Skip to main content

Sinds de plaatsing van het nieuwe kastje valt de Audio weg bij het schakelen tussen zender, heen en weer spoelen, gebruik Netflix en Disney. Allemaal plots en onvoorspelbaar. Dit gebeurt bij de soundbar maar ook op de tv-speaker. 

Het antwoord dat het probleem in de tv zit is niet aan de orde. Dan had hij het namelijk helemaal niet gedaan. Dolby + wordt ondersteund. 

Op welk apparaat is dit?

 

  1. Smart tv
  2. KPN tv ontvanger (zo ja welke heeft u)?
  3. KPN iTV app

 

Gebruikt u een goede HDMI kabel? 


Beste Joop,

 

tv: Sony Bravia kd-55xe9005

ontvanger: diw7022

hdmi kabel is al 2x vervangen, kan het niet aan liggen. 


Je hebt de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

Bij het zappen valt meestal het geluid even uit.

Hoe lang valt het geluid uit? 

 

HDMI kabel, mijn vraag was: Heb je er een GOEDE HDMI kabel tussen zitten?

En zitten de HDMI connectoren er beide goed in? 


Dag Joop, die vertraging is inderdaad normaal. Nu valt echter het geluid volledig uit. Het keert pas terug wanneer ik de stroom eraf haal (van tv, kast en soundbar) en weer opnieuw opstart. 


 


Zit de HDMI kabel wel rechtstreeks tussen de DIW7022 en de tv?

En op de tv op HDMI 1?

 

En de soundbar op HDMI 2 (eARC)

 

Spanning (volksmond stroom) eraf halen is een mogelijkheid.

Maar beter (makkelijker) kan je hem met de KPN ab opnieuw laten opstarten.

Houd de kpn toets rechtsboven ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.


Dag Joop, 

dat is inderdaad het geval. Kabels zijn allen goed aangesloten en van goede kwaliteit. 
 

Het handelen op de tekortkoming is het probleem niet. Ik wil dit alleen niet 10x op een avond doen. 
 

een permanente oplossing van kpn is noodzakelijk en gezien het maandbedrag dat ik afdraag passend. 


Op zich is de DIW7022 momenteel goed en stabiel.

Bel gratis 0800-0402 en vraag of je hem mag omruilen.

Het kan ook een hardware probleem zijn (helaas komt dat nog steeds voor in nieuwe apparaten).


Dankjewel Joop! 


Hoi @KB1987, welkom op de KPN Community. Ik zie dat Joop je goede tips heeft gegeven. Het kan inderdaad één van de vele factoren zijn die dit dan veroorzaakt. Ik hoop dat je dan snel een oplossing kan vinden en kijk ook eens naar dit artikel:

 


Reageer