Skip to main content

Het is 3x niks. KPN tv.

het geluid loopt niet synchroon met het beeld.

Geluid valt regelmatig een paar seconde weg.

Programma terug kijken, springt het beeld naar live tv.

na een telefoontje met kpn een onvriendelijke man aan de telefoon. “Ja, er zitten nog wat bugs in de software” Dat was het. “Kan ik nog iets voor u doen?”

Na 10X een update te hebben gedaan is het er niet beter op geworden. 

11e keer updaten alles geantwoord op de vraag “doet de tv het nu?” Nee….

”Uw ontvanger is inderdaad kapot, u krijgt een nieuwe” maar dat heeft ook niets opgelost. 
Toch maar eens over Ziggo gaan denken. 
zeer slechte service van kpn. 

 

in de instellingen  menu zijn er een aantal aanpassingen die dit zal verhelpen u kunt het geluid naar passtrough zetten of stereo als geluid loopt via tv. beeld en geluid instellingen van dolby naar hdr10. Ecomodus naar snelle start. en Multicast naar unicast . Na deze aanpassingen zal het hoogstwaarschijnlijk naar wens werken


Ik ben benieuwd…..


Hoi @Beans1, niet fijn dat het geluid van TV+ niet naar wens werkt, en dat het oplossen ervan zo te lezen ook niet vloeiend verliep. We denken hier op het forum graag met je mee.

Wat @Glille aangeeft klopt helemaal, er zijn verschillende instellingen die je op de KPN TV+ box kunt aanpassen om je geluid te verbeteren. We hebben er twee artikelen voor gemaakt om je daarmee te helpen, zie hieronder. Neem die eens rustig door, ik verwacht net als Glille dat het daarna beter gaat.

 


Sorry, maar het hapert nog steeds.

paar seconden geluid weg. 

Monteur is erbij geweest. 
met de oude tv ontvangers nooit problemen gehad maar sinds glasvezel en nieuwe kastjes is het een groot drama. 
 


@Beans1 Kan je uitleggen wat je hebt geprobeerd en welke instellingen je hebt aangepast? En wat heeft de monteur precies gedaan?

We weten hier op het forum alleen wat jij hier in je berichten vertelt. Met alleen een opmerking dat het niet helpt kan ik er weinig over zeggen, dus alle details zijn welkom.


De monteur had dezelfde instellingen gedaan die hierboven staan. 

Omdat het probleem bleef, heb ik zelf nog wat geprobeerd. Zonder resultaat.
Nu heb ik zelf de stappen die in de link staan gevolgd. Maar nu net valt het geluid weer even weg en herhaald het zich om de zoveel tijd. 
Voorheen nooit problemen gehad.
Mijn gevoel zegt dat het aan de glasvezel ligt.


Het zou niet met het verbindingstype te maken moeten hebben normaal gesproken. Wellicht gaat er toch iets mis dan tussen de gebruikte apparatuur en het KPN TV+ kastje. Het spijt mij dat het tot nu toe niet gelukt is om de instellingen afstemmen. Kun je ook toelichten welke apparatuur je dan precies in gebruik hebt?


We hebben de experiabox met twee tv ontvangers en één wifi versterker. Gisteren begon Netflix tijdens het kijken van een serie aan een update. 
het geluid valt nog steeds voor een paar seconde weg. 
 

 


@Beans1 Ik denk graag met je mee, maar zonder de details gaat dat niet lukken. Als je niet vertelt wat de monteur precies gedaan heeft, welke instellingen je zelf precies aangepast hebt (en hoe) en hoe al je apparatuur exact op elkaar aangesloten is, dan is het hier voor mij/ons op het forum ook enkel maar gissen. 

Je kunt ook bellen met onze klantenservice voor hulp hierbij, via ons gratis nummer 0800-0402. Via die weg heb je direct contact en helpen onze collega's je verder.


De monteur heeft het zelfde gedaan als in de filmpjes die jullie hebben gestuurd.

Die instructies heb ik ook nog een keer doorlopen.

De klantenservice zegt dat er nog bugs in zitten en dat dit voorlopig nog niet verholpen is. Verder zei diegene niets. Niet echt behulpzaam. 
De glasvezel komt binnen in de meterkast, daar hangt ook het modem. 
Vanuit de modem loopt de kabel naar het tv kastje, dus niets draadloos. 
Zou het dan misschien aan het modem liggen?
Ik denk ook maar even hardop na. 


Geen idee @Beans1, zoals eerder aangegeven hebben we daarvoor meer informatie (details) nodig. Zonder de gevraagde details weet ik het ook niet.


Dus als ik het goed begrijp, sturen jullie een link en jullie weten niet eens waar die link over gaat?
ik herhaal nogmaals, de stappen in de link heb ik opgevolgd. 

Dit heen en weer mailen heeft geen zin. 
Ik wil een oplossing. 
Het is toch niet de bedoeling dat wij alles zelf moet instellen en regelen dat het fatsoenlijk werkt. 
Wij zijn niet de enige, op internet zien we veel meldingen met hetzelfde probleem. 
Wat gaan jullie daar aan doen?
 


@Beans1 Ik snap dat je een oplossing wilt, maar als jij mij niet meer informatie kunt geven maak je dat onmogelijk. Als je wilt dat ik je help, heb ik antwoorden nodig op de vragen. anders is het beter dat je ons belt.

@Beans1 Ik denk graag met je mee, maar zonder de details gaat dat niet lukken. Als je niet vertelt wat de monteur precies gedaan heeft, welke instellingen je zelf precies aangepast hebt (en hoe) en hoe al je apparatuur exact op elkaar aangesloten is, dan is het hier voor mij/ons op het forum ook enkel maar gissen. 

Je kunt ook bellen met onze klantenservice voor hulp hierbij, via ons gratis nummer 0800-0402. Via die weg heb je direct contact en helpen onze collega's je verder.

Het gaat om zowel welke instellingen je hebt aangepast, als hoe is je tv-ontvanger aangesloten op je modem en op je tv? Maak je gebruik van de bijgeleverde kabels (HDMI) of andere, en in het laatste geval, welke? Maak je gebruik van geluidsapparatuur en hoe is deze aangesloten? 

En vooraf alvast deze tip: Vervang de kabels eens en reset je modem. Dat maakt in veel gevallen een groot verschil.


Beste KPN,
Het gaat steeds beroerder met tv kijken. 
Wij kijken een programma terug. 
Halverwege het programma krijgen we heel kort een rood balkje in beeld.Je kunt niet een lezen wat er in staat. 
Dan springt hij 10 min terug. 
Dit is vanaf vorige week. 
Die andere problemen zijn er ook nog.

Aangezien jullie NIET met een oplossing komen zijn we genoodzaakt om over te stappen. 


 


@Beans1 Dat vind ik rot om te horen. Maar zoals vaker aangegeven: zonder de informatie waar ik om vroeg kan ik niks beginnen. Ik heb helaas geen glazen bol waar ik deze informatie uit kan halen. 

@Beans1 Ik snap dat je een oplossing wilt, maar als jij mij niet meer informatie kunt geven maak je dat onmogelijk. Als je wilt dat ik je help, heb ik antwoorden nodig op de vragen. anders is het beter dat je ons belt.

@Beans1 Ik denk graag met je mee, maar zonder de details gaat dat niet lukken. Als je niet vertelt wat de monteur precies gedaan heeft, welke instellingen je zelf precies aangepast hebt (en hoe) en hoe al je apparatuur exact op elkaar aangesloten is, dan is het hier voor mij/ons op het forum ook enkel maar gissen. 

Je kunt ook bellen met onze klantenservice voor hulp hierbij, via ons gratis nummer 0800-0402. Via die weg heb je direct contact en helpen onze collega's je verder.

Het gaat om zowel welke instellingen je hebt aangepast, als hoe is je tv-ontvanger aangesloten op je modem en op je tv? Maak je gebruik van de bijgeleverde kabels (HDMI) of andere, en in het laatste geval, welke? Maak je gebruik van geluidsapparatuur en hoe is deze aangesloten? 

En vooraf alvast deze tip: Vervang de kabels eens en reset je modem. Dat maakt in veel gevallen een groot verschil.

 


Sorry hoor maar welke details?

Zoals in het filmpje is beschreven heb ik de instellingen gevolgd. Wat zijn dan de details?

Modem is al 100 keer gereset.

Hoe alles is aangesloten, staat hierboven ook beschreven. Ik probeerde ook nog mee te denken dat het misschien aan de glasvezel of aan het modem ligt, daar krijg ik geen antwoord op.

Klantenservice bellen is ook geen optie. Daar zeggen ze dat er nog bugs in zitten. Verder werd ik niet geholpen. Maar het probleem ligt volgens jullie bij mij.

Daarnaast, als jullie dit echt willen oplossen bellen jullie mij zelf.  
Voordat er glasvezel kwam was ik zeer tevreden over kpn. Na de aansluiting is het een groot drama. 
Ik wil het hierbij laten en niet meer reageren in dit forum. 
mvg. 


Nu nog een dingetje, midden onder een programma wat we terug aan het kijken zijn, gaat de tv naar Netflix. Toppie KPN!!! 😡