Skip to main content

Ik heb een HMB2260 ontvanger. Dagelijks valt het geluid weg bij verschillende kanalen, ook als ik zap naar andere kanalen. Random komt het geluid weer terug of valt weer weg.

 

Reset van modem, tv ontvanger heeft geen oplossing gebracht al meerdere keren geprobeerd. Als ik bijvoorbeeld Netflix kijk via de smarttv(dus niet via de ontvanger) heb ik hier nooit last van, het lijkt dus echt aan de ontvanger te liggen.

ik heb hier nog steeds last van, volgens mij is mijn HMB2260 ook een oude tv ontvanger.


@Jarune Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je geluid zo vaak wegvalt. Valt alleen je geluid weg of zijn er ook problemen met het beeld? En zijn er specifieke zenders waarbij je het probleem hebt of is het op alle zenders hetzelfde? 

De HMB2260 is overigens een ontvanger die door veel mensen gebruikt wordt. Deze zou na de software update van de afgelopen weken weer goed moeten werken. 

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en hier een seintje kunnen geven als dit gelukt is? Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig. 


Hoi Rutger,

Ik heb mijn forum profiel geüpdate.

Het is niet bij specifieke zenders en het treedt ook random op bij het wisselen van kanalen. Het beeld heeft geen storingen. Ik heb dit redelijk uitvoerig getest en met Netflix, Amazon, Playstation treedt het nooit op, alleen bij de tv ontvanger. De kabel naar de tv ontvanger is 2 meter en zit ook geen klink in, na een reset van de tv ontvanger is het meestal tijdelijk opgelost.


@Jarune Dan zijn daarmee de meeste dingen al uitgesloten. 

Is er toevallig ook al eens geprobeerd om de HDMI kabel even te wisselen met die van een ander apparaat? Zo niet, heb je de mogelijkheid om dit te testen? 

Mocht het probleem zich dan nog voordoen dan hoor ik het graag en zoeken we weer verder! 


Ik heb dit ook geprobeerd maar maakt geen verschil, ik denk dat het te maken heeft met de experia box v8 in combinatie met glasvezel of met de tv ontvanger zelf.


@Jarune Bedankt voor het testen, zou je dan voor mij nog je glasvezelkastje 2 minuten stroomloos willen maken en hierna weer van stroom willen voorzien. 

Hiermee resetten we dit kastje. Mocht dit het probleem niet oplossen dan stel ik voor om in dit geval de Experiabox te vervangen. 


hi Rutger, ik heb dit inmiddels ook een paar keer geprobeerd maar dit lost het probleem ook niet op.


@Jarune Dan lijkt het mij in dit geval handig om de Experiabox om te ruilen. 

Ik heb al een nieuwe besteld, ik stuur je een privé bericht met meer informatie! 


hoi Rutger,

 

ik heb de nieuwe Experiabox inmiddels ontvangen (lag wel op een ander ophaalpunt) maar ik heb nog steeds last van het probleem,


@Jarune Wat jammer om te lezen dat dit het probleem niet opgelost heeft. 

Ik zou op dit moment graag de tv ontvanger willen omruilen, alleen loopt er iets in het systeem vast. Waardoor dit nu niet lukt, ik ben bezig om dit op te lossen. 

Zodra dit is gelukt zal ik het zo snel mogelijk laten weten! 


hoi Rutger, was hier een update voor beschikbaar ?


@Jarune Hier is inderdaad een update voor beschikbaar! Ik stuur je een privé bericht met meer informatie over het omruilen van de tv ontvanger.