Skip to main content

Ik luister vaak en veel Stingray music via de Arris VIP2952 V2 decoder.
Voorheen vlekkeloos via mijn Onkyo TX-NR636 en oude speakers (5.1.2)

 

Sinds enkele weken heb ik een nieuwe Denon avc-x4700h Met Nieuwe Klipsch speakers en ik krijg het geluid van Stingray niet goed. Het is vaak erg schel bij de hoge stemmen. Wat voor instellingen op de Denon ik ook aanpas, het wordt niet beter. 

Luister ik muziek via Spotify, internet radio of andere bronnen dan klinkt het wel goed.

Ik heb de decoder op stereo gehad en op Dolby, beide hetzelfde.

Het slechte geluid komt enkel uit mn kpn decoder.

 

Ik heb de decoder aangesloten via hdmi (2,1) naar de receiver

 

Heeft iemand misschien tips?

Hallo, je zou ook eens de optical uitgang kunnen proberen!! dan moet je Spif/dif uitgang van de decoder gebruiken met een glasvezel kabel.

 


Dank voor je reactie. Deze kan naast de HDMI gebruikt worden?


Hoi ,als je de glasvezelkabel gebruikt dan hoef je geen HDMI kabel te gebruiken voor het geluid. Ik heb de volgende kabels aan gesloten op de Decoder 

1 HDMI van Decoder naar TV

2 Glasvezel kabel van Decoder naar versterker

zo kun je ook naar het radio gedeelte van van de decoder luisteren, zonder dat de TV aan moet.

 


Oké, de optische toslink kabel IS een glasvezelkabel. Dat wist ik niet.

 

Ik ga het meteen proberen straks. 

Dank voor de tip


Maar zou je ook zowel de HDMI als de toslink via de receiver kunnen laten lopen?


Waarom zou je de hdmi via de audio set hebben is mijn wedervraag. 

Hoogste uit de ontvanger is Dolby 5.1 geluid. En voor radio stereo ( pcm). Dat komt beide gewoon via de optische. 

Hier heb ik 't ook zoals @Tarzey .

Het kan gewoon om ook hdmi via de Denon te doen. Alleen moet je daarop dan vaker van ingang wisselen. Hij moet dan nml op hdmi staan bij televisie kijken anders heb je geen beeld. Voor radio kies je dan de optische.  

Is de hdmi direct op de tv dan kan de Denon op optisch blijven ook bij tv kijken. 


Klinkt heel logisch en ik ga ermee aan de slag.

Maar zal dit ook het slechte geluid verbeteren?

 

Ik laat het jullie weten 😀


Maar zal dit ook het slechte geluid verbeteren?

🤞🏻

Ik vind een deel van die kanalen sowieso overstuurd klinken. 


Even snel wat geprobeerd maar als ik de decoder rechtstreeks op tv aansluit en toslink op receiver dan blijft het geluid via de earc uit de receiver klinken. 

 

Bijkomend nadeel is dat ik Denon menu zo niet in tv beeld krijg om aanpassingen te doen.

 

Ik moet even uitzoeken hoe ik via de Denon het optische signaal weergeef ipv HDMI.

 

Helaas verjaardag dus ga er later mee verder.