Skip to main content

We hebben al 18 maanden last van een haperend beeld en geluid met de 2e TV in de slaapkamer. Typisch is dat we er last van hebben als je ze allebei aanzet.

Zeer irritant monteur is er bij geweest en zegt dat alles goed is aangesloten. Kunnen de stekkers niet te oud zijn.

 

*admin: afgesplitst

Hallo @Heijer52 Welkom hier en goed dat je dit navraagt. Je hebt het over stekkers: bedoel je daarmee dat je Draadloze Verbindingssets gebruikt? Werkt alles wel goed als deze set er tussenuit haalt? 


Alles is een 5 maanden geleden allemaal gecontroleerd door een monteur van KPN en alles was goed aangesloten. 


Als er niets gebeurd ga ik maar is overstappen naar een andere provider want dit is een drama.


Gebruikt u dit soort dingen? 

 


Heeft u misschien een switch in uw netwerk?


Ja deze gebruik ik


Een switch of draadloze verbindingsets?


Als de monteur zegt dat alles goed aangesloten is neem ik aan dat hij er verstand van heeft.


Maar heeft u draadloze verbindingsets of een switch?


Draadloos


Draadloze verbindingsets kunnen goed werken maar zodra er enige ruis op het electriciteitsnetwerk komt heb je een probleem.  Draadloze verbindingsets kunnen slecht tegen ledverlichting, dimmers en telefoonopladers en dan gaan ze dit soort problemen geven.  Welk type heeft u?


1200 serie


Dat zijn de laatste nieuwe. Het lijkt er op dat ze bij u niet werken.. Dat komt vaak voor. Helaas is dan een kabel trekken naar boven de enige oplossing.  Overigens zal dat bij iedere provider hetzelfde zijn.


Draai de 2e  adapter die naar de slaapkamer gaat eens een  halve slag in het stopcontact dat wil dit soort problemen weleens verhelpen en deze adapter mag alleen in het stopcontact en heb je een dubbel stopcontact dan mag daar geen andere aansluiting in zitten


Hallo @Heijer52 Kun je iets met de tips die je tot nu toe hebt gekregen? Een Draadloze Verbindingsset kan goed werken, maar de kwaliteit van het signaal kan dus erg worden beïnvloed door ander elektrische apparatuur zoals Joep al aangeeft. Wellicht is er in je huis iets veranderd, sinds de monteur alles installeerde?