Skip to main content

Sinds enkele weken hapert weer het gepauzeerd afspelen en het afspelen van opnames, vaak loopt het na enkele minuten dan ook vast of stopt het afspelen automatisch. Het kastje valt ook soms spontaan uit bij het normaal TV kijken.

Ik heb het volgende gedaan:

  • Ontvanger enkele minuten van het stroom gehaald
  • Ontvanger factory reset gedaan via het systeem menu

Komt dit geregeld voor, want enkele maanden geleden had ik ongeveer hetzelfde probleem?
https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/gepauzeerd-afspelen-of-afspelen-opnames-lopen-vast-490085

PS: ik ben normaal gesproken dagelijks de gehele dag aan het werk thuis en nooit met internet verlies, tevens werkt het kijken van Netflix of Disney plus op een XBOX op dezelfde verbinding probleemloos.

Da's wel bijzonder, @Twan db Heb je één ontvanger of meerdere? En speelt het probleem dan op al je ontvangers? Meestal lost een reset en het opnieuw inladen van de software het wel op: zou je het toch nog één keer willen proberen, maar dan zonder het menu te gebruiken? Als het niet helpt kijken we uiteraard verder. 


Hallo @Twan db Ik was nog even benieuwd naar de stand van zaken. Hoe is de situatie nu? 


Hallo Bart,

Ik heb de TV ontvanger weer voor een andere omgeruild en beide ontvangers volledig gereset.
Helaas kwam bleef het terug kijken na enkele dagen opeens weer hangen.

Echter, ben ik nu een dockingstation met netwerk aan het testen of deze wellicht storing geeft op het netwerk. Het lijkt alsof de TV ontvanger problemen krijgt wanneer ik de dockingstation aan laat staan van i-tec, ik ga haal de dockingstation een week van het netwerk af om te kijken of het probleem terug komt.

Ik houd jullie op de hoogte.


Bart,

Dit weekend getest met de veel apparaten afgesloten van het netwerk, waaronder de dockingstation en helaas blijft het terugkijken vaak na 15 minuten even 10 seconden hangen waarna hij weer een halve minuut afspeelt maar dan de volledige terugkijken afsluit.

Dus het ligt niet aan andere apparatuur op het netwerk, aangezien alles afgesloten was.

 


Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Er zitten nog 2 simpele switches tussen.


Deze werken er al meer dan 5 jaar probleemloos, en de XBOX die naast de TV ontvanger staat werkt er perfect op met Netflix en Disney.


En ondersteunen die switchen wel igmp snooping? Dat is absoluut nodig om het tv signaal door te kunnen geven. 


Ik ga het even uitzoeken, bedankt voor de tip.

Ze zijn tenslotte al ouder dan 5 jaar, dus wellicht gebruikt de TV ontvangers iets nieuws wat hij niet kent.

 

Maar wellicht een stomme vraag, zou dan het terug kijken dan helemaal niet moeten werken?


Geen stomme vraag. Soms werkt het wel maar bijna nooit vloeiend. Overigens is dit een goeie switch https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=969


Bedankt Joep,

Ik heb de grotere variant GS108E besteld en ga hem komende week testen.

 


Top! Laat even weten hoe het afloopt!


Reageer