Skip to main content

Wij hebben sinds gisteren TV+ van KPN. Het is aangesloten op een Android Sony Bravia uit 2020. De bediening is intuïtief maar prettig. Wat niet zo goed en vooral snel werkt is het overschakelen van de zenders. Wanneer je via het cijfer toetsenbordje op de afstandsbediening naar zenders schakelt hapert het geluid vaak en vooral lang. Dat is alleen maar op te heffen wanneer je via de home button terugschakelt en dan pas een zender kiest. De kwaliteit van het geluid is wel goed. Ook mag de basiskleur van het beeld iets sprankelender. Er hangt nu een wat donkere zweem over het beeld. Of we nu schakelen naar HDR10 of naar Dolby Vision, het beeld blijft wat donker en weinig sprankelend. Dat kijkt irritant merken we. We hebben voortdurend het gevoel dat de lampen in de TV studios niet goed staan en dat lijkt ons niet de bedoeling. 

 

KPN TV+ heeft nog best veel fine tuning nodig merken maar we beseffen dat zij pas anderhalve maand oud is. We zijn echt onder de indruk van de prestaties. 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Wij merken dat het beeld bij KPN TV+ qua levendigheid en “sparkle” nogal achterblijft bij wat we keken via het Arris boxje. Kan de levendigheid / sparkle qua kleur van het beeld aangepast worden ?. Het ziet er nu wel erg donker / vlak en “bruin” gedempt uit. Wij hebben op onze smart tv het beeld al wat aangepast maar als je dan alles op het tv menu terugplaatst naar het originele niveau dan zie je goed dat de levendigheid / sparkle in beeldkwaliteit achter blijft. Hopelijk kan hier wat aangedaan worden. 

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Keek jij op de "oude" TV ontvangers naar de HD-"Glas" zenders?

De streams op de TV+ Box zijn bij live televisiekijken in multicast mode gelijk aan de gewone HD streams op de "oude" TV ontvangers.

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 


KPN TV + is qua look and feel echt geweldig en voor KPN een enorme sprong vooruit naar mijn mening.

 

Waar nog aan gesleuteld moet worden is enerzijds de snelheid van zappen, door-zappen en anderzijds de snelheid van het geluid. Wat ik zie en hoor is dat het geluid de snelheid van het zappen en doorzappen niet bij kan benen. Dat komt haperend / brak over en is erg jammer als je dat afzet tegen de prachtige look and feel van KPN TV+. 

 

Admin: Topic samengevoegd met bestaand topic. 


Wij hebben KPN TV+ aangesloten op een Sony Bravia smart tv uit 2020. Het valt ons op dat de helderheid en sparkle van de beeldkwaliteit van KPN TV+ niet goed is. Het beeld is niet helder en kijkt / voelt als donker. Je krijgt als kijker het gevoel dat de lampen in de TV studio niet goed staan of niet aanstaan. 

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Probeer eens HDR uit zetten op je KPN ontvangen, waarschijnlijk ondersteunt je TV dit niet.

Kies Menu, instellingen, Beelscherm en zet dan HDR mode op uit en kies dan bewaar en sluit.

Verlaat met terug met de terug button.

 

Admin: Reactie samengevoegd met bestaand topic. 


Hi @HansBakker. Tof dat je het KPN forum gevonden hebt. 😊 Ik wil je graag helpen om met plezier gebruik te maken van TV+. Wel zie ik dat je binnen korte tijd een aantal soortgelijke topics hebt aangemaakt. 

Ik heb deze vragen samengevoegd. Mocht je een vraag hebben over een ander onderwerp, dan is het aanmaken van een nieuw topic helemaal prima. Maar ik heb voor TV+ de topics even samengevoegd tot 1 groot bericht. Dat is overzichtelijker. Zo kunnen andere forumgebruikers en moderators je beter helpen.