Skip to main content

Beste KPN,

Wij hebben enige tijd last van haperend geluid op alle radio stations en ook recentelijk zwart wit geblokte ruis aan de onderkant van TV beelden. Beide storingen zijn kortstondig, minder dan een seconde. Bij TV beelden kan het één of twee keer in een periode van een ½ uur voorkomen en bij radio kan het tijdens b.v. bij muziek, dat er een dip in het geluid is van een fractie van een seconde. Het kan één hapering zijn of meerdere. Soms kan het even weg blijven voor 5 @ 10 minuten en ineens is het weer meerdere malen kort achter elkaar.

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Bedankt Rutger,

Ik heb het pakket opgehaald en de nieuwe TV ontvanger is aangesloten. Nieuw software is automatisch gedownload en ik zit in de activeringsmenu.

Eerste regel wordt gevraagd naar mijn Abonnementsnummer van Interactieve Televisie; ik heb een code met 13 cijfers en in het menu vragen ze naar een code van 14 cijfers, mijn code wordt niet geaccepteerd. Wat nu?

Groet, 

Hans van den Berg

 


Beste Rutger,

Wij hebben even in het menu van de TV beneden gekeken en de abonnementscode daaruit gehaald. Zo te zien hebben wij de zelfde code behouden, maar is blijkbaar een extra “0” aan toegevoegd. Nu hebben wij ook een code van 14 cijfers.

Ik kon een mededeling niet vinden in mijn KPN administratie en daarom was het bij mij niet bekend.

Het belangrijkste is dat de nieuwe TV ontvanger functioneert. Bedankt zover.

Mag ik toch even een vraag stellen, hoever zijn jullie met mijn vraag omtrent de geluidsdipjes in het volume en met name in het radio gedeelte? Ik neem aan dat de zwart/wit storing onderaan het beeld, de bekende Talpa vraagstuk is.

Ik hoor graag van jou.

Vriendelijke groet,

Hans van den berg

 


@hyberg Fijn dat de nieuwe ontvanger werkt en dat het gelukt is met het abonnementsnummer! 

Begrijp ik uit de vervolgvraag dat de problemen zich ook voor blijven doen met de nieuwe tv ontvanger? 


Beste Rutger,

Misschien ben ik niet duidelijk geweest, maar in onze woonkamer hebben wij onze HiFi en AV installatie. Een AV Tuner/receiver met 5.1 speakers en sub woofer waar aangesloten zijn, de TV, Bluray en Platenspeler, Via de KPN Xperia is een HMB2260 arcadyan aangesloten en die zorgt voor de KPN Interactieve TV.

Soms hebben wij last van zw/w geblokte storing in een TV uitzending. Ons is door jou medegedeeld dat deze storing alleen voorkomt tijdens een programma van Talpa. Ik heb begrepen dat hier aan gewerkt wordt door KPN en Talpa. Hier wacht ik geduldig op een oplossing.

Een andere probleem is, eigenlijk de grootste probleem/ergernis, tijdens het beluisteren van Radio programma's die via de TV Ontvanger binnen komen zijn overduidelijk dippen/onderbrekingen in het geluid te horen.

Het is mij verteld dat de nieuwe software update een oplossing zou bieden. Helaas, de software update heeft geen oplossing geboden, de geluidsdippen/onderbrekingen zijn niet verdwenen.

Boven in dit chat is te lezen dat ik op jouw verzoek, een test heb uitgevoerd om de TV Ontvanger rechtstreeks aan de TV aan te sluiten. Dit is gebeurt maar het probleem is niet weg.

In onze chat heb ik ook een tweede lang durende klacht gemeld, die wij voor het eerst in 2019 aan KPN hebben gemeld. En dit is nu afgehandeld door het omruilen van de oude Motorola TV Ontvanger voor de nieuwe Arris TV Ontvanger. Deze TV Ontvanger bevind zich op onze slaapkamer. 

Deze nieuwe Arris TV Ontvanger hebben wij vanmiddag gekregen en geïnstalleerd en even kort getest. De “opstart tijd” is aanzienlijk verbeterd. Ik denk dat nu de oude klacht is opgelost. Bedankt daarvoor.

Maar de klacht met betrekking tot onze woonkamer installatie, over dippen/onderbrekingen in het geluid tijdens het beluisteren van de Radio, is niet opgelost.

Ik hoop dat ik mijn verhaal nu iets duidelijker heb uitgelegd, anders hoor ik het wel van jou.

Vriendelijke groet,

Hans van den Berg

 


@hyberg Het verhaal is mij nu inderdaad duidelijk, bedankt! 

Heb je toevallig een mogelijkheid om te nieuwe Arris te testen op de plaats van de HMB ontvanger? Om te kijken of de geluidsdipjes daarmee ook voorkomen? 

Mocht dat namelijk niet zo zijn dan lijkt het probleem in de ontvanger te zitten! 


Beste Rutger,

Briljant idee van jou. Ik heb zelf wel ook aan gedacht, maar ik dacht dat het misschien een andere TV Ontvanger was met andere mogelijkheden m.b.t. Interactieve. Dus…...

Maar het werkt! En GEEN geluidsdipjes meer! En als bonus, het lijkt alsof het geluid helder en frisser is! Dit had ik al gemerkt bij installatie m.b.t. een betere TV beeld kwaliteit op de TV boven op de slaapkamer.

Mag ik dan de HMB om laten ruilen? Het is notabene ook nog een apparaat uit maart 2014.

Bedankt voor alles en wij gaan genieten….

Vriendelijke groet,

Hans van den Berg


@hyberg Fijn dat de nieuwe ontvanger goed werkt op deze locatie! 

Ik heb omdat de andere ontvanger defect lijkt te zijn een nieuwe ontvanger besteld. Ik stuur je een privé bericht met meer informatie.