Skip to main content

Dag,

sinds augustus hebben wij enorm last van haperend / stilstaand beeld, geluid loopt goed.

Wij hebben een Tp link Deco m4 geïnstalleerd als acces point.

De Interactieve ontvanger is via een switch aangesloten.

tv Phillips 

nooit klachten gehad tot software update afgelopen zomer.

bij terug kijken lijkt er geen probleem.

meerdere keren gereset.

hebben jullie suggesties voor oplossingen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

De switch!! Ondersteunt die igmp snooping? https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968  gezien de aard van de problemen denk ik van niet. 


De switch!! Ondersteunt die igmp snooping? https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968  gezien de aard van de problemen denk ik van niet. 

 Dag Joep,

 

ik heb een TP-Link TL-SG105 - Switch, volgens de Specs wordt igmp snooping ondersteunt.

al heb ik geen idee wat dat is😄

 

gr


Haha dat is een ingewikkeld iets. Ik had een link toegevoegd waar je kan lezen wat het is. Kan je om uit te sluiten dat het de switch is testen zonder de switch er tussen? We moeten ergens beginnen:wink:


Top idee!

ik ga dat vanavond / morgen proberen. Ik laat je weten wat mijn bevindingen zijn.

dank zover


Haha dat is een ingewikkeld iets. Ik had een link toegevoegd waar je kan lezen wat het is. Kan je om uit te sluiten dat het de switch is testen zonder de switch er tussen? We moeten ergens beginnen:wink:

Hi Joep,

switch er tussen uit, de situatie is dan:

experia——TPLink Deco—TV ontvanger zelfde resultaat.

 

nog een optie geprobeerd:

experia box ——-TV ontvanger , geen haperend beeld

Kan het aan mijn instelling van TP link liggen?

Gr

robert
 


Ik denk toch dat het ook met igmp snooping te maken heeft.


Hi Joep,

oke.

Kan IMGP snooping probleem dan ook aan de TPLink Deco m4 (mesh) liggen?

groet


Dat zou ik niet weten maar het lijkt er wel op.


Hi Joep,

oke.

Kan IMGP snooping probleem dan ook aan de TPLink Deco m4 (mesh) liggen?

groet

Ja inderdaad. Die zal geen igmp snooping ondersteunen. Tv ontvangers altijd rechtstreeks aan de Experiabox houden, of via een switch waarvan je zeker weet dat die igmp snooping ondersteund. Geen andere apparatuur er tussen.


Reageer