Skip to main content

Ben van Ziggo overgestapt naar KPN glasvezel omdat ik met de nieuw mini kastjes van Ziggo problemen had die maar niet opgelost werden.

Dacht dat dit beter zou zijn met KPN helaas ook van die mini kastjes die nog niet uitontwikkeld zijn en steeds weer software updates vanwege problemen denk ik???

Problemen die ik heb blijven bestaan ook na de zoveelste update….

Start Random opnieuw op, loopt vast(power reset nodig), bij het zappen vastlopen(power reset nodig), soms werkt Netflix niet, film start niet op(power reset nodig) en nog meer.

Ben zeker nog niet tevreden met de overstap….

Denk erover om de power van het kastje maar op een remote schakelaar te zetten zodat ik niet iedere keer naar het kastje hoeft te lopen, is zeer irritant.

Ook de “Power WIFI” zoals men graag reclame erover maakt gaat soms in storing, ik moet dan de KPN wifi booster weer even aan de kabel hangen met het modem, op laten starten en dan werkt het weer.

Moet wel zeggen dat de DECO units van Ziggo een stuk beter werkten maar werden ontraden voor KPN

Kijk het jaar even uit…..best duur voor iets wat niet goed werkt….

Zal wel eer aan de kabels liggen zoals altijd standaard wordt gezegd.

 

Ik begrijp dat je de Arris VIP 5202 hebt.

Dis is al aardig uitontwikkeld.

Je abonnement is dus al bijna een jaar oud, want sinds eind januari krijg je de nieuwste Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) Dat is een mediabox die ook goed werkt via WIFI.

Aan het einde van het contract, kan je overstappen op het abonnement KPN tv+

 

Zit er een DVS tussen?

Die kan voor heel erg veel problemen zorgen.


Sorry, ik heb het pas sinds een aantal maanden dus de Sagemcom DIW7022 en ik heb al KPN tv+, aangesloten via wifi en de eerste wifi versterker staat 3 meter bij het kastje vandaan. de andere staat boven.

Denk dat ik het nieuwste van het nieuwste heb wat geen voordeel hoeft te zijn.


Kan je die TV+ Box ook met een netwerkkabel aansluiten?

Zo ja, is het haperen daarmee verholpen?


Het modem staat in de meterkast en ik heb een wifi versterker in de huiskamer aangesloten met een kabel de andere wifi versterker staat boven.

Vanaf het modem het kastje aansluiten met een kabel is 15 meter…..


Sluit hem dan met een netwerkkabel aan op die wifi"versterker" als dat een wifi"versterker" van KPN is.

Welk type wifi"versterker" gebruik je?


Dat zou ik een keer kunnen proberen ik heb de nieuwste wifi versterkers van KPN (zwarte uitvoering) en daar zit inderdaad nog een tweede aansluiting op die ik zou kunnen proberen, leg dan wel een kabel los door de kamer er naar toe voordat ik deze wegwerk.

Had eigenlijk verwacht en dat werd mij ook in de winkel verteld dat het prima met wifi zou werken, dit blijkt dan waarschijnlijk niet het geval te zijn…… ga het proberen.

 

bedankt voor je hulp


Hoi @Haceve en bedankt voor jouw bericht :)
Mooi om te zien dat je al zoveel goede reacties hebt ontvangen vanuit de community, ik zie dat ze je al goed op weg hebben proberen te helpen (waarvoor dank natuurlijk). 

 

Sluit hem dan met een netwerkkabel aan op die wifi"versterker" als dat een wifi"versterker" van KPN is.

Welk type wifi"versterker" gebruik je?

Is het met deze tip van @wjb nog gelukt om het probleem te verhelpen?