Skip to main content

Goedendag, wanneer ik Netflix of Prime via de KPN ontvanger kijk, hapert het beeld erg. Wanneer ik hetzelfde bekijk via mijn telefoon en dan naar de chromecast stream loopt alles perfect.

 

De ontvanger ARRIS vp5202 is bedraad aangesloten op de experiabox. De software van de ontvanger is opnieuw via het menu geïnstalleerd. Tv, experia en ontvanger zijn allen opnieuw opgestart. Maar het blijft nu al weken hetzelfde.

Wat kan er verder nog aan gedaan worden of wat is het probleem?

 

vr.gr. Danny

Welkom op het forum.

 

Als u een Smart TV heeft, kunt u deze het beste via de app van de smart TV kijken.

Ik heb Netflix al meer dan 6 jaar en kijkt altijd via de app van de Samsung Smart TV 46” 

Om eerlijk te zijn, nog nooit problemen gehad.

 

Wat u ook kan doen, reset de TV decoder, zie hier. 


Dank voor je antwoord. Resetten al vaker geprobeerd en dat geeft geen verbetering. En ik kan inderdaad op andere manieren Netflix wel goed bekijken, echter er is nu een mogelijkheid om het via de ontvanger te bekijken zodat ik geen andere afstandsbediening nodig heb en alles wat eenvoudiger in gebruik wordt, dan wil ik ook graag dat het werkt. Zou toch moeten kunnen denk ik dan. 
 

 


*knip*
Zou toch moeten kunnen denk ik dan. 
 

 


Het kan ook wel, maar helaas slaan de ontvangers snel vast. Het enige wat dan helpt is een reset van de ontvanger.

Ik gebruik ook de apps op de TV en ja, dan heb je de ab van de TV nodig. Maar dan is er geen ongemak van vastslaande ontvangers. 

Maar ik bingewatch hier, dus de ab ligt continu braaf naast mij ;-) 


Wellicht toch wel handig om als klanten te melden dat het product kwaaltjes kent. Wie weet (maar ik ben een rasoptimist) probeert men dit dan te verhelpen om zo de klant beter van dienst te zijn. 

Maar ik hoor graag van anderen die wellicht wel een oplossing hebben gevonden om Netflix/Amazon zonder haperend beeld af te spelen. 


Zoals vermeld, kijk ik via de app van de Smart TV en heb geen problemen.


Wellicht toch wel handig om als klanten te melden dat het product kwaaltjes kent. Wie weet (maar ik ben een rasoptimist) probeert men dit dan te verhelpen om zo de klant beter van dienst te zijn. 

Maar ik hoor graag van anderen die wellicht wel een oplossing hebben gevonden om Netflix/Amazon zonder haperend beeld af te spelen. 


Bij gewoon TV kijken, hapert het beeld dan ook of is dit alleen met Netflix etc.?

Helpt het uit-inloggen bij Netflix?

Je voert de reset echt uit dmv ‘frisse start’? (terug naar fabrieksinstellingen)

 


Hartstikke fijn voor je Joop, maar het is natuurlijk geen antwoord op mijn initiële vraag, nl. hoe krijg je het goedwerkende via de meegeleverde ontvanger.

Ook gaf ik al aan dat ik het ook goed werkend krijg via de chromecast, dus een paar keer melden dat het op andere manieren wel werkt, daar schiet ik of anderen weinig mee op.

 


Wat is de downloadsnelheid?

Welke decoder heb je?

Is het TV beeld van standaard TV wel goed?

Heb je de decoder al eens gereset? 


Wellicht toch wel handig om als klanten te melden dat het product kwaaltjes kent. Wie weet (maar ik ben een rasoptimist) probeert men dit dan te verhelpen om zo de klant beter van dienst te zijn. 

Maar ik hoor graag van anderen die wellicht wel een oplossing hebben gevonden om Netflix/Amazon zonder haperend beeld af te spelen. 


Bij gewoon TV kijken, hapert het beeld dan ook of is dit alleen met Netflix etc.?

Helpt het uit-inloggen bij Netflix?

Je voert de reset echt uit dmv ‘frisse start’? (terug naar fabrieksinstellingen)

 

Nee alles werkt verder goed via de ontvanger. Het gaat echt alleen om Netflix en Amazon. Fabrieksinstellingen, software opnieuw installeren, andere HDMI kabels, opnieuw opstarten van modem, tv, ontvanger enz. enz helpt niet.

Ik heb een 500 Mbit/s abonnement waarbij ook de snelheid prima wordt gehaald.


Hartstikke fijn voor je Joop, maar het is natuurlijk geen antwoord op mijn initiële vraag, nl. hoe krijg je het goedwerkende via de meegeleverde ontvanger.

Ook gaf ik al aan dat ik het ook goed werkend krijg via de chromecast, dus een paar keer melden dat het op andere manieren wel werkt, daar schiet ik of anderen weinig mee op.

 


Vervelend voor je, hoop dat er iemand komt helpen waar je wel tezamen wil meedenken. 
Succes ermee 👍



Vervelend voor je, hoop dat er iemand komt helpen waar je wel tezamen wil meedenken. 
Succes ermee 👍

Ik dacht dat jij dat was ;-)


Wat is de downloadsnelheid?

Welke decoder heb je?

Is het TV beeld van standaard TV wel goed?

Heb je de decoder al eens gereset? 

500 Mbit/s

ARRIS VP5202

Ja

Ja



Vervelend voor je, hoop dat er iemand komt helpen waar je wel tezamen wil meedenken. 
Succes ermee 👍

Ik dacht dat jij dat was ;-)

Haha 👍

Weet je, vastlopende of herstartende ontvangers ben ik zelf mee bekend met streamings-diensten. Vandaar het of via Chromecast of de apps van de TV hier. 
Haperend beeld ken ik niet direct eigenlijk….heb je toevallig ook de beeldinstellingen uitgeprobeerd in de Arris?

Kun je een videootje maken van het euvel?

*toevoeging, geen switch, wifi-repeaters etc.? 


Ziet er allemaal perfect uit.

De nieuwste decoder en mooie snelheid.

FTTH, dus dat mag geen probleem zijn.

Probeer zo wie zo de TV decoder even opnieuw op te starten, zie hier. Vaak helpt dat.

Anders wacht op een moderater (die zijn van KPN en helpen perfect). 

 

P.S.

Om dezelfde reden als Anneke, kijken wij altijd via de APP van de Smart TV.

6 jaar geleden kon dat ook alleen via de App op de Smart TV

 


*knip*

Anders wacht op een moderater (die zijn van KPN en helpen perfect). 

 

 

 


Het kan een paar dagen duren, vandaar de duizend en 1 vragen ;-)

Dan hoeft de KPN moderator niet in herhaling te vallen ;-) 


Hoi @Danigator, welkom op het forum! 
Ik kijk graag even met je mee!
Kun je allereerst nog toelichten wat voor merk+type televisie je gebruikt en kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?


Profiel is ingevuld. Type tv Panasonic TX-L47ET60E. 
 

vrgr Danny


Bedankt! Dit probleem zit hem ook vaak in een van de beeldverbeteringsinstellingen van de TV.
Op een panasonic is dit “Intelligent Frame Control” Zou je het eens kunnen testen met die functie uitgeschakeld?


Het is alsof de duvel de mee speelt. Ik wil het net testen en voordat ik iets verander heb ik opeens geen last van het haperen. Kijken hoe lang dit goed gaat. Als het weer fout gaat probeer ik bovenstaande suggestie 


Bedankt! Dit probleem zit hem ook vaak in een van de beeldverbeteringsinstellingen van de TV.
Op een panasonic is dit “Intelligent Frame Control” Zou je het eens kunnen testen met die functie uitgeschakeld?

Nou het haperen is weer terug helaas. Kon nu wel jouw suggestie proberen maar dit veranderd verder niets. Nog andere suggesties wellicht?

 

vrgr. Danny


Verder heb ik zo snel niet echt iets concreets wat hier de oplossing voor zou zijn vrees ik.