Skip to main content

Wij hebben weer een probleem met het geluid van kpn tv en radio. Deze gaat steeds van hard naar zacht en andersom. Hoe kan dit toch? 

Dit probleem hadden wij  jaar vorig ook. Toen kregen wij een nieuw 4k kastje en probleem was opgelost. 

Je hebt nu met het 4k kastje hetzelfde probleem?

Ik neem aan de vip5202. 

Maar... dezelfde tv begrijp ik.

En je luistert radio via het televisietoestel. 

Ik zou het dan toch in de tv zoeken.

Hoe oud is die? Vermeld eens het merk én model.


Hey type kastje is type vips5202. Mijn tv is van Thosiba led tv. 49u6763fg. 

 

Nu heb ik het modem gereset en software terug gezet naar fabriekinstellingen. Nu werkt het geluid goed. 

Vaag leg dit maar uit.


Je bedoelt niet het modem maar de ontvanger gereset. 

En ik kan het niet verklaren. 

De tv is nog behoorlijk nieuw.

https://tweakers.net/pricewatch/1114953/toshiba-49u6763dg-zwart/specificaties/

 


Ja klopt de tv is redelijk nieuw ja dat klopt. 

Ik heb glasvezel modem de v10 modem en 4k gereset. Nu blijft het goed.

 


Nou zo kort het mooi was. Het geluid is waardeloos. Hoe kunnen we dit oplossen kpn?

 

 

 


We zullen toch de tv moeten uitsluiten. Aangezien dit de tweede ontvanger is kan het toch nog in de tv zitten. Heb je een andere bron, bijvoorbeeld een dvd of bluray speler, om te testen?

Of heb je de mogelijkheid om bijvoorbeeld een versterker direct op de ontvanger aan te sluiten?


Ik heb vanmiddag nog Netflix gekeken. Toen geen problemen en tv kijken via chromecast ook geen probleem. 


Netflix via de ontvanger?

En die Chromecast is een losse met hdmi stekker?

Verder is het me nog niet helemaal duidelijk met het geluid. Is het volume verschil tussen zenders? Of klinkt het alsof de volume knoppen heen en weer wordt gedraaid als je naar een zender luistert?

Als het hdmi geluid in de ontvanger op Dolby staat zou je dat dan es op Stereo willen zetten (proberen)?


De chromecast zit in de tv direct aangesloten aan tv. En het geluid is bij alle zenders, gaat een tijdje goed erg wisseld. 


Je zou de tv ontvanger en chromecast eens van poort op de tv kunnen wisselen. 💡😉

Verder mag een moderator beoordelen of er nog een omruil van de ontvanger mag plaatsvinden. Als het dan weer gebeurd... (is de kpn apparatuur vrij onwaarschijnlijk).


Hoi @Remeria11, heel gek dat het volume van de zenders steeds anders is. 
Na een reset gaat het dus even goed en komt het daarna weer terug. 

Ik ben ook wel benieuwd wat voor uitkomst er nog uit de optie van PeterG komt: 

Je zou de tv ontvanger en chromecast eens van poort op de tv kunnen wisselen. 💡😉

En heb je ook al eens een andere HDMI geprobeerd?

Verder nog iets van een soundbar of dergelijke aangsloten op ontvanger of tv?


Ik heb verder niks aan gesloten op de tv, heel simpel 😊 kan eens proberen 


Dat maakt het wel makkelijker. Ik ben benieuwd of het wisselen van HDMI poort nog effect heeft. Of een andere kabel.