Skip to main content

Mijn schoonouders hebben pas een nieuwe TV.

Nu kijken ze Netflix via de KPN-ontvanger.

Bij het omschakelen van Netflix naar TV kijken hapert de TV-ontvanger en geeft deze storingen, zowel in beeld als in geluid.

Ze hebben een KPN ADSL abo, de ontvanger zit bekabeld aangesloten.

Aangezien ze een nieuwe (Philips)TV hebben geven ze die de schuld van de problemen.

Iemand hier een oplossing te bieden?

(Experia box en ontvanger zijn reeds gereset)

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Welkom hier @Erwin1109! Over wat voor verstoringen hebben we het precies? Puur en alleen beeld/geluidskwaliteit of komen er ook foutcodes in beeld? Zo ja, welke codes verschijnen precies. 

Overigens goed dat je zelf al aan de slag bent gegaan! Heb je enig idee welke snelheid je schoonouders binnenkrijgen op de ADSL-lijn?   


Nee, geen foutcodes, alleen digitaleverstoringen (blokjesvorming en gekraak).

Geen idee welke snelheid mijn schoonouders binnen krijgen


Oké! @Erwin1109. Als het probleem ontstaan is sinds de nieuwe tv, zou je verwachten dat er onderling iets niet helemaal goed gaat. Hebben jullie al een andere HDMI-kabel geprobeerd bijvoorbeeld, Of gespeeld met de beeldkwaliteit? 
Welke tv-ontvanger gebruiken ze en welk en type Philips tv? Met wat meer informatie herkend de Community dit probleem misschien! 

 

Trouwens, als zij van een andere app, zoals YouTube, terugschakelen naar tv, ontstaan er dan ook beeldkwaliteitsproblemen? 


@Lisa Het gaat om een 43PUS9235/12, geen idee welke ontvanger ze hebben.

HDMI-kabel kan ik nog proberen te verwisselen.

Andere apps gebruiken ze niet, de klacht treedt ook alleen op als ze een behoorlijke tijd op Netflix hebben gezeten.

Resolutie wijzigen is het proberen waard, wat raad je aan?


@Erwin1109 Het hangt er een beetje vanaf. Hoe wordt Netflix geopend? Via een app op de smart tv of via de tv-ontvanger. Je kunt er een beetje mee spelen en kijken of het iets oplevert. Als er (beeldkwaliteit) verbeteringsopties actief zijn van de tv, kan dit ook meespelen. De tv past zich aan aan de content. Zodra hier tussen gewisseld wordt, kan dit haperingen opleveren (tijdelijk). 
Verder is het nog interessant om te weten welke ontvanger ze gebruiken met welke internetsnelheid. 

 

Â