Skip to main content
Na maanden van klachten en alle randapparatuur te hebben vervangen en vele monteurs over de vloer, blijft de storing naar de 2e tv boven op de slaapkamer onverklaarbaar slecht (of helemaal niet) Alles geprobeerd, andere stopcontacten, andere kabels, andere DVS maar niets helpt. Uiteindelijk vandaag de TV boven bekabeld aangesloten op de experiabox beneden met een kabel van 10 meter en probleem verholpen. Antwoord van de monteur: Meneer dan ligt het aan uw netwerk en kunnen wij niets meer doen?????

Iemand nog suggesties aub????
Hi Cesio, welkom op het forum. Ik sluit me ook bij de monteur aan dat het aan je netwerk ligt. Hiermee wordt je elektriciteitsnetwerk bedoeld. Het signaal tussen de 2 draadloze adapters wordt namelijk overgebracht via je elektriciteitsnetwerk. Je kunt nog wel 2 dingen proberen.




  1. De draadloze adapters helemaal opnieuw koppelen zoals hieronder* aangegeven
  2. De nieuwste software downloaden en installeren op de draadloze adapters.
  3. De Devolo Cockpit downloaden en installeren en eventueel ook encrypten.

* Trek de adapters uit het stopcontact. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.



Als het hierna ook niet werkt ben ik bang dat de enige optie een kabel naar boven is als je via de ontvanger daar televisie wilt kijken. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Beste Alex,

hartstikke bedankt voor je reactie en je hulp.

Ik denk dat ik inmiddels iets dichter bij het probleem ben. Ik heb nu beide dvs stekkers in stopcontacten gedaan maar in dezelfde elektriciteitsgroep (beneden). Ze zaten in 2 aparte groepen in huis (1 beneden en 1 boven) en het zou zo maar kunnen zijn dat dit de problemen veroorzaakt. Ik kijk het vanavond even aan en morgen test ik het andersom dus 2 dvs stekkers boven in de andere groep. Als het dan ook werkt weet ik in ieder geval waar het aan ligt en kom ik misschien nog even opde lijn voor advies. Nogmaals dabkje.
Graag gedaan, en fijn dat je dit nog even aangeeft hier voor de andere lezers. 🙂 Ik hoor het anders van je.
Ja natuurlijk, ik houd jou/jullie op de hoogte want misschien hebben anderen hier ook wat aan.

Vooruitlopend dat dit het probleem zou kunnen zijn heeft dat kennelijk te maken met het feit dat de de aarde/massa van de verschillende (elektriciteits)groepen in huis niet met elkaar verbonden zijn.

Dit schijnt ook verholpen te kunnen worden maar hierover later meer.....
Stand van zaken nu: Ik heb beide DVS eerst uitgeprobeerd allebei in de groep beneden met een hele lange kabel en vandaag met allebei de DVS in de stopcontacten van de groep boven en dat schijnt echt het probleem te zijn. Het signaal van de ene groep naar de andere geeft dusdanige storing dat het signaal het TV onderbreekt en zelfs stopzet. Ik weet nu het probleem. Stap 2 is het op te lossen. Als ik wat gevonden heb kom ik dat hier nog even melden.
Nogmaals dank voor de updates Cesio.