Skip to main content

Geluid bij tv+ werkt of niet of heel zachtjes na alles geprobeerd te hebben met stekkers en geluidsinstellingen geen verbetering.

Na het kastje terug naar fabrieksinstellingen te zetten is het geluid weer goed totdat hij na screensaver of gebruik van app weer opstart voor tv is het geluid weer weg.

Heb je al een keer de Google assistent gebruikt en "Volume maximaal" ingesproken?


Google volume max ook gedaan hielp ook niet. alles van het stroom af hielp ook niet. 3 optische kabels en 3 hdmi kabels geprobeerd.


Bij mij ook geluidsproblemen alleen. Bij mij is er geen geluid of heel zachtjes op vol volume.

Alles al geprobeerd en ervan overtuigd dat het aan kpn ligt 

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Ik heb de DIW 7022


Ik heb de DIW 7022

Duidelijk. Dolby is daarop nu nog alleen live beschikbaar. En bij mij is er ook vaak geen dolby op de DIW7022. Dan is ie ze weer kwijt en gaat naar de unicast streams moet stereo geluid.

Overigens vind ik Dolby op RTL4 en SBS6 vaak heel slecht. Eigen programma's veel te veel center. Alleen films vaak wel goed maar kijk ik nooit op die zenders. Te veel reclame. En opnames met d'r diw7022 zijn momenteel alleen stereo ( wat ook goed gaat met pro logica surround trouwens).

Hoe is ie bij jou aangesloten? Met het v10 en v10a modem moet het wel bedraad voor de multicast Dolby streams. Met de Box12 kan het via wifi. 


Mijne is bedraad aangesloten en heb sinds 2 dagen geluidsproblemen. Na alle instellingen kabels en opstarten te hebben geprobeerd nadat ik geen geluid meer had heeft alleen terug naar fabrieksinstellingen tijdelijk geholpen. Heb nu nog wel geluid maar klinkt voor geen meter via versterker met optische kabel heb geluid nu maar via tv maar dat klinkt normaal al niet laat staan nu 


Al 'gewoon' 5 minuten stroomloos gehad? Bij mij pakt ie dan de live multicast kanalen weer die Dolby 5.1 bevatten.

Ook na meer dan een kwartier stand-by in ECO trouwens. 

Soms wel even op een zender laten staan via het start menu. Dan kan ie automatisch weer switchen naar de stream met Dolby 5.1 geluid. 


Al 'gewoon' 5 minuten stroomloos gehad? Bij mij pakt ie dan de live multicast kanalen weer die Dolby 5.1 bevatten.

Ook na meer dan een kwartier stand-by in ECO trouwens. 

Soms wel even op een zender laten staan via het start menu. Dan kan ie automatisch weer switchen naar de stream met Dolby 5.1 geluid. 

Heb alles 10 min van stroom af gehad modem en tv box ben bang dat ik nu met een product opgescheept zit wat gewoon nog niet goed werkt en niet op te lossen is


Het probleem ligt niet aan je TV of een geluidsinstallatie, ongeacht welke hdmi poort of veranderingen in TV instellingen het probleem keert terug.

Kpn heeft kpn tv app in een Android kastje ingebouwd en dat levert niet alleen geluidsproblemen op ook bij het wisselen van zender/kanaal zit er een vertraging in.

In Android is het mogelijk om apps te verwijderen of te verplaatsen ,Tv+ is dat onmogelijk het ziet er rommelig uit 

TV kijken via kpn tv app op een Nvidia shield tv ( Android kastje) is velen malen beter , Kpn tv app is geen top kwaliteit maar wel beter dan TV+.

Enige voordeel van TV+ is dat het mogelijk is om 1 afstandsbediening te gebruiken ,met Tv afstandsbediening is het mogelijk om het kastje te bedienen andersom niet kpn afstandsbediening kan Tv niet bedienen alleen aan/ uit schakelen en volume.

 

Ik persoonlijk heb na 2 dagen besloten om het Tv+  kastje terug te sturen en kpn heeft mijn abonnement teruggedraaid.


Ik persoonlijk heb na 2 dagen besloten om het Tv+  kastje terug te sturen en kpn heeft mijn abonnement teruggedraaid.

Dat is een heel mooi signaal.


Ik persoonlijk heb na 2 dagen besloten om het Tv+  kastje terug te sturen en kpn heeft mijn abonnement teruggedraaid.

Dat is een heel mooi signaal.

Kpn komt vast wel met een update om dit allemaal op te lossen.
Het wekt bij mij teveel ergernis op om daar op te wachten en aangezien ik 14 dagen bedenktijd had,heb ik daar gebruik van gemaakt.
Het geluid was niet te doen ook zonder sounbar geprobeerd.
Bij het wisselen van zender  die vertraging is merkbaar.


Er zijn inderdaad nog issues op dit moment en ook deze staat op de radar bij ons en de ontwikkelaars. Heb jij het nog weten op te lossen? Ik zou je ook willen adviseren om het de product updates rond KPN TV+ in de gaten te houden.


Ik zie daar dat er vandaag updates zijn.


Volgens mij kan je dit oplossen in de settings van de TV zelf.

Kijk bv geluid dempen en geluid instellingen staat hij bv niet op cinema,of flim modus enz

Meestal helpt het ook om de tv met de oorspronkelijke afstandsbediening dus van de tv zelf harder te zetten en daarna de tv uit.

Bij het opstarten neemt mij inziens de afstands bediening van de STB het geluidsniveau dan over.

suc6


Volgens mij kan je dit oplossen in de settings van de TV zelf.

Kijk bv geluid dempen en geluid instellingen staat hij bv niet op cinema of film modus enz

Meestal helpt het ook om de tv met de oorspronkelijke afstandsbediening dus van de tv zelf harder te zetten en daarna de tv uit.

Bij het opstarten neemt mij inziens de afstandsbediening van de STB het geluidsniveau dan over.

suc6

 

Geluid van de box kan je altijd het beste op maximaal zetten.

Dan heb je het minste geluidsverlies en storing.

 

Het volume kan je het beste op de tv regelen.

Dat kan met de afstandsbediening van de KPN tv ontvanger worden ingesteld.

 

Ik heb de DIW7022 nog niet zelf.

Maar mijn huidige box, Arris 2952 gaat met een HDMI naar de tv.

Vanaf de tv gaat een HDMI naar de soundbar.

TV ingesteld op externe luidsprekers en via de tv kan ik het volume van de soundbar regelen.

Dus ook met de afstandsbediening van KPN.😉