Skip to main content

Ik heb exact hetzelfde probleem. Vooral bij live uitzendingen van bijvoorbeeld voetbal is het heel erg aanwezig en vervelend. Heeft iemand inmiddels een oplossing? HDR uitzetten wordt het beeld minder mooi van maar neemt de storing niet weg. 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Welkom op het forum, @Maurice1234! Er is een eigen topic voor je bericht aangemaakt om het overzichtelijker te houden. Alleen heb ik hierdoor niet helemaal duidelijk wat het probleem is dat je ervaart. Kun je dat voor me beschrijven? Ook ben ik benieuwd of je dit op meerder ontvangers ervaart. Wat je sowieso kunt doen is even de tv naar de fabrieksinstellingen zetten. Wat we soms zien is dat beeldinstellingen die aangepast zijn op de tv zelf kunnen conflicteren met de HDR-opties in de ontvanger. Door de tv dan terug te zetten naar de fabrieksinstellingen zit het weer op een baseline. Zet ook eventuele automatische beeldverbeteringsopties uit. Hoe dit precies heet hangt af van welke tv je hebt.


Beste Erik,

 

Het lijkt alsof het beeld wordt ververst. Het is een aantal seconden zwart en daarna heb je weer het normale beeld. Van de tv zelf komt dan het HDR logo in beeld. Soms kan ik uren kijken zonder problemen en de andere keer heb ik deze verversingen wel 10 keer per uur. Op een andere tv heb ik het niet. Dus het lijkt iets tussen de Kpn Mediabox en de LG CX te zijn… Ik heb van alles geprobeerd maar de oplossing nog niet gevonden. Zelfs als ik HDR uit zet op de kpn box bijnde instellingen blijf ik de verversingen met zwart beeld krijgen echter zonder de opvolging van het HDR logo wanneer je weer normaal beeld hebt. Ik kan ook niets vinden op het LG toestel dat uit zou moeten staan en dus conflicterend werkt.…

 

Maurice


Op een andere tv heb ik het niet. 

Ontvangers al eens omgewisseld? Verhuisd het probleem dan mee? Of blijft het dezelfde TV (dan kan het nog steeds het KPN signaal zijn, maar sluiten we een probleem met de ontvanger wel uit)


Dank voor de reactie, Maurice. Dan ben ik ook wel benieuwd naar wat er gebeurt als je Peter's tip opvolgt. 


Beste Erik ne PeterG, dit heb ik inmiddels geprobeerd. Het helpt niets dus dit probleem kunnen we uitsluiten. Het zit echt tussen de ontvanger en de LC CX...


Dus, het probleem blijft bij dezelfde tv, ook als je de andere ontvanger daarop aansluit? Dan is het inderdaad een wisselwerking tussen ontvanger en die specifieke tv. Wat is het volledige typenummer van die tv? En om welke soort ontvanger gaat het? Wil je verder jouw forumprofiel invullen? Dan kan ik hier eens een kijkje nemen. 


Beste Erik, Is het forumprofiel zo voldoende aangevuld? 
Typenummer tv: LG OLED65CX6LA
Tv ontvanger: ARRIS VIP 5202 KPN
 

Ik heb er een filmpje van gemaakt. Misschien dat dat kan helpen? Televisie kijken is nu echt niet meer te doen. Zwaar frustrerend. Kan er anders een monteur langskomen? Ik heb het idee dat het zo niet verholpen gaat worden….


Ik zie nog geen info in je forumprofiel, @Maurice Ottink. Ook niet onder de andere gebruikersnaam. Vergeet niet om op opslaan te drukken na het invullen. Zou je het nog eens willen doen? Ik heb voornamelijk je adresgegevens nodig, en je klantnummer als je die weet.

Het filmpje, dat is ook erg nuttig. Staat die ergens online? In dat geval mag je de link ernaar toe gewoon in een reactie hier op het forum plaatsen.