Skip to main content

Net glasvezel klant en zojuist HDR+ setting op de Samsung tv moeten uitzetten vanwege donker beeld met KPNiTV smart tv app en opgelost. 

Wel bijzonder en niet verwacht bij KPN dat dit niet standaard goed functioneert. Dit is voor mij al de tweede aanpassing die nodig is om überhaupt KPN diensten goed of zelfs werkend te laten functioneren. Niet gerelateerd maar toch “DNS proxy moeten uitschakelen op modem”:

https://forum.kpn.com/kpn%2Dextra%2Ddiensten%2D92/wegvallen%2Dsonos%2Dnetwerk%2Den%2Doplossingen%2Dvan%2Dsonos%2D493723?postid=1874467#post1874467

 

 

Admin: afgesplitst

HDR kan je het beste op HDR automatisch zetten.

@Erecode dus niet uit en niet op continue. Maar op automatisch.

Die functie zit er sinds eind november.

 

DNS proxy, maak daar s.v.p. een eigen topic voor.

Deze topic gaat over HDR.😉


Niet op mijn samsung HDR+ bolletje is uit of aan:

En zoals aangegeven niet gerelateerd maar dit is nu eenmaal mijn 2e ding als nieuwe klant om iets uit de doos te laten werken, vrij bijzonder.


Net glasvezel klant en zojuist HDR+ setting op de Samsung tv moeten uitzetten vanwege donker beeld met KPNiTV smart tv app en opgelost. 

Begrijp ik het goed dat je de KPN smart-TV app gebruikt die op jouw Samsung geïnstalleerd is?

Mijn advies is om die smart-TV app links te laten liggen, de beeldkwaliteit, functionaliteit en stabiliteit laten sterk te wensen over. Die smart-TV app is leuk voor op een tweede televisie in de slaapkamer of kinderkamer maar is mijns inziens absoluut niet geschikt voor gebruik op de primaire televisie in de woonkamer.


Ik ervaar dat de app sneller reageert en switched tussen zenders maar ben ook geen fan van twee afstandsbedieningen…


Ik ervaar dat de app sneller reageert en switched tussen zenders maar ben ook geen fan van twee afstandsbedieningen…

Waarom zou je twee afstandsbedieningen moeten gebruiken?

Hoe is jouw TV+ Box overigens aangesloten?

Is dat via wifi en zo ja op wat voor een wifi toegangspunt?


@Erecode 

Omdat dit mijn topic is hij gaat over de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box), ging ik ervan uit dat je het oer de DIW7022 HDR had.

Maar helaas gaat het daar bij jou niet over en had je dus eigenlijk een eigen nieuwe topic moeten maken.

 

Ik heb de Sagemcom DIW7022 en de LG OLED tv (woonkamer) en LG LED tv (slaapkamer)

In beide gevallen gebruik ik alleen de ab van KPN.

Dus 1 afstandsbediening.😉

 

Verder verzoek ik jou @Erecode om een eigen nieuwe topic te maken.

Mijn dank is groot. 


Doorvoer van HDR signaal geeft blijkbaar hetzelfde issue (donker scherm) en heeft dezelfde aanpassing nodig op de TV. Dus zowel voor een KPN tv box als voor de KPNiTV app. Alles via LAN aangesloten. Maar opgelost dus laat het hierbij.


Ik merk, bij testen HDR 4K op automatisch en HDR10+ (heb geen Dolby)

krijg ik geen 4K HDR te zien. (getest via youtube)

Doe ik het rechtstreeks via mijn Smart TV krijg ik wel ik HDR te zien.

Dus ergens Stuurt de KPN+ box geen HDR signaal

Dus de box staat op beste beeld, instelling.

HDR op automatisch. (TV geeft aan 4K doorgave beeldkwaliteit)

Maar dus geen HDR 4K via youtube.

Box restart gegeven maar helpt niet.


@vankol Heb je de HDMI instellingen van je tv, waarop je KPN Box aangesloten zit ook op de juiste doorgave stand staan? 

Dit heet bij de diverse TV`s steeds anders, maar wordt ook wel bij sommigen HDMI "optimaal" genoemd. 

Indien je HDMI instelling op standaard doorgifte staat, inderdaad geen HDR. 

 


Ik heb een Samsung QN95A mini led TV deze heeft de instelling op automatisch staan. Er is wel in extra HDMI stand, maar wordt gebruikt om PC monitor.

De HDMI Kabels zijn gecertificeerd. Ook nog gewisseld met de originele van KPN.

Dat is dan ook het enige probleempje :)

Verder draait hij als een tierelier op multicast en geluid pass-through.

Nooit uitval of vast lopers.

Mis die 4K ook niet, kan ook rechtstreeks vanuit de TV.

Alleen vreemd dat ik het niet werkend krijg.


Ik heb een Samsung QN95A mini led TV deze heeft de instelling op automatisch staan. Er is wel in extra HDMI stand, maar wordt gebruikt om PC monitor.

De HDMI Kabels zijn gecertificeerd. Ook nog gewisseld met de originele van KPN.

 

Het gaat alleen over de HDR in de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Die kan je het beste op automatisch zetten.

 

In de Samsung zou ik niets aanpassen. (gewoon op automatisch laten staan). 

Wat HDMI kabel besterft, ik gebruik een 8K HDMI kabel van 8 meter.😉

En bij voorkeur HDMI ingang 1 gebruiken.

HDMI 2 op de Samsung tv kan je het beste voor een soundbar gebruiken (Dat is een HDMI eARC).

 

P.S.

HDR en 4K zijn 2 verschillende dingen.😉

(wij hebben een 2K (HD) tv met HDR in de slaapkamer). 


Ik heb een Samsung QN95A mini led TV deze heeft de instelling op automatisch staan. Er is wel in extra HDMI stand, maar wordt gebruikt om PC monitor.

De HDMI Kabels zijn gecertificeerd. Ook nog gewisseld met de originele van KPN.

 

Het gaat alleen over de HDR in de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Die kan je het beste op automatisch zetten.

 

In de Samsung zou ik niets aanpassen. (gewoon op automatisch laten staan). 

Wat HDMI kabel besterft, ik gebruik een 8K HDMI kabel van 8 meter.😉

En bij voorkeur HDMI ingang 1 gebruiken.

HDMI 2 op de Samsung tv kan je het beste voor een soundbar gebruiken (Dat is een HDMI eARC).

Zit op HDMI 1,  DIW7022 staat ook op automatisch, en op HDR+


Ik ben er achter, het heeft te maken van het toe kennen van de DIW7022 aan de HDMI poort. (via Samsung TV)

Als ik deze op een KPN box selecteer, pakt hij blijkbaar gegevens van een TV box zonder 4K. (nodig wanneer je de TV afstandbediening, ook op de DIW7022 wil gebruiken)

Als ik deze optie oversla dan pakt hij wel de 4K HDR+ signaal.

Wellicht dat upscalen vanuit de KPN box hierdoor ook beter wordt.