Skip to main content

Al enkele maanden valt elke dag minj beeldĀ enkele seconden helemaal weg en komt weer terug. Dat gebeurd dan 5min achter elkaar. Vaak tussen 17.00 en 20.00 uur en een enkele keer na 21.00 uur

Er komt geen foutmelding behalve soms als het langer duurt komt de melding dat hdmi kabel niet aangesloten is.

Hdmi aansluiting op tv wisselen, HDMI kabel vervangen geeft geen resultaat. Geen probleem op slaapkamer.

Hier precies hetzelfde. Eerst dacht ik nog dat de kabel niet goed aangesloten was maar dat was niet zo. Het is heel vervelend want de lol om TV te kijken gaat er snel van af zo.


Kan altijd proberen om apparaat 1 voor 1 ook de kabelsĀ  in slaapkamer uit te testen.Ā 

Ā 

Ā 


Welke KPN tv decoder heb je?

Ā 

Zit de HDMI kabelĀ er goed in?

Bij voorkeur op HDMI ingang 1 van de tv.


En sluit een HDMI-kabel aan op een apparaat dat stroomloos is. Zet de stroom er pas op als de HDMI-kabel goed aangesloten is.

HDMI-kabel losmaken, eerst stroom van het apparaat af.

Ā 


De spanning (volksmond stroom) eraf halen is niet echt nodig.

Maar het is wel altijd aan te bevelen om de spanning eraf te halen.šŸ˜‰

Ā 

Maar @Leo32Ā en @_ferret_Ā 

Welke KPN tv decoder hebben jullie?

En zit de kabel er echt goed in?


Ik heb de ARIS VIP2952 uit 2014

Ā 


@Leo32Ā 

Ā 

Op zich is de Arris 2952 een goede KPN tv decoder.

Ā 

Er zijn in mijn ogen 4Ā opties die het probleem kunnen zijn:

1:Ā  HDMI uitgang Arris 2952 is defect

2: HDMI kabel is defect (losse draad of zo)

3: HDMI ingang tv is defect

4: HDMI connector zit er niet goed in.


Bedankt voor de reactie. Om stap 1 te bekijken zal ik de ARRIS omwisselen met die van de slaapkamer om te zien of de fout terugkomt.


Dit heeft niet geholkpen, regelmatig uitval van meer dan 7 sec.

Stap 2 HDMI vervangen

Stap 3 contact gehad met Samsung, alle HDMI uitgangen getest en blijken goed te zijn

Stap 4 meerder malen Steker HDMI in en uit getrokken.

Volgens mij kan ik niet meer ondernemen. De klacht vind ik nu wel erg vervelend worden, wie kan mij verder van advies dienen of moet ik nu een storing opgeven aan KPN.Ā 


Werkt de decoder wel goed als je hem op de andere tv aansluit?Ā 


Hi @Leo32, we denken hier graag met je mee om je van deze storing af te helpen.

IkĀ  ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag van Joop. En heb je ook de HDMI kabel verwisseld? Dat zijn de laatste twee dingen die je zelf kan proberen, die ons wijzen naar de oorzaak (en dus oplossing:))

Werkt de decoder wel goed als je hem op de andere tv aansluit?Ā 

Ā 


Ik heb de decoder omgewisseld met de decoder uit de slaapkamer en daar heb ik geen probleem.


Ik heb de decoder omgewisseld met de decoder uit de slaapkamer en daar heb ik geen probleem.

Ā 

Dan ligt het dus niet aan de decoder, want in de slaapkamer werkt hij wel goed begrijp ik.

Ā 

Of bedoel je dat de decoder uit de slaapkamer wel goed werkt?

In dat geval moet de decoder worden omgeruild voor een andere.

Bel gratis 0800-0402


Ik heb de decoder omgewisseld met de decoder uit de slaapkamer en daar heb ik geen probleem.

@Leo32Ā Hoe bedoel je dit? Verhuist het probleem mee met de tv-ontvanger of blijft het probleem op dezelfde plek bestaan? Het helpt als je zo uitgebreid mogelijk ben met je uitleg. Wij weten alleen wat je ons vertelt. Op die manier kunnen we beter met je mee denken.


Ik geef aan dat ik in de slaapkamer geen probleem heb, dus is de constatering dat het niet aan de decoder ligt. De conclusie die ik trek nadat ik zowel de TV, HDMI en decoder heb uitgesloten dat het probleem voor de decoder moet liggen. Ik heb het advies opgevolgd om dan maar via 0800-0402 contact met KPN op te nemen. Daar wordt aangegeven om het probleem via de site op te lossen, dus je krijgt niemand aan de lijn.Ā  Dus weer via de site alle stappen doorgenomen. Het eindadvies is om maar een monteur langs te laten komen voor minimaal ā‚¬70.=.

Ik had verwacht, gezien de maandelijkse kosten van ā‚¬70.= meer service van KPN te krijgen. Ik ga kijken welke mogelijkheden er zijn om over te stappen.


@Leo32Ā 

Ā 

Overstappen lost niets op.

KPN, en ook andere providers, berekenen alleen kosten als het niet aan het KPN deel ligt.

Ā 

Als er iets in het KPN deel defect is, berekenen ze geen kosten.

Ā 

ā‚¬ 70,-- per maand, dan heb je of een hele hoge internetsnelheid (1000/1000) of je hebt iets extra's

Bij 100/100 en 2 decoders DIV7022 ben je ā‚¬ 60,-- per maand kwijt.Ā 


Mijn conclusie is dat ik zelf zoveel mogelijkheden heb uitgesloten. Om nu het laatste deel van experiaboc tot aan mijn decoder nog uit te sluiten kan ik nu nog een monteur langs laten komen om dat deel ook uit te sluiten. Ik had gehoopt dat KPN wat meer voor mij zou kunnen betekenen.

Ā 


@Leo32Ā 

Ā 

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (medewerker KPN) het ook voor je nakijken.

i.v.m. de drukte kan dat een paar dagen duren.Ā 

Ā 

Wat voor een abonnement heb je?

I.v.m. die ā‚¬ 70,-- per maand.Ā šŸ˜‰

Ā 

En zit er ook een DVS tussen de KPN tv decoder en de Experiabox of Box12?

Een DVS kan ook voor veel ellende zorgen en verbruiken ook nog eens veel energie (volksmond stroom).

Ā 

De DIW7022 kan ook via WIFI werken.Ā 

Zie ook hier.


Profiel aangepast, mijn abb isĀ Alles-in-1 Standaard voorĀ totaalā‚¬ 78,95.

Ik heb 2 wifi versterkers gekoppeld aan mijn experiabox. Voor mijn experiabox heb ik een hub geplaatst omdat ik een aansluiting te kort kwam op mijn experiabox. Maar geen DVS.


Ik geef aan dat ik in de slaapkamer geen probleem heb, dus is de constatering dat het niet aan de decoder ligt. De conclusie die ik trek nadat ik zowel de TV, HDMI en decoder heb uitgesloten dat het probleem voor de decoder moet liggen. Ik heb het advies opgevolgd om dan maar via 0800-0402 contact met KPN op te nemen. Daar wordt aangegeven om het probleem via de site op te lossen, dus je krijgt niemand aan de lijn.Ā  Dus weer via de site alle stappen doorgenomen. Het eindadvies is om maar een monteur langs te laten komen voor minimaal ā‚¬70.=.

Ik had verwacht, gezien de maandelijkse kosten van ā‚¬70.= meer service van KPN te krijgen. Ik ga kijken welke mogelijkheden er zijn om over te stappen.

We stellen je de vragen hier niet om het je moeilijk te maken, maar om de situatie duidelijk te maken. Het speelt dus niet in de slaapkamer. Is dat ook na het omwisselen van de tv-ontvangers? Blijft het probleem op dezelfde plek bestaan?Ā 

Zo ja, dan moet de oorzaak een van onderstaande opties zijn die @joop2011Ā  al noemde. Het zit 'm dan niet in de tv-ontvanger. Dan is het belangrijk om de HDMI kabel te verwisselen en als dat mogelijk is, een andere HDMI poort van de tv te testen.

@Leo32

Ā 

Op zich is de Arris 2952 een goede KPN tv decoder.

Ā 

Er zijn in mijn ogen 4Ā opties die het probleem kunnen zijn:

ā€¦...

2: HDMI kabel is defect (losse draad of zo)

3: HDMI ingang tv is defect

4: HDMI connector zit er niet goed in.

Ā