Skip to main content

Beste KPN,

Wij hebben enige tijd last van haperend geluid op alle radio stations en ook recentelijk zwart wit geblokte ruis aan de onderkant van TV beelden. Beide storingen zijn kortstondig, minder dan een seconde. Bij TV beelden kan het één of twee keer in een periode van een ½ uur voorkomen en bij radio kan het tijdens b.v. bij muziek, dat er een dip in het geluid is van een fractie van een seconde. Het kan één hapering zijn of meerdere. Soms kan het even weg blijven voor 5 @ 10 minuten en ineens is het weer meerdere malen kort achter elkaar.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste KPN,

Even wat aanvullende informatie.

Na contact met de fabrikant van de AV receiver, is de receiver in order bevonden.

De aansluitingen van Experia Box V10, Netgear router, TV ontvanger HMB2260, Receiver, 5.1 surround speakers, TV, Bluray en Platenspeler zijn het zelfde als de afgelopen jaren en recentelijk gecontroleerd.

Het afspelen CD, Bluray, LP's, Netflix en Youtube, is in order. Geen haperingen van beeld of geluid te bespeuren. De problemen komen alleen voor bij ontvangst van beeld en geluid van Interactive TV signaal van HMB2260 arcadyan.

Enige tijd geleden, 2018, is KPN geweest en heeft de Experia Box V10 en de Netgear router geplaatst.

Zoals is vermeld op KPN Interactieve TV hulplijn, hebben wij meerdere malen de HMB2260, Experia Box V10 en Netgear, inclusief de TV en AV receiver gereset.


.


@hyberg is de tv ontvanger via draadloze adapters of bekabeld aangesloten


De TV ontvanger is met HDMI en internetkabel aangesloten.


Vul je forum profiel aan met je postcode, huisnummer en klantnummer dan ziet @Webcare kpn wie je bent, het zou aan het modem of tv ontvanger kunnen liggen.

Ook de netgear router sluit ik niet uit hoe staat deze opgesteld  in je systeem.

De moderators hebben het behoorlijk druk dus het kan even duren voordat je geholpen wordt


Relevante informatie is ingevuld.


Ik zie nog een vraag tussen over de router aansluiting. Die is direct aangesloten aan de Experia Box V10. Onder de Experia zijn vier netwerkaansluitingen in een gele kader, de router is op de eerste positie (links) aangesloten.


@hyberg  Heb je de tv ontvanger op de V10 aangesloten of via de router die op de gele poort 1 is aangesloten


Goedemorgen Jimny,

De TV ontvanger is direct op de V10 aangesloten. De meest rechtse poort.


Goedemorgen Jimny,

De TV ontvanger is direct op de V10 aangesloten. De meest rechtse poort.

Dan is het nu afwachten totdat @webcare het topic oppakt 


@hyberg Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je tv verbinding steeds hapert! Ik lees dat veel dingen al getest zijn. 

Heb je een mogelijkheid om tijdelijk een tv ontvanger direct met een kabel op de Experiabox aan te sluiten en te testen of het probleem zich dan ook voordoet? 

Hiermee sluiten we de apparatuur die hier tussen zit uit. 


Beste Rutger,

Zoals jij boven kunt lezen is de TV ontvanger direct op de Experia V10 aangesloten via een netwerk/internet kabel.

Vanuit de TV ontvanger gaat een HDMI kabel naar de Receiver en de Receiver heeft een HDMI ARC aansluiting met de TV. De Receiver is nodig voor het geluid en aansturen van de 5.1 speakers, de platenspeler en Bluray.

Begrijp ik jouw vraag wel goed? Eigenlijk wil jij dat ik de TV ontvanger direct op de TV moet aansluiten? Geen speakers, dus eigenlijk geen geluid en geen Platenspeler en geen Bluray?

Ook op deze vraag heb ik boven eerder al aangegeven dat ik uitgebreid een test heb uitgevoerd met Platenspeler en Bluray aangesloten op de Receiver met 5.1 speakers en heb kunnen constateren dat er geen geluidsstoring is ter herkennen van beide apparaten niet.  En toch vermoed jij dat het probleem aan mijn Receiver kan liggen? De laatste paar weken wordt in Nieuw Zeeland de Americas Cup zeilwedstrijden gevaren en dit kan ik volgen via You Tube. En notebene You Tube via KPN Interactieve TV. 4 uur lang s'nacht van 3 uur tot 7 uur prima ontvangst. Dit is natuurlijk een andere bron, maar mijn receiver en speakers hebben geen moment gehaperd.

Maar OK, ik zal het doen wat je van mij vraagt, maar ik zal eerst het geluid van de TV opnieuw in moeten stellen.

Ik heb wel een vraag, voordat ik mijn hele systeem ga verbouwen; is het juist dat KPN een software probleem heeft met o.a. de HMB2260 arcadyan? Het lijkt mij zinvol dat eerst deze software probleem wordt opgelost voordat wij overgaan tot het ontmantelen van mijn installatie? Of zie ik dit verkeerd?

Even wat extra informatie om de zaak van mijn kant iets duidelijker te maken, regelmatig ondervinden wij storing op TV en het standaard antwoord is om de TV ontvanger en Experia V10 even te resetten. Ik weet het, dit heb ik niet eerder direct bij jullie gemeld, maar via de KPN Interactive TV klanten pagina opgezocht, daar is ook te lezen wanneer KPN storing heeft. En hieruit heb ik begrepen dat er mogelijk een fout is gemaakt met nieuw software installatie. Zo doende. Ook voor mij is 1 + 1 = 2.

Ik wacht graag op jouw antwoord.


@hyberg Ik snap dat het lastig om dit te testen en kan mij voorstellen dat je eerst graag andere dingen wil uitsluiten voor je dingen in je netwerk gaat veranderen. 

Het klopt inderdaad dat er sprake is geweest van een storing, hierbij ging het om spontaan herstartende ontvangers en het trage tv menu.

Ondertussen zou (bijna) iedereen de nieuwe software moeten hebben waarmee deze problemen opgelost zijn. 

Ook is er sprake van een storing in doorgifte bij Talpa kanalen, hier gaat het vooral om grijs/witte vlakken in beeld. Hiervoor moet Talpa een aanpassing doen en hier zijn we al een tijd over in gesprek. 

Geen van deze storingen lijkt overeen te komen met de situatie die je uitlegt, vandaar ook dat mijn vermoeden niet ligt in de storing. 

Ook zeg ik niet dat het direct aan de receiver ligt, het enige dat ik kan doen is dingen uitsluiten. Hoe meer dingen we uitsluiten hoe sneller we tot een oplossing van het probleem kunnen komen. 

Vandaar de vraag om het direct aangesloten te testen. Mocht het dan probleemloos werken kunnen we weer verder zoeken, mochten de problemen zich dan ook voordoen dan zouden we kunnen concluderen dat het aan onze apparatuur ligt! 


Beste Rutger,

Ik heb vandaag toch de TV ontvanger direct op de TV aangesloten.

Een vraag; heb ik dezelfde haperingen ondervonden waarbij het geluid voor een fractie van een seconde niet hoorbaar was? Nee.

Wat ik wel heb gehoord is in de zelfde tijdsfrequentie een duidelijk geluidsverval, het geluid was nog hoorbaar, maar lager in volume en erg dof. De tijdsduur was ongeveer het zelfde.

Wat jij omschrijft over TV beeld met zwart/wit blokjes, dat klopt, alleen ik heb nooit opgelet of het een Talpa uitzending was.

Wij ervaren ook de laatste tijd een trage internet verbinding. In 2019 is dit wel aan KPN gemeld en een KPN monteur is bij ons geweest. Hij heeft in het KPN netwerkkast in de wijk iets aan onze aansluiting gewijzigd en de nieuwe Experia V10 en router bij ons geïnstalleerd. Was het trage internet probleem verbeterd? Toch iets, maar niet naar onze tevredenheid. De dippen in ontvangst zijn er nog steeds en daarom moeten wij zeer regelmatig het KPN Interactieve TV systeem opnieuw resetten/opstarten.

Wij hebben ook een vraag gesteld aan de leverancier van onze receiver over de geluidsdippen die wij ervaren. Zijn raad was om andere geluidsbronnen te testen zoals ik dat heb beschreven, platenspeler, Bluray, You Tube en oh ja, was ik even vergeten te melden ook Spotify. Dit werkt allemaal en laat de leverancier ook met een raadsel. Hij stelde daarom de vraag, is onze kabel ontvangst wel goed?

Dus je begrijpt misschien mijn dilemma. 

 


Beste Rutger,

Vandaag is “D-Day”, tenminste zo heb ik het gezien, met betrekking tot de grote KPN Interactieve TV software update. Ik heb goed nieuws te melden, maar ook minder goede nieuws. Het probleem met betrekking tot het haperen van geluid bij het luisteren van de Radio kanalen via de Receiver en 5.1 speakers lijkt opgelost te zijn. Het is ook getest met een rechtstreekse verbinding van de TV ontvanger met de TV en ook hier is geen dip en dof geluid te bespeuren. Het KPN Interactieve TV ontvangst via de Experia V10 en de HMB2260 arcadyan beneden in de woonkamer, lijken het prima te doen. Geluid en beeld is fris en helder.

Maar nu nog de Motorola VIP 1853 die wij op de slaapkamer hebben aangesloten op een kleine TV. Dit probleem is toen ook met de KPN monteur in 2019 besproken. Zijn advies was dat het instaleren van de Experia V10 en nieuwe router en een software update, verbetering zouden opleveren. Het probleem van de Motorola VIP 1853 is, dat het super traag is. Bij het opstarten duurt het minstens 5 seconden om te reageren en bij een kanaal wisseling kan het ook 3 tot 5 sec duren voordat de nieuw geselecteerde kanaal actief wordt. Een enkele keer wil het helemaal niet opstarten. Wij hadden gehoopt dat de nieuwe software update van vandaag dit zou verbeteren, maar helaas is dat niet zo. 

Tot zover bedankt.


Beste Rutger,

 

Slecht nieuws!

Vanaf 8:00 in de ochtend de Radio aangehad en wij heb ook naar nieuwsberichten gekeken en zonder enige storing.

Zojuist, vanaf 13:40 waren de oude problemen op de Radio weer hoorbaar!

Ik was helaas te voorbarig.

Wel voor het eerst dat er enkele uren zijn voorbij gegaan zonder problemen en dat vind bijzonder vreemd.


@hyberg Wat vervelend dat de problemen toch niet helemaal opgelost zijn. 

Doen deze problemen zich voor op alle ontvangers, of alleen op de Motorola ontvangers? 

Ik zou namelijk sowieso willen voorstellen deze om te ruilen via onze "Netflix pagina". Als je hier kiest voor "check apparatuur voor Netflix" dan kun je hier de Motorola ontvangers in ieder geval omruilen! 


Beste Rutger,

Alleen de Motorola ontvanger op de Slaapkamer werkt al enkele jaren erg traag. In 2019 is dit besproken met de KPN Monteur. Ik snap niet waarom u Netflix erbij noemt. Dat betekend direct een extra Netflix abonnement en wij hebben geen behoefte aan Netflix op de slaapkamer! Als u van overtuigd ben dat de Motorola ontvanger vervangen moet worden, dan moet KPN dat zeker doen.

Ik heb zelf een nieuwe test uitgevoerd op de TV en Receiver beneden in de woonkamer. De HMB2260 arcadyan heb ik uitgeschakeld. Opnieuw de Platenspeler afgespeeld en een BR Film op de Bluray afgespeeld en ook Internet Radio beluisterd via de Tunner/Receiver. Geen geluidsprobleem te bespeuren. 

Vervolgens de HMB2260 arcadyan weer aangesloten en naar KPN Interactief Radio kanalen 801 enz beluisterd. Geluidsstoring was weer volop aanwezig.

 


@hyberg Enkel de pagina gaat over Netflix. Op het moment dat je klikt op de knop "check apparatuur voor Netflix" dan kom je uit op een pagina om oudere modems en tv ontvangers die niet geschikt zijn voor Netflix om te ruilen. 

Hiervoor hoef je dus geen Netflix abonnement af te sluiten, het is enkel bedoelt om te zorgen dat je apparatuur up-to-date is. Ik kan mij overigens voorstellen dat dit verwarrend is. Je kunt je tv ontvanger via deze pagina dus zelf omruilen zonder daarvoor een Netflix abonnement af te sluiten. 


Beste Rutger,

Bedankt voor je uitleg, het is inderdaad zeer verwarrend.

Wat ik nog verwarrender vind is dat ik me moet identificeren met mijn bankrekeningnummer!!! Ongehoord!!!

Ik ben bijna 39 jaar klant van KPN, ik heb een KPN klantennummer, ik heb al jaren een KPN Glasvezel Interactieve TV abonnement, ik heb net zo lang het zelfde KPN email, ik heb al bijna 39 jaar de zelfde huistelefoonnummer en al ruim 20 jaar de zelfde mobile telefoonnummer en ik moet me nu plotseling identificeren met mijn bankrekeningnummer?

Kan dit niet anders? Ik wil alleen mijn bankgegevens verstreken in een beveiligde betaal omgeving indien ik iets koop. Nu is er geen sprake van kopen. 


@hyberg Het klopt inderdaad dat je de 3 laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer moet invullen. Dezelfde 3 die bijvoorbeeld op je kassabon staan op het moment dat je met je pinpas betaald in de supermarkt. 

Deze gegevens zijn nodig om te bepalen dat je daadwerkelijk bent wie je bent. Ik kan de tv ontvangers ook omruilen maar dan heb ik ook de laatste 3 cijfers van je bankrekeningnummer nodig. Hiervoor maakt het niet uit je nou een week of 40 jaar klant bent. 

Wij doen dit uiteraard om te voorkomen dat bijvoorbeeld een buurman wijzigingen kan doen of apparatuur kan bestellen voor iemand anders. 


Beste Rutger,

Bedankt voor je uitleg en ik zal via de KPN Netflix pagina proberen de TV Ontvanger te laten vervangen.

Mag ik, zonder onbeleefd te willen zijn, jouw opmerking corrigeren? Al een aantal jaren worden de laatste drie cijfers van een bankpas niet meer getoond op een kassabon. Alle bankkaarten hebben een unieke kaartnummer van 19 digits, die voor de klant en winkelier onzichtbaar zijn. Bij controle en goedkeuring van de pincode en aangeboden bankpas, worden de laatste 4 cijfers getoond. Soms worden de eerste 6 cijfers ook getoond en dit correspondeert met de betrokken bank. Vanwege deze verandering in het betalingsverkeer, zijn bedrijven overgegaan op klantennummers. Ik hoop dat jij wat heb aan deze informatie.

Vriendelijke groet,

Hans van de Berg


@hyberg Je mag absoluut mijn opmerking corrigeren, graag zelfs! 

Ik wist dit namelijk niet, dus nu heb ik weer iets geleerd! :) 

Kun je mij laten weten of het omruilen op deze manier is gelukt? Mocht het niet lukken kan ik namelijk verder helpen! 


Beste Rutger,

Het verzoek tot omruilen van TV Ontvanger Motorola VIP 1853 serie nr; M11303T***** is gelukt. Geplande ophaal dag is vrijdag 29 januari 2021.

Ik heb wel een vraag; Volgens de KPN, op onze account staat nog steeds een derde TV Ontvanger vermeld, een Motorola VIP1853 met serie nummer; M11318T******. Deze is in overleg met KPN al vorig jaar op 1 juli 2020 ingeleverd en het abonnement is opgezegd.

Zou je kunnen vragen om dit apparaat van onze account af te halen a.u.b.? Bedankt voor de medewerking.

Vriendelijke groet,

Hans van den Berg


@hyberg Ik zag inderdaad dat deze ontvanger technisch nog in onze administratie stond. Administratief was hij er al wel uit gehaald. 

Ik heb hem nu ook technisch uit onze administratie gehaald!