Skip to main content

Inloggen op interactieve TV van KPN via Wifi netwerk camping in Nederland gaat goed. Omdat signaal zwak is, wil ik gebruik maken van eigen netwerk, Wifi Buddy. Krijg geen toegang tot programma’s . (Onverwachte fout 1001). Ik heb verwante topics gelezen maar vind hier geen oplossing. Thuis functioneerde het wel dus wat doe ik nu fout?

Hoi @Mosa50 . Welkom op het forum.

Ik moest die wifi buddy even opzoeken. Als ik het goed begrijp is het dus een mifi router? Daar heb je dan een 4g SIM kaart inzitten, neem ik aan? Wat voor abonnement zit daar op? Verder ben ik benieuwd hoe je instellingen in de wifibuddy hebt staan.


Klopt. Wifi Buddy ofwel Qualcom Atheros QCA 9377. Ik heb een prepaid simkaart van travelsim. Overigens lukte het me vandaag wel een enkele keer om toegang te krijgen tot NPO 1 maar daar bleef het bij.  Basic settings Security mode WPA2-PSK (AES). IP addres …. subnetmask 255.255.255.0 DHCP Disable. Als je meer wilt weten, hoor ik het wel. IP address heb ik bewust niet gedeeld. 


Oei, dus geen kaartje van ons?  Dat hoeft natuurlijk geen belemmering te zijn maar ik weet niks van travelsim. Wat voor internetsnelheden haal je daar dan mee?

In het geval van KPN hadden we nog wat kunnen experimenteren met de APN instellingen maar zoals gezegd: Ik weet helaas niks van travelsim.


Op de camping De Bosgraaf haaden we eerst KPN maar is nu Ziggo geworden. Ik kan nu als KPN klant niet streamen omdat zij VPN hebben geactiveerd omdat we nu gratis wifi hebben. Hoe kan ik dit omzeilen behalve dan over re stappen naar Ziggo?


Je moet gewoon gebruik kunnen maken van de iTV app van KPN op andere netwerken binnen Europa en dus ook via dan netwerk van Ziggo. Alleen als die VPN waar je het over hebt naar een locatie buiten de EU loopt zou dat een probleem kunnen geven.

Wat krijgt je als melding te zien?


Ik kom er later op terug. 


Ik had me ingelogd in de kpn itv app op mn smart tv. Met abb.nr en pincode. Daar kreeg ik de volgende melding: Geen toegang tot dienst. Om gebruik te kunnen makenvan deze app. dient je smart tv verbonden te zijn met je vaste KPN internetverbinding.


De smart-TV app werkt inderdaad alleen via jouw eigen thuisnetwerk.

Had je voorheen dan een eigen KPN abonnement op de camping?


Nee dat hadden we niet. Gewoon een code " gekocht " destijds toen KPN de wifi verzorgde op de camping. Nu dus Ziggo de leverancier....onze buurman heeft Ziggo abb thuis maar hij kan gewoon streamen .


Gewoon een code " gekocht " destijds toen KPN de wifi verzorgde op de camping.

Helder, maar omdat de camping dus overgestapt is van KPN naar Ziggo werkt die dus niet meer.

Heb jij thuis een KPN abonnement met TV?

Zo ja, dan kan je de iTV app op een telefoon of tablet gebruiken en daarmee casten naar een Chromecast of Android/Google TV.


En dat lukt dus niet. Had Chromecast aangeschaft. Hij geeft aan dat VPN alles blokkeert. Heb het bij de receptie gevraagd. Omdat wifi nu gratis is hebben ze de VPN aan gezet.

Dus jammer voor de Niet Ziggoklanten....


Omdat wifi nu gratis is hebben ze de VPN aan gezet.

Dat is natuurlijk onzin, wifi en VPN hebben niets met elkaar te maken en daar komt bij dat de iTV app ook prima via een VPN verbinding kan werken zolang die VPN maar naar een server binnen de EU loopt.

 

Kan je eens een foto maken van die melding dat VPN alles blokkeert?


 


Maar dat is niet de iTV app op jouw telefoon of tablet maar de smart-TV app op de televisie. En daarvan zei ik al dat die alleen werkt op jouw thuisnetwerk mits je daar een KPN abonnement met TV hebt.

De melding heeft ook niets met VPN te maken.

 

Heb je thuis overigens wel een abonnement van KPN met TV?


Thuis hebben wij een uitgebreid abb van kpn met internet. Ook mn mobieltjes hebben een kpnabb 


Thuis hebben wij een uitgebreid abb van kpn met internet. 

En ook met televisie?


Jazeker. 

Ik heb op camping dus ingelogd op de kpnitv app met mn abb.nr en pincode via de afstandsbediening 


Jazeker. 

Ik heb op camping dus ingelogd op de kpnitv app met mn abb.nr en pincode via de afstandsbediening 

Dat kan alleen thuis. Doet de app op de mobiel het wel?


Ja de app doet het op mn tablet en mobiel. 

We gevruiken een Digitennekastje op de camping. Maar dat heeft er volgens mij niks mee te maken.


Ja de app doet het op mn tablet en mobiel. 

We gevruiken een Digitennekastje op de camping. Maar dat heeft er volgens mij niks mee te maken.

De smart-TV app kan alleen gebruikt worden in jouw thuisnetwerk, niet buiten de deur en dus ook niet op de camping.

De iTV app op tablet en telefoon kan wel buitenshuis gebruikt worden en dan zal je die dus naar een Chromecast moeten casten.

 

Maar als je digitenne gebruikt op de camping, waarvoor wil je dan die smart-TV app nog gebruiken?


Dan kan ik sowieso stoppen met mn digitenne abb.

En ik zou moeten kunnen opnemen en terugkijken toch??


Dan kan ik sowieso stoppen met mn digitenne abb.

En ik zou moeten kunnen opnemen en terugkijken toch??

Ja. Via de app op de smartfoon dus. Let wel op: er zijn wat beperkingen tegenover thuis. Sommige zenders kunt je thuis wel terug kijken, maar op de camping niet. 


Als je thuis een OpenVPN server plaatst en op jouw televisie de OpenVPN cliënt installeert, zorgt dat deze automatisch gestart wordt en een VPN verbinding opzet met jouw OpenVPN server thuis dan is het mogelijk om de smart-TV app op de televisie te gebruiken.


Oh! Dat is helder! Nu nog kijken of ik dit kan realiseren...( vrouwelijke pensionada:grinning: )