct werkt is de uitzending en opname kennelijk in orde. Dat de web player niet alles correct laat zien is een defect. Dat de app geen niet-NL ondertiteling laat zien beschouw ik ook als defect.
“Altijd en overal tv-kijken met de KPN TV app” … toch?

iTV online werkt op een andere manier dan tv kijken via de ontvanger. Het is geen defect, maar simpelweg een optie die er niet is in de app. Ik begrijp dat je 't graag anders had gezien!


@sciurius 

 

Zie hier, hier vind je alle handleidingen.😉


 

Inderdaad. Het lijkt mij dat het voor iedereen prettig en begrijpelijk is wanneer de kijkervaringen via STB, web en app hetzelfde zouden zijn. Zeker als er geen technische redenen zijn voor de bestaande verschillen.


Beste @sciurius 

 

Het wordt op een andere manier verzonden.

 

Op de KPN tv decoder via VLAN4

Dat is inclusief Dolby etc.

Deze heeft ook altijd voorrang bij je interne internet verkeer en wordt op een andere manier verzonden (als ik het helemaal goed had begrepen).

 

De overige, via ITV app, worden met VLAN6 verzonden.

Dan zit o.a. dolby etc. er niet bij.


Het wordt op een andere manier verzonden.

 

Dat is geen reden waarom de gebruikservaring anders zou zijn. Met name het verschil tussen de web versie en de app is m.i. niet uit te leggen.