Skip to main content

Hier ben ik weer.
Wij hebben sinds maart de kpn+. Tot dusver een verdrietige periode met allerlei problemen: zoals het zappen, niet opstarten, geen contact met het modem, afstandsbediening etc.etc. 
Problemen waar in het forum veel over gesproken is. 
Nu hebben wij weer iets nieuws 😩

Wanneer je vanuit de programmagids een programma wil “terugkijken” valt het beeld stil of hapert. Uiteindelijk geef je het op met al die ellende. We gaan maandag maar naar de kpn-winkel om ons oude pakket terug te vragen.

Ik vraag mij echt af waarom KPN, KPN+ op de markt heeft gebracht met zoveel “open” eindje die nog opgelost moeten worden. Ook had ik iets van een gebruiksaanwijzing wel prettig gevonden, niets van dit al.

 Ik had het echt te doen met de telefonische klantenservice, klantenservice die wel de aangevraagde problemen herkennen, maar geen oplossingen weten.

! weet iemand een oplossing voor bovengenoemd probleem!

We gaan maandag maar naar de kpn-winkel om ons oude pakket terug te vragen.

Daar bent u te laat mee denk ik. Als ik zo uw reacties terug kijk, dan heeft u de box al langer dan 14 dagen. Binnen de 14 dagen terug naar de vorige ontvanger is al een uitdaging bij KPN. Na 14 dagen kunt u dat wel vergeten denk ik.


Dat klopt, KPN kreeg eerder het voordeel van de twijfel. Ik heb elke telefonische hulpvraag geregistreerd. Afgelopen vrijdag werd mij door klantenservice geadviseerd om naar de kpn winkel te gaan. Naar het schijnt heeft die meer macht om zaken op te lossen.


Hoi. Vervelend dat je problemen ervaart met terugkijken. 

Ik weet dat het op de regionale zenders fout boel is daarmee. Met welke ervaar je het?

Gebruiksaanwijzing is Naar mijn mening vrij zienloos bij dit soort apparaten. In de kennisbank hier op het forum staat heel veel uitgelegd over de box.

 


Vanavond weer met Net 5.


Wat wil je terug kijken, dan probeer ik het ook even. 


Het was bij “het roer om” op net 5. 


Het was bij “het roer om” op net 5. 

Hmm. Loopt hier inmiddels 10 minuten.

Volgens mij is terugkijken pas beschikbaar/mogelijk 20 minuten na de eindtijd in de gids. Maar kan me vergissen.

Hoe start je het? Ik doe het altijd in de gids. Programma selecteren, ok ruim 1 seconde ingedrukt houden en terugkijken selecteren.


Gewoon vanuit de gids, je krijgt dan de optie terugkijken. vandaar. Laat maar Peter. Bedankt voor je bemoeienis.


Hoi @Bovenberg, problemen met Terugkijken dus. Dat is niet fijn. Echter kan mijn collega in de winkel niet meer dan ik of mijn collega bij de telefonische klantenservice. Dat ritje wil ik je besparen. 

Natuurlijk wil ik je wel helpen om het probleem te kunnen oplossen. 

Kun je vertellen wat voor externe apparaten er nog verder in het netwerk zitten thuis? Denk aan switches, wifi versterkers etc. 

Waarom vraag ik dit? Om goed te kunnen terugkijken is IGMP Snooping van belang. Dit is een protocol om het soepel te laten verwerken. Het is dus van belang dat externe apparaten en dan met name switches dit ondersteunen en dat het aan staat. Anders kan dat wel eens voor problemen zorgen.  Heb je van deze apparatuur?


Bart, ik heb een WiFi versterker van kpn en een Sony sound-bar onder Philips tv,

kpn+ staat draadloos.

Overigens is het kenmerkend dat ik na het instellen van KPN+ en na regelmatig bellen met KPN verschillende adviezen krijg. Ik had het eigenlijk wel met klantenservice te doen. 
Kijk mijn bezoek aan de kpn winkel eerder had alleen het doel om mij te oriënteren of er lagere prijs mogelijk was. Dit omdat ik 5 ½ maand in het buitenland verblijf, en dan 5½ maand voor niets betaal.

Dit had het gevolg dat ik, zei men in de winkel, veel goedkoper uit zou zijn met kpn+ en tevens mijn kpn mobiele abonnementen zijn omgezet. Waarom ? Kortom ik ben genipt en geschoren door die kpn dame. Ik liet het gebeuren natuurlijk. Later bleek dat er wel degelijk verschillen zijn. Allereerst bleek het maandelijkse bedrag in de bevestiging 65,00 in de mail aanzienlijk hoger was dan werd voorgesteld tw 55,00 euro. Ik moest in de winkel zijn, zei klantenservice. Het verhaal dat ik met dit systeem op de parterre ook twee afstandsbediening en kan gebruiken bleek achteraf (na veel geëtter) ook niet juist. (Draadloos!) Daarnaast de reguliere problemen met opstarten, of niet opstarten,  het “blijven hangen”, traag zappen etc. etc. etc. maken mij niet vrolijk. Het deed mij afvragen of een en ander door KPN niet te snel in de markt is gezet.

Mijn geplande bezoek -op advies van klantenservice- vandaag had 2 doelen: 

  1. kijken of ik weer terug kan naar het oude systeem,
  2. haar confronteren met het met de handgeschreven briefje met de gecalculeerde maandelijkse prijs 55,00 ipv 65,00. 
     Dat is het Bart.

Je bent dus al bij de winkel geweest begrijp ik. Ben je eruit gekomen met de prijs? Want punt 1 kan niet. Je kan niet terug. Ik hoop in ieder geval dat je met mijn collega dit hebt kunnen bespreken en dat je tot een oplossing bent gekomen. 

 

Wat betreft het netwerk, dat ziet er verder goed uit. Ik zie daar geen bijzonderheden in. Wel nog een vraag, heb je de mogelijkheid om de ontvanger via de kabel aan te sluiten? Werkt Terugkijken dan wel goed? Zo niet, kun je de box resetten. Gaat het daarna goed?

 


Bart, gisteren naar de winkel geweest. Betrokkenen was er niet maar een collega heeft alles met verbijstering aangehoord en zou dit bespreken, ik zou er nog van horen. Teruggeven kon dus niet daar had je gelijk in. De box resetten was eerder -na veel omwegen- nodig op de eerste etage - we hadden toen geen geluid, dit heeft toen gewerkt. Het resetten op de parterre gaf nog geen merkbare oplossing. De mogelijkheid om latere een en ander op kabel aan te sluiten kan, als het moet, altijd.

Ik wacht nu even de reactie van de kpn winkel af. Eind van de week gaan wij voor 3½ maand naar het buitenland, “ons” kpn heeft dan alle tijd om alle kinderziektes er uit te halen 👍. Het is niet anders.

p.s. een vraag van mijn vrouw. Wanneer wij op kabel aansluiten is het dan wel mogelijk om op de parterre twee afstandsbedieningen te gebruiken. (Dit was ze gewend😂) Eerder werd gezegd dat zoiets ook draadloos wel mogelijk was, achteraf bleek (na veel geklooi) zoiets niet mogelijk natuurlijk. Ik laat je nog weten wat de uitkomsten zijn Bart. Bedankt alvast voor de moeite.

 

 


p.s. een vraag van mijn vrouw. Wanneer wij op kabel aansluiten is het dan wel mogelijk om op de parterre twee afstandsbedieningen te gebruiken

Knap dat ze met 2 handen en 2 afstandsbedieningen tegelijk kon bedienen 😃

En nee. Er kan gewoon één afstandsbediening gekoppeld zijn met de ontvanger. Het werkt via Bluetooth, dat ondersteunt er één. 

Een tweede persoon kan de app van Google Home gebruiken voor bediening. 


Ik hoor dan graag weer van je als je wat van de winkel gehoord hebt. Veel plezier in het buitenland. Mocht je ondertussen vragen krijgen, laat het dan weten. 


p.s. een vraag van mijn vrouw. Wanneer wij op kabel aansluiten is het dan wel mogelijk om op de parterre twee afstandsbedieningen te gebruiken

En nee. Er kan gewoon één afstandsbediening gekoppeld zijn met de ontvanger. Het werkt via Bluetooth, dat ondersteunt er één. 

Een tweede persoon kan de app van Google Home gebruiken voor bediening. 

Weet je dat zeker? Ik heb momenteel zowel de standaard AB als m'n Harmony Hub via bluetooth gekoppeld. Dat kan in ieder geval wel. Maar zou goed kunnen dat dat niet met twee standaard AB's kan...


Je kan inderdaad geen 2 van de bijgeleverde afstandsbedieningen koppelen. 


Dat heb ik ook. Sinds vrijdag TV+. Vrijdagavond haperde alle opgenomen programma’s. Zaterdagavond alles prima. Zondagavond terugkijken en opnames bekijken onbegonnen werk vanwege haperingen. Het beeld en geluid bevriest dan enkele seconden, dat gebeurt om de een of paar minuten.

Oplossing zou fijn zijn, dit is niet te doen. Wij kijken alles terug…