Skip to main content

Ik heb exact hetzelfde probleem. Na enige tijd Googelen om een oplossing te vinden voor mijn probleem kwam ik op dit forum uit en las ik ook dat ik zeker niet de enige ben met dit probleem. Ik heb dit probleem sinds ik ben overgestapt naar een 4K ontvanger.

Ik heb verder alle tips hier en “mogelijk”probleemoplossende handeling uitgevoerd maar tot op heden geen verbetering. Gaat soms een tijdje goed maar dan is het er weer. Het is nu zo erg dat ik iedere dag een reset moet uitvoeren om normaal geluid te hebben tijdens het tv kijken. Ik ben dus echt ten einde raad en weet nu niet meer wat ik moet doen. Ik weet 100% zeker dat het aan KPN ligt na uitgebreid te testen. Want het probleem blijft zich voordoen ook als ik mijn JBL soundbar er tussen uithaal (ontkoppel) en geluid via de tv luister. Als ik de 4K ontvanger ontkoppel en rechtstreeks tv kijk via een app op de tv, tv kijk via het kastje van Apple tv of stream vanaf een telefoon/iPad doet het probleem zich nooit voor en heb ik perfect geluid. Zodra ik de ontvanger weer aansluit was het probleem er weer.  Direct of na enige tijd. 
 

Ik zie dat het laatste bericht gepost is ruim 8 maanden geleden en ik vroeg mij af of er inmiddels een oplossing is gevonden.

 

Ik hoop dat ik hier de oplossing kan vinden….

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

@Mik84 

Ik begrijp dat je de KPN VIP 5202 tv decoder hebt.

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN router)?

En hoe is deze verbonden met de televisie?


@Mik84

Ik begrijp dat je de KPN VIP 5202 tv decoder hebt.

Hoe is deze verbonden met de Experiabox (KPN router)?

En hoe is deze verbonden met de televisie?

Hoi @Mik84, we denken hier op het forum graag met je mee. Om dat te kunnen doen hebben we meer informatie nodig over de situatie bij jou thuis. Vandaar dat @joop2011 bovenstaande vragen stelt. Alle details over de manier van aansluiten, kabels en apparatuur zijn welkom. Als je de antwoorden met ons deelt, kunnen we je verder helpen. 


Zojuist mijn KPN VIP 5202 de software opnieuw geïnstalleerd en herstart. Aanleiding: ik had géén probleem maar probeer juist problemen te voorkomen. ("Fresh install")

En NU heb ik het probleem dat het geluid plots wegvalt. Kanaal wisselen en dan heb ik weer geluid... 

Zo NOG maar eens eens alles opnieuw installeren 🙄

Een RESTART was voldoende 😉