Skip to main content

Goedenavond,

 

wij hebben hetzelfde probleem. Haperend beeld bij alle zenders, maar vloeiend beeld zodra wij Videoland of netflix kijken (niet via de KPN ontvanger). Wij hebben een Samsung Q60 series tv met vip5202 ontvanger. De ontvanger is direct aangesloten met een kabel vanuit de experia box. Wat was precies de oplossing?

 

Mvg,

 

Daan

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic

Beste @Daan Kortleve, welkom! Volgens mij is in het topic waar je je vraag stelde, de tv-ontvanger omgewisseld voor een andere. Ik kan zo niet zeggen of dat voor jou ook de oplossing zal zijn. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Heb jij nog een andere tv in huis? Kan je de ontvanger daar ook eens op testen? 


Beste @Marcia_ ,

 

dankjewel! Ik heb mijn profiel zojuist aangepast. Wij hebben maar 1 tv en ontvanger, dus dat kan ik helaas niet uitzoeken. 
 

Met vriendelijke groet,

 

Daan


Geen probleem, ik ga het gewoon uit laten zoeken voor je. Kan ik het telefoonnummer eindigend op -845 opgeven als contactnummer? Ik heb nog wel een aanvullende vraag: ervaar je deze problemen ook als je een opname terugkijkt of als je Netflix via de ontvanger (dus via kanaal 200) kijkt?


Het nummer eindigend op 845 mag opgegeven worden als contactnummer. Ik heb het zojuist getest en in beide gevallen vinden er haperingen plaats. Zodra we Netflix kijken via de app van de tv zelf is er niks aan de hand.


@Marcia_ :

Worden de klachten over de VIP5202 doorgespeeld naar de technische afdeling? Het forum staat vol met klachten (ook van XS4ALL-klanten). Er lijkt dus wel degelijk iets niet goed te zitten in de VIP5202.


Bedankt! Ik heb een ticket voor je aangemaakt en mijn collega's nemen binnen een aantal werkdagen contact met je op. Hopelijk is het dan snel opgelost. Zou je hier nog even willen laten weten wat er uitgekomen is?

 

@Marcia_:

Worden de klachten over de VIP5202 doorgespeeld naar de technische afdeling? 

Zeker worden die doorgespeeld. In dit geval kan ik een ticket aanmaken, dus dat komt rechtstreeks bij de technische afdeling terecht. Het komt ook wel eens voor dat deze mogelijkheid er niet is, maar de klant toch problemen ervaart. In zo'n geval mailen we de collega's dan. Alle klachten komen dus bij hen terecht. 


Ik heb inmiddels een week geleden contact gehad met jullie. De persoon aan de telefoon had het idee dat het aan de instelling lag van de tv ipv aan de kpn ontvanger. Het zou gaan om een functie wat “automotion plus” heet en standaard aan staat. Je komt hier bij via Instellingen, beeld, expert en dan automotion (samsung). Nu deze functie uit staat en we een week verder zijn kan ik bevestigen dat dit voor mij de oplossing is. Het beeld is nu weer helemaal top!


Heel fijn! De betreffende collega liet mij ook weten dat hij dit geadviseerd had. Inmiddels heb ik hier twee andere klanten ook mee kunnen helpen. Tof dat je nog even laat weten dat het opgelost is!