Skip to main content

Hallo, ik zie hier verschillende antwoorden dat verdwenen geplande opnames komt door de jaarwisseling. Maar bij ons zijn al een maand of 3 geplande opnames standaard elke week verdwenen. Ik voer dus standaard in het weekend de opnames (plan serie opnames) in. En dat kan ik elk weekend herhalen. Iemand enig idee? Ik heb pasgeleden een frisse start gedaan. 

Onze ontvanger loopt ook geregeld vast, dat we 5 tot 10 keer op een avond de melding krijgen te moeten schakelen tussen zenders als het beeld stil staat. Ook erg vervelend. Kent iemand dit probleem? 

Hoi @Leonie1973, welkom op het forum! Dit klinkt inderdaad erg vervelend. Is dit je enige ontvanger, of heb je meerdere? Zo ja, heb deze issues met alle ontvangers? 

Als het op een specifieke ontvanger gebeurt, hoe is deze aangesloten op je Experia Box? Rechtstreeks bekabeld, of zit er iets tussen (switch, draadloze verbindingsset, wifipunt)? Als je een extra ontvanger in huis hebt, en die doet het op zich wel goed, wil je dan eens de beide ontvangers omwisselen. Kijk dan of het probleem meeverhuist met de ontvanger, of op dezelfde plek blijft. 


Hallo Erik, het gebeurt bij beide ontvangers (een beneden en een op de slaapkamer boven, 1e verdieping). Ze zijn beide niet bekabeld, maar werken via een draadloze verbindingsset. Deze hebben we al meerdere malen geüpdatet én ook al eens omgewisseld toen we een ander probleem hadden. Zoals gezegd ook al een frisse start op beide ontvangers gedaan. En alle updates gedraaid. De ene dag gebeurt het vaker dan een andere dag. Hopelijk kun je helpen. Hartelijke groet, Leonie 


Dank je, Leonie. Dan is even de vraag of de opnames echt verdwijnen, of dat ze niet weergegeven worden. Als je via de iTV app of de iTV website kijkt, zie je de opnames daar wel terug?

Zo ja, dan wil ik je vragen om eens een van de beide ontvanger met een rechtstreekse kabel aan te sluiten op de Experia Box. Geef hem dan nog even een herstart en kijk of de opnames dan daar wel zichtbaar zijn. Als dat het geval is, dan verwacht ik dat de draadloze verbinding niet stabiel genoeg is voor een probleemloze communicatie tussen tv ontvanger en het tv netwerk waardoor hij niet alle gegevens goed binnen kan halen. In dat geval raad ik aan om te kijken of je beide ontvangers dan bekabeld aan kunt sluiten.

Als de opnames ook bekabeld niet zichtbaar zijn, of je ziet ze in de app ook niet terug, dan hoor ik het graag. Vul in dat geval ook je forumprofiel in en geef twee, drie voorbeelden van recente opnames die verdwenen zijn. Graag naam programma, zender en dag van originele uitzending. 


Beste Erik, ik denk dat je een niet volledig antwoord bij mij hebt neergezet. Ik heb geen last van verdwijnende opnames. Ik heb last van een slechte verbinding en van opnames die niet in de lijst met te maken opnames, zie mijn eerste post.


Daarop ter aanvulling: het gaat dus niet om de lijst met opnames, maar om de opdracht om opnames te maken: die kun je per aflevering, of voor de hele reeks van een serie opgeven. Ik geef dan de opdracht de hele serie op te nemen, maar ik moet elke week die opdracht opnieuw geven, omdat de opdracht tot opname (dus de groene R voor het programma) verdwenen is.

 

Als ik dit vergeet te doen, dus een nieuwe opdracht tot opnemen geven, wordt het programma dus ook niet opgenomen en staat het ook niet in mijn lijst met opgenomen programma's.


Ah, verdwijnende *geplande* opnames, die nuance had ik inderdaad even over het hoofd gezien. Je zou inderdaad niet elke week opnieuw moeten hoeven inplannen. Kun je aangeven welke serie je opneemt? Of als het er meerdere zijn, eentje ervan. Je geeft aan dat je merkt dat de opdracht weg is omdat er geen R-icoon meer zichtbaar is in de gids. Voor de zekerheid: je bekijkt dan niet (in de gids) een herhaling? Want de opname neemt alleen steeds de eerste keer mee dat een aflevering wordt uitgezonden. Bij een herhaling zie je dan ook geen R-icoon.