Skip to main content

We hebben sinds kort een doof/slechthorend pleegkind en zien dat het Sinterklaas journaal ook met doventolk wordt uitgezonden op Zappelin op kanaal 58 echter ik heb geen kanaal 58? Deze zou toch gewoon in de basis zenders moeten zitten begrijp ik ook uit de zenderlijst en PDF van de website?

 

Deze zender zit inderdaad in het basispakket op kanaal 58.

 

Heb je de zender niet per ongeluk verborgen in jouw zenderlijst? Want tot voor kort had je mogelijk geen interesse in deze zender. Je kunt de verborgen zenderlijst vinden via de opties : Menu , instellingen , Zenders verbergen

 

Een alternatief om te kijken naar Zappelin Extra is om gebruik te maken van de app NPO Start. Dan kan je die zender zien via bv jouw telefoon. 

 


Eigen zenderlijst in gebruik? Voeg 58 daar dan nog aan toe.

Zender verborgen? Maak weer zichtbaar via instellingen → zenders verbergen.


De zender is niet verborgen en ik heb ook geen eigen zenderlijst of zo iets ingesteld. Hij is er gewoon simpelweg niet.
 

Detail: op de “itv app” is ie wel aanwezig. 

Ook heb ik een tweede setopbox en ook daar géén 58.


De zender is niet verborgen en ik heb ook geen eigen zenderlijst of zo iets ingesteld. Hij is er gewoon simpelweg niet.
 

Detail: op de “itv app” is ie wel aanwezig. 

Ook heb ik een tweede setopbox en ook daar géén 58.

Ik dacht dat 't opgelost was want je hebt het topic op opgelost staan.

Hmm, je hebt niet nog toevallig Motorola ontvangers?

Verder, doe eens een herstart per ontvanger. Even 30 sec. uitzetten met de schakelaar op de achterkant.


Nee, is nog niet opgelost, perongeluk “opgelost” gekozen. 😉 

 

maar ik heb mijn setopbox altijd uit staan met de schakelaar dus opstarten is altijd “koud” dus daar zou het ook niet in kunnen zitten. En ook op een tweede setopbox is deze zender niet aanwezig...


Staat de zender wel in de lijst “verborgen zenders”? Daarin zouden gewoon alle in jouw abonnement beschikbare zenders moeten voorkomen. Ook al zijn ze niet zichtbaar.

Lijst verborgen zenders:
Menu → instellingen → zenders verbergen: doorscrollen naar 50 t/m 59 (zeg maar).


Dat is gek, @JeorenA Ik zie ook niet in waarom het niet zou lukken. Via je interactieve tv-ontvanger hoor je die zender gewoon te zien op kanaal 58. Wil je de ontvanger eens een volledige fabrieksreset geven waarbij je ook de software opnieuw inlaadt? 


Hallo @JeorenA Is het inmiddels gelukt om de zender te voorschijn te toveren? Ik hoor het graag als je nog hulp nodig hebt. 


Reageer