Sinds september heb ik last van een haperend TV beeld wanneer een huisgenoot aan het streamen is. Alle aansluitingen zijn gecontroleerd en reset uitgevoerd. Is hier een verklaring voor?
Welke snelheid haal je bekabeld en is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox?
92 Mbit/
En direct met kabel aange
Dat is wel vreemd. En heb je de ontvanger al een harde reset gegeven?
Wat is jouw huisgenoot dan aan het streamen?
Ja ook gedaan, daarom bevreemd mij dit. Nooit last van gehad. Ik maak wel gebruik van een versterker in de huiskamer (tv 1) en versterker op zolder (tv 2).
Beide tv's direct verbonden met de versterker.
Ik maak gebruik van KPN versterkers waarop de tv's bekabeld zijn aangesloten. De klacht is het meest duidelijk wanneer ik een opgenomen tv-programma kijk en mijn partner een tijdschrift download of een update uitvoeren van een app. Het beeld hapert dan flink of valt even weg.
De versterkers zijn aangesloten op het stopcontact en de lampjes branden volgens de handleiding blauw.
Alleen met UTP (netwerk) kabels rechtstreeks vanaf het modem naar de beide kastjes zal het probleem echt oplossen. Is dat mogelijk zonder al teveel ‘gehak en geboor’?
om misverstand te voorkomen het signaal loopt (al sinds enkele jaren) via KPN WiFi Versterker DualBand, direct aangesloten op de modem. Er is nooit iets gewijzigd in het systeem en ook nooit eerder zo'n tv storing gehad. Wel regelmatig (vooral in het weekend) traag internet.
speedtest uitgevoerd
Normaal: download 94,7, upload 27,9
Bij haperend beeld: download 79,7, upload 23,5
Het uitvoeren van de speedtest geeft een haperend/stilstaand beeld net als bij een storing. Ik neem aan dat dit bij het uitvoeren van een test gebruikelijk is.
ik gebruik op de begane grond en zolder een versterker. Het is lastig om de laatste test uit te voeren. Waar ik soms ook last van heb is dat het beeld niet altijd synchroon loopt met het geluid (een fractie). Ik wissel dan even van zender om dit te corrigeren. Ik kijk het nog even aan of zoek een andere oplossing.
In ieder geval dank voor het meedenken.
Tijdens een storing een nieuwe test gedaan. Tijdens het tv kijken heb ik een aantal app's geüpdatet op mijn tablet waarop het tv-beeld kort stil komt te staan en gedurende het proces de tv blijft haperen. Speedtest op dat moment 46 Mbit/s. Zijn er mogelijkheden om de situatie stabiel te krijgen?
ik gebruik op de begane grond en zolder een versterker. Het is lastig om de laatste test uit te voeren. Waar ik soms ook last van heb is dat het beeld niet altijd synchroon loopt met het geluid (een fractie). Ik wissel dan even van zender om dit te corrigeren. Ik kijk het nog even aan of zoek een andere oplossing.
In ieder geval dank voor het meedenken.
Hallo
?
?
Hallo
Het betreft het probleem sinds september van een haperend/stilstaand tv-beeld als op de ene plek tv wordt gekeken en op een andere plek een automatische updates worden uitgevoerd op de tablet of de PC wordt opgestart. Nooit eerder last van gehad. Speedtest op het moment van de storing 46 Mbit/s. Mijn vraag is of er mogelijkheden zijn om de situatie weer stabiel te krijgen?
Wil je toch een keer proberen te testen met de ontvangers direct aan te sluiten op het modem? Liefst met een nieuwe of andere kabel. Om uit te sluiten dat het aan de versterker of aan de kabel ligt.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.