Skip to main content

Beste KPN,

Ik heb vorig jaar een aantal KPN Experia WiFi accespoints bij jullie aangeschaft en bedraad op elke verdieping geïnstalleerd. 

De wifi verbinding is vervolgens prima overal in huis echter...juist op de beneden verdieping ondervind ik problemen met TV kijken wifi gebruik tegelijkertijd. Wanneer je goed wifi gebruikt (bijv. streamen), begint de TV haperingen te vertonen. Het experia wifi point is dus bedraad aangesloten op de Experia box en de TV is doorgelust vanuit het wifi point.

Heeft u een advies voor mij hoe dit te verhelpen? Al het herstarten e.d. heb ik uiteraard al geprobeerd. Ik blijf het überhaupt "storend” vinden dat de wifi van de experia box niet meer werkt, zodra ik deze access points op de verdiepingen ga gebruiken en ik dus verplicht ben om er beneden ook nog één aan te schaffen waarbij ik voorheen gewoon de wifi van de experia box zelf oppikte…

 

Mvg, Timo

Hallo @KPNglasvezel , als ik het goed lees heb je dus een Experia wifipunt (de zwarte vierkante, rechtstreeks op je modem aangesloten en op de 2e poort van de versterker de tv-decoder bekabeld aangesloten. Klopt dat?

Of bedoel je dat je je tv-toestel bekabeld op de versterker hebt aangesloten?

 


Hi Jan,

 

Ik heb inderdaad het wifipunt (zwart en vierkant) op het modem aangesloten en vervolgens de TV-decoder op het wifipunt (en daar uiteraard de TV weer op).

 

 


Hallo @KPNglasvezel je zou de kabels op de experiawifi eens van poort kunnen wisselen of eens rechtstreeks een kabel van modem naar tv-decoder kunnen leggen als test.

 


Hallo Jan,

Ik zal de kabels eens van poort wisselen.

De kabel van modem naar TV-decoder werkt qua TV ontvangst prima (want dat was situatie voorheen), maar dan heb ik geen wifi meer natuurlijk ;) 


Hallo @KPNglasvezel je zou de betreffende experia wifi's eens een fabrieks-reset kunnen geven, dan zou de wifi weer optimaal moeten kunnen werken of anders de wifi-manager eens draaien, zie onderstaande link:

Wifi Manager - Jouw wifi-signaal testen en verbeteren | KPN

 

 


De WiFi komt zoals verwacht prima uit de test.

Alleen op moment dat er goed gebruik wordt gemaakt van de WiFi (bijv met downloaden van apps of zoals nu met de WiFi manager waar overigens 93 MB downloadsnelheid uit komt) loopt het beeld op TV vast…


Hi @KPNglasvezel, welkom hier. 

Ik lees dat je meerdere versterkers hebt. Zou je eens willen proberen om een van de andere versterkers te plaatsen bij de televisie die hapert? Puur om te testen of dit met de versterker zelf te maken heeft. 


Hoi Alex,

 

zojuist even getest, maar helaas zelfde probleem.

prima TV kijken totdat er iemand in de woonkamer de WiFi serieus belast want dan loopt de TV met horten en stoten…

nog andere opties?

 

mvg


Erg bijzonder probleem. Zou je je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?