Skip to main content

Wij zijn overgestapt van caiway (glasvezel)naar KPN (Telefoonkabel).De Wifi is nu goed maar mijn tweede en derde tv hebbben geen signaal meer.Deze zijn nog aangesloten op de coax-kabel en deden het tijdens de "caiway-periode” altijd nog goed.Het zijn oude Tv's zonder hdmi-aansluiting.Dit is ons nooit verteld dat dit zou gaan gebeuren.Als ik nu mijn tweede en derde Tv wil aansluiten moet ik (als ik het goed heb!) per tv een kastje bij kopen,maandelijks een bedrag betalen,en de Tv moet een Hdmi-aansluiting hebben.En dat hebben ze dus niet!Moet ik nu echt twee andere tv's kopen of weer terug gaan naar caiway. 

Het is inderdaad kiezen uit die twee optie. Kpn heeft niets met coax. Coax wordt alleen nog gebruikt door de voormalige kabeltelevisie leveranciers.


Hallo @soasel , als je tv's een SCART-aansluiting hebben, moet het ook kunnen werken.

 

 


Maar dan heb je ook extra tv ontvangers nodig en moeten er andere kabels getrokken worden.


Als ik nu mijn tweede en derde Tv wil aansluiten moet ik (als ik het goed heb!) per tv een kastje bij kopen,maandelijks een bedrag betalen,en de Tv moet een Hdmi-aansluiting hebben.En dat hebben ze dus niet!Moet ik nu echt twee andere tv's kopen of weer terug gaan naar caiway. 

Kopen niet, maandelijks betalen wel. En het nieuwste type ontvanger (VIP5202) heeft ook geen SCART-aansluiting meer. Mijn tv's hebben dat ook niet meer, m'n vorige (ruim van vóór 2010) nog wel, maar die hadden ook al een aantal HDMI-aansluitingen. Conclusie: SCART is echt niet meer van deze tijd. 


Hallo @Henk2304 , ik heb een Arris 2952, inclusief SCART, gewoon gangbaar model dat nog steeds uitgeleverd wordt.


Ja, dat klopt, maar als je toevallig wel een 5202 krijgt heb je geen SCART meer. En de 8001 (de voorloper van de 5202, ook 4k) heeft ook al geen SCART meer. Dat geeft wel aan dat kpn SCART aan het uitfaseren is.


dus als ik het goed begrijp:Als je overstapt naar kpn,word je coax-signaal afgeloten ergens.(niet bij ons thuis,want daar is er niks meegebeurd).Vervolgens moet ik voor elke tv een tv-ontvanger kopen.Kan op een scart-aansluiting aangesloten worden maar is eigenlijk niks waard.Dan kan ik dus ook niks met de oude tv's.Dus :coax-kabels eruit,Utp-kabels erin.(Dat is nog wel een dingetje:Die èène ligt in de grond door de tuin.)


Klopt helemaal. De vorige provider heeft de coax uit gezet.


Vervolgens moet ik voor elke tv een tv-ontvanger kopen.

Klopt helemaal.

Nou nee, niet helemaal. Je koopt bij kpn geen ontvangers, die huur je. Er worden hier en daar wel ontvangers van kpn te koop aangeboden, maar als die ooit gebruikt zijn staan ze geregistreerd op het abonneenummer van de vorige eigenaar en dat krijg je er niet af; kpn verkoopt al lang geen ontvangers meer dus het te koop aanbieden is sowieso dubieus. En het levert dan weer problemen op met opnemen, zenderpakketten e.d.: dat is dan allemaal van de vorige eigenaar. Los daarvan: je moet voor iedere actieve ontvanger € 5/mnd huur/gebruiksrecht betalen (de eerste is in het iTV-abo inbegrepen), dus ook voor ontvangers die je via het grijze circuit gekocht mocht hebben en dan kun je ze beter direct van kpn huren. En zodra je twee of meer ontvangers hebt is het Opnemenpakket gratis, dat kost anders ook €5/mnd. 


Hallo @soasel , qua tv-decoders en modems koop je niets bij KPN maar krijg je in bruikleen tegen een X tarief per maand, afhankelijk van het soort abo dat je hebt.

 

 


OKE.Ik snap hem.

Ik vind het wel een slechte zaak dat ze daar ons niet over geinformeerd hebben.

Wat dat betreft heb ik wel spijt dat ik ben overgestapt.Wij hadden dit waarschijnlijk zelf uit moeten  zoeken maar we zijn het in ieder geval niet tegengekomen.Ook niet echt naar gezocht.Ik ging er vanuit dat het signaal op de coax bleef bestaan.Zijn er niet meer mensen met dit probleem.De meesten mensen hebben toch meerdere tv's en hebben nog steeds die ”oude” tv zonder hdmi-aansluiting.Of zijn we nu al “ouderwets”.

Als ik nu een auto koop en ik kom er naderhand achter dat de achterlichten het niet doen.En als ik dit dan navraag en als antwoord krijg dat ik dat er nog bij moet kopen is dat toch ook vreemd.Mischien een rare vergelijking maar het principe vind ik het zelfde.

Dus KPN :angry:

allemaal bedankt voor de reactie's