Skip to main content

Goedenavond,

Sinds deze zomer heb ik de TV+ Box van KPN, maar sinds het begin heb ik al vaak kleine problemen ondervonden zoals het vaker zomaar opnieuw opstarten van de tv ontvanger  etc. etc.

Sinds vandaag heb ik voor de tweede keer problemen met het geluid van de tv ontvanger. Het geluidsniveau kan maar van 6 tot 10 ingesteld worden, lager of hoger gaat ie niet meer.

Vorige keer met behulp van de KPN Thuis app alle stappen doorlopen om het probleem op te lossen. Na herstarten TV ontvanger en herstarten modem, was het terugzetten naar fabrieksinstellingen de oplossing.

Vandaag weer dezelfde stappen doorlopen, maar zelfs na het terugzetten naar fabrieksinstellingen blijf ik het probleem ondervinden.

 

Is dit een bekend probleem bij de TV+ Box?

Goedenavond,

Sinds deze zomer heb ik de TV+ Box van KPN, maar sinds het begin heb ik al vaak kleine problemen ondervonden zoals het vaker zomaar opnieuw opstarten van de tv ontvanger  etc. etc.

Sinds vandaag heb ik voor de tweede keer problemen met het geluid van de tv ontvanger. Het geluidsniveau kan maar van 6 tot 10 ingesteld worden, lager of hoger gaat ie niet meer.

Vorige keer met behulp van de KPN Thuis app alle stappen doorlopen om het probleem op te lossen. Na herstarten TV ontvanger en herstarten modem, was het terugzetten naar fabrieksinstellingen de oplossing.

Vandaag weer dezelfde stappen doorlopen, maar zelfs na het terugzetten naar fabrieksinstellingen blijf ik het probleem ondervinden.

 

Is dit een bekend probleem bij de TV+ Box?

Nu sinds vandaag heb ik helemaal geen geluid meer op zowel TV, als alle andere apps (netflix, disney+, youtube).


@MichelvdA Welkom op het forum. 

Wat balen dat je zoveel problemen hebt met je geluid. Vooral nu je helemaal geen geluid meer hebt. 

Heb je enkel de tv+ ontvanger aangesloten? Of heb je bijvoorbeeld ook een soundbar of dolby surround systeem? 

En nadat je de tv+ box hebt gereset, is het geluid dan daarna wel weer (even) terug?


Hallo Rutger

@MichelvdA Welkom op het forum. 

Wat balen dat je zoveel problemen hebt met je geluid. Vooral nu je helemaal geen geluid meer hebt. 

Heb je enkel de tv+ ontvanger aangesloten? Of heb je bijvoorbeeld ook een soundbar of dolby surround systeem? 

En nadat je de tv+ box hebt gereset, is het geluid dan daarna wel weer (even) terug?

Hallo Rutger, 

Enkel de Tv+ ontvanger inderdaad aangesloten, geen soundbar of surround sysyteem. Inmiddels lijkt het probleem verholpen.

 

Hoe?

Ik heb de afstandsbediening van mijn samsung tv gebruikt om het volume aan te passen. Vervolgens kon ik ook met de kpn afstandsbediening weer 'normaal' het volume bedienen.

 

Enkel nog een vraag naar aanleiding van bovenstaande: Ik weet niet of dit hiervoor ook al was, maar klopt het dat het rode lampje op de kpn afstandsbedieining rood knippert bij het indrukken van de volumeknoppen, de mute knop en de knop voor bron selecteren? Overige knoppen (zender hoger/lager, etc.) geeft hij nog gewoon een groen lampje na indrukken.


@MichelvdA

Het beste is om het geluid op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) op maximaal te zetten.

Het volume kan je beter op de tv of soundbar regelen.

 

Je kan de ab van KPN met de Samsung koppelen, dan regelt de KPN ab het volume op de tv.😉


@MichelvdA Fijn dat je ondertussen weer geluid hebt. 

De tip van @joop2011 is een goede tip. 

@MichelvdA

Het beste is om het geluid op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) op maximaal te zetten.

Het volume kan je beter op de tv of soundbar regelen.

 

Je kan de ab van KPN met de Samsung koppelen, dan regelt de KPN ab het volume op de tv.😉

 

Overigens klopt het ook dat bij het regelen van het volume, de mute knop, en bron selecteren rode lampjes ziet. Dit gedeelte van de afstandsbediening gekoppeld aan de tv. En werkt dus via infrarood. 

De overige functies van de afstandsbediening zijn gekoppeld aan de tv ontvanger. Dit werkt via bluetooth waardoor je dus geen rood lampje ziet. 


@MichelvdA

Het beste is om het geluid op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) op maximaal te zetten.

Het volume kan je beter op de tv of soundbar regelen.

 

Je kan de ab van KPN met de Samsung koppelen, dan regelt de KPN ab het volume op de tv.😉

Hoe kan ik het geluid van de tv+ box veranderen (op maximaal zetten)?

ik kan niks vinden in het menu of ik kijk niet goed


@Toine_Monique wat denk je van met de afstandsbediening??


Ik heb het al opgelost