Skip to main content

Ik ben sinds 4 weken overgestapt op kpn tv. Ik heb een aris decoder bekabeld aangesloten via fritzbox.

Regelmatig onderbreekt het beeld waarbij je een zwart beelden krijgt en geen geluid. Dit duurt ongeveer een seconde. Zeeeeeer storend. Zowel live tv als terugkijken. En op alle zenders.

Wat kan ik er aan doen?

 

Kijk Je op de HD Glas kanalen, 661 t/m 670, zo ja probeer dan eens te kijken op de kanalen 1 t/m 10. Dan heb je hetzelfde probleem als ik. Wij hebben er ook last van maar alleen op de HD glas zenders/kanalen.

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt aorigineel topic]

Kijk Je op de HD Glas kanalen, 661 t/m 670, zo ja probeer dan eens te kijken op de kanalen 1 t/m 10. Dan heb je hetzelfde probleem als ik. Wij hebben er ook last van maar alleen op de HD glas zenders/kanalen.

 

Bij ons lopen de HD glaskanalen probleemloos (gelukkig).

Reset de KPN tv decoder eens, zie hier.  Dit help meestal.

Ik zie dat u dezelfde KPN tv decoder hebt, die wij in de woonkamer gebruiken.

Wij hebben wel een vaste UTP kabel van de KPN tv decoder naar de Netgear switch (met IGMP Snooping, (dat is heel erg belangrijk)) en vanuit de Switch met een UTP kabel naar de Experiabox (V10)

DVS kan ook voor dit soort problemen zorgen. 


Kijk Je op de HD Glas kanalen, 661 t/m 670, zo ja probeer dan eens te kijken op de kanalen 1 t/m 10. Dan heb je hetzelfde probleem als ik. Wij hebben er ook last van maar alleen op de HD glas zenders/kanalen.

 

Bij ons lopen de HD glaskanalen probleemloos (gelukkig).

Reset de KPN tv decoder eens, zie hier.  Dit help meestal.

Ik zie dat u dezelfde KPN tv decoder hebt, die wij in de woonkamer gebruiken.

Wij hebben wel een vaste UTP kabel van de KPN tv decoder naar de Netgear switch (met IGMP Snooping, (dat is heel erg belangrijk)) en vanuit de Switch met een UTP kabel naar de Experiabox (V10)

DVS kan ook voor dit soort problemen zorgen. 

Je raad opgevolgd en nu start de een van de 2 Arris helemaal niet meer op, blijft hangen op 85%, en als die opstart geen beeld grgrgrgrgr. Aangesloten op de TV in de kamer, Daar start die wel “gewoon” op na 2 keer proberen. Wat blijkt bij de Beeld optie's staat HDR aangevinkt en dat ondersteund de TV in de keuken niet. Uitgezet en nu werkt het wel weer. grgrgr Vraag is dan ook waarom staat UHD en DHT standaard op aan.


Kijk Je op de HD Glas kanalen, 661 t/m 670, zo ja probeer dan eens te kijken op de kanalen 1 t/m 10. Dan heb je hetzelfde probleem als ik. Wij hebben er ook last van maar alleen op de HD glas zenders/kanalen.

 

Bij ons lopen de HD glaskanalen probleemloos (gelukkig).

Reset de KPN tv decoder eens, zie hier.  Dit help meestal.

Ik zie dat u dezelfde KPN tv decoder hebt, die wij in de woonkamer gebruiken.

Wij hebben wel een vaste UTP kabel van de KPN tv decoder naar de Netgear switch (met IGMP Snooping, (dat is heel erg belangrijk)) en vanuit de Switch met een UTP kabel naar de Experiabox (V10)

DVS kan ook voor dit soort problemen zorgen. 

Je raad opgevolgd en nu start de een van de 2 Arris helemaal niet meer op, blijft hangen op 85%, en als die opstart geen beeld grgrgrgrgr. Aangesloten op de TV in de kamer, Daar start die wel “gewoon” op na 2 keer proberen. Wat blijkt bij de Beeld optie's staat HDR aangevinkt en dat ondersteund de TV in de keuken niet. Uitgezet en nu werkt het wel weer. grgrgr Vraag is dan ook waarom staat UHD en DHT standaard op aan.

 

Gebruik je een DVS of zoiets voor boven (2de tv)?

Zo ja, dan is dat de boosdoener.

Er zit heel erg veel troep op het elektriciteitsnetwerk. 

 

Ik dacht dat je op de 5202 de HDR kan uitschakelen.

 

Vul ook je gegevens in je account van dit forum compleet in.

Dan kan een moderator (medewerker KPN) het voor je nakijken.


Hoi @MelskeH . Welkom op het forum.

Speelt dit issue nog steeds? En ik ben ook wel benieuwd hoe jouw tuners zijn aangesloten.