Skip to main content

Ik heb de tv+box aangesloten op mijn Denon avr-x2800h receiver.

Bij De Netflix app loop ik tegen een raar probleem aan.

Als ik bij Audio kwaliteit instellen automatisch selecteer krijg ik Dolby Atmos geluid bij Atmos content maar geen Dolby digital(+)bij DD(+) content.(stereo of dolby surround)

Bij de optie DD+ krijg ik alles in DD+

Bij de optie Passthrough krijg ik alles in DD+ maar geen Atmos bij Atmos content.

Dus er is voor mij geen optie waardoor ik DD+ en Atmos krijg op Netflix of ik moet steeds de audio kwaliteit optie instellen?!

Dit is alleen bij Netflix.

Bij Disney+, Prime en HBO Max werkt het gewoon zoals het hoort met de optie passthrough.

Komt hier nog een update voor?

Het is denk ik gewoon een bug. In de native Smart tv app op mijn Samsung tv werkt het wel gewoon normaal.

Ik zou gewoon de app op je tv gebruiken. Ik weet niet of er voordelen zijn om het via de kpn decoder te doen, ik heb die daar nog nooit gebruikt.

Het is een bug in Netflix App voor Android TV, maar zoals @Ronald31 al zei, het heeft geen voordelen om via KPN TV+ Box te kijken, alleen een stroomverbruiker meer, de TV moet sowieso aan

Zie ook hier

https://www.reddit.com/r/AndroidTV/comments/12x2tse/do_you_wonder_why_the_netflix_app_doesnt_support/

Voor mij is het wel een voordeel om de app te gebruiken omdat ik een Philips Hue systeem met een sync box gebruik wat niet mogelijk is met de tv apps.

Dan moet je bij netflix vragen om te fixen, het is met dolby atmos licence, of het apparaat of de app moet de licence hebben om dolby atmos te gebruiken. De TV+ Box heeft geen licence, en Netflix heef de licence niet gebruikt om dolby atmos te activeren

Dan moet je bij netflix vragen om te fixen, het is met dolby atmos licence, of het apparaat of de app moet de licence hebben om dolby atmos te gebruiken. De TV+ Box heeft geen licence, en Netflix heef de licence niet gebruikt om dolby atmos te activeren

Ik krijg wel Dolby Atmos op automatisch, maar dan geen Dolby digital+

Hier de uitleg:

First of all, there are two types of Android TV and Google TV devices, the ones with a Dolby Audio or Dolby Atmos license and the ones without any. The below link shows current devices with a Dolby Atmos license:

Dolby Vision & Atmos Certified

Devices in the above link have three audio options: AUTO, PASSTHROUGH AND NONE.

When using AUTO, they adapt to where they are connected, which means, the Dolby Atmos metadata is passed through regardless of the speaker configuration as long as the TV, soundbar or AV receiver has Dolby Atmos support. Period.

When using PASSTHROUGH however, the situation is different because it's not adaptable, the Dolby Atmos metadata will passthrough ONLY IF the speaker configuration on AV receivers and soundbars is set to 7.1, 2.1.2, 3.1.2, 4.1.2, 5.1.2, 7.1.2, etc., meaning that, when it's set to 5.1 or lower, the Dolby Atmos metadata won't passthrough at all and Dolby Digital Plus or Dolby TrueHD will play instead.

What happens with devices without a Dolby Audio or Dolby Atmos license?

The answer is simple:

For those devices, I'm going to assume that all of them need the speaker configuration set to 7.1, 2.1.2, 3.1.2, 4.1.2, 5.1.2, 7.1.2, etc., for Dolby Atmos to work, I was able to verify this with the Realme 4K stick which doesn't sport a Dolby Audio or Atmos license so I was convinced it didn't has support because my AV receiver was always set to 5.1, turns out I was able to Play Dolby Atmos inside Dolby Digital Plus with HBO Max, Emby, Jellyfin, VLC and Tidal after I changed the speaker configuration to 5.1.2 while using AUTO on the stick. Netflix didn't passthrough Dolby Atmos but that is a problem of the app and not a problem of the device, please send your feedback to them.