Skip to main content

Weet iemand hoe ik handmatig de code in een kpn afstandsbediening kan invoeren? Ik weet de code van tv, maar hoe programmeer ik die in de kpn L8?

Hallo ​@Casparb ,

Automatisch

Je kunt de afstandsbediening van de KPN TV+ Box automatisch verbinding laten maken met jouw tv. Dit werkt het beste bij grote merken.

Handmatig

Lukt het automatisch verbinden niet? Of wil je liever zelf koppelen? Volg dan de onderstaande instructies.

1. Kijk of je tv-merk in de snelcodelijst staat (zie lijst hieronder).
  2. Houd het source/AV knopje + het ‘snelcodenummer’ 5 seconden gelijktijdig ingedrukt, tot het rode lampje op de afstandsbediening brandt. Je kan nu beide knoppen loslaten.
  3. Druk op ⏩. Het lampje op de afstandsbediening knippert nu 1 keer rood.
  4. Controleer of de knoppen volume/mute/tv werken? Werken ze niet? Doorloop dan punt 3 en 4 opnieuw.
  5. Werken de knoppen wel? Druk op OK. Het lampje knippert nu 2 keer rood. De afstandsbediening is nu afgestemd op je televisie.
Snelcode lijst
Samsung 1 Loewe 6
LG 2 Grundig 7
Sony 3 Sharp 8
Philips 4 TCL 9
Panasonic 5 Hisense 0

Lukt het afstemmen niet op deze manier of staat je tv-merk niet in de lijst? Ga naar kpn.com/abvoor jouw specifieke driecijferige tv-code.

Let op! Het afstemmen via een specifieke driecijferige tv-code werkt anders dan via de snelcode, zoals hierboven uitgelegd. Volg deze stappen:

1. Houd de bronknop  + OK 3 seconden tegelijk ingedrukt, tot het rode lampje op de afstandsbediening brandt. Je kan nu beide knoppen loslaten.
  2. Toets het eerste cijfer van de code in, het lampje knippert rood. 
  3. Toets het tweede cijfer van de code in, het lampje knippert rood.
  4. Toets het derde cijfer van de code in, het lampje knippert 2x rood. 
  5. Controleer of de knoppen voor volume, mute en TV aan/uit werken 
  6. Werken de knoppen? Helemaal goed, de afstemming is gelukt.
  7. Werkt het niet? Kijk of er nog een code is voor jouw merk tv en herhaal alle stappen.

Als het met alle codes uit de lijst niet lukt, dan hebben we geen code voor jouw televisie. 

bron : 

Ah, dank. Maar de codes die ik gevonden heb zijn 4-cijferig.
Mijn merk PEAQ komt in de downloadlijst niet voor. Heb je enig  idee waar ik een code voor dat merk kan vinden?

PEAQ is een huismerk van MediaMarkt. Het is dus geen echt TV-merk. 

Je kunt deze vrij algemene codes proberen: 

005 009 239 297 328

Waarschijnlijk heb je die codes geprobeerd. Meer dan die codes zijn er niet. 

Voor meelezers: De lijst staat hier:  

https://assets.ctfassets.net/zuadwp3l2xby/PLAf3ewnjgpPet9dJdLvU/c9f635fa3690740ace7ab40b0eaf6780/TV-codes-IR-HD_BT-VIP5202-DIW7022_v10_2024feb.pdf

Reageer