Skip to main content

geluid gaat uit ,bij geluid symbool rechts boven op tv scherm .

is deze uit te schakelen, in menu kan je alleen kiezen voor stereo, dolby en automatisch 

Hi Luuk, welkom hier. 

Ik snap nog niet helemaal wat er gebeurt. Zou je hier een foto willen plaatsen van je scherm en wat je precies ziet? 

Automatisch en stereo zou altijd moeten werken. Gebruik je ook een eigen home cinema set? 


 


ik heb sonos cinema set, en optical aangesloten, voor nieuwe update KPN geen meldingen gehad in scherm


Dit lijkt me een melding van je tv zelf. Er zal uit de speakers van het scherm zelf wel geluid komen.

Is de Sonos optical aangesloten op de ontvanger? Of op de tv? Indien dat laatste:

Heb je in de tv zelf ook de uitvoer van optisch op Dolby staan?


Dat is inderdaad geen melding van de ontvanger. Ik heb zelf een systeem via optical op de tv aangesloten en de ontvanger via HDMI zonder problemen of meldingen.


Afhankelijk van de mogelijkheden is de beste manier om een soundbar aan te sluiten:

  1. tv-ontvanger > HDMI > tv-toestel.
  2. tv-toestel > HDMI-ARC > soundbar.
  3. (optioneel) tv-ontvanger > optisch (TOSLink) > soundbar

Punt 1 en 2 zorgen ervoor dat ook smart apps van het tv-toestel via de soundbar geluid kunnen weergeven. 

Punt 3 alleen als je via je soundbar radio wilt luisteren zonder het tv-toestel aan te zetten.Â